Mit tud egy 150 ezer forintos motoros csizma?

Tapasztalatok: Daytona EVO Sports

2015.08.23. 07:28

A csizmák Ferrarija és Bentley-je egyszerre, pedig ránézésre senki nem mondaná meg.

Bő öt évvel ezelőtt volt egy kellemetlen balesetem, egy autó egy szabálytalan megfordulásnál éppen tisztességesen elkapott - egészen jól megúsztam, csak valahogyan a lábam csapódott úgy oda, hogy az évszak hátralevő részében visszatérő vendége voltam a sebészetnek.

Akkor döntöttem el, hogy az addig használt, átlagos motoros csizmám helyett egy tökéletes megoldást keresek a láb védelmére. Éjszakánként belemélyedtem a tesztekbe, fórumokba, nappal beszélgettem versenyzőkkel, sokat látott motorosokkal, túrtam a hirdetéseket - az átlagosnál jóval több erőbefektetéssel kerestem a megoldást. Végül a Mátra egyik falvában kötöttem ki, ahol még sántítva egy idő bácsi tenyerébe csaptam. Így lett egy Daytona EVO Sports csizmám gyári dobozában, betöretlenül, tökéletesen újszerű állapotban.



Az EVO Sports elméletileg sport csizmának számít, de én tartom inkább sport-túrának - annak is néz ki, annak is használtam. Az alapvető minőségérzet nagyon rendben van, a tépőzárak, cipzárak máig kifogástalanok, nincs rajta szakadás - egy német prémiumterméktől ez elvárható, pláne, hogy egy használt 125-ös robogó árát kérik el most érte. Igen, pillanatnyilag 150 ezer forintért van fenn a forgalmazó honlapján. Ez pontosan két jó minőségű olasz motor csizma ára, amire csak a nagyon béna arcok jönnek elő azzal, hogy tulajdonképpen ez is kettő, hiszen van egy belső, kompozit merevítéssel ellátott rész, illetve egy külső bőrcsizma, amik külön-külön is megrendelhetők.

Naná, hogy Le Visontán is ebben nyomtam
Naná, hogy Le Visontán is ebben nyomtam



Bár ez nem a még drágább, Gore-Tex-es változat, a víznek elég jól ellenáll, újkorában pedig percekig ácsoroghattam vele a tengerben, nem engedte át a vizet. Nagy zuhéban először a cipzárnál kezd bejutni a nedvesség, majd a talpon a lyukak felől. Apropó, talpon a lyukak!


Az első krátert egy Husaberg szupermotó berúgókarja okozta, ideges is lettem tőle, azóta viszont már több darab eltűnt belőle - ha így folytatódik az erózió, kénytelen leszek felkeresni egy megbízható susztert. Értem, hogy a gyártó büszke a benzin és olajálló talpra, de én többre értékeltem volna, ha alap erőhatásoknak ellenáll, vagy nem csúszna iszonyatosan vízes aszfalton. Ez utóbbi egyébként annyira nem vicces, hogy már többször majdnem dőltem el mosóban emiatt, mert a letett lábam egyszerűen elkezdett kicsúszni oldalra.



Már öt évet és körülbelül 80-90 ezer kilométert lenyomtam benne, és még teljesen jó állapotban van, simán benne van még egyszer ugyaennyi - el tudom képzelni, hogy előbb unok rá, mint hogy teljesen lerongyolódna. Hogy megvenném-e 150 ezer forintért? Dehogy, az irreálisan sok egy amúgy korrekt és tartós termékért, de ha a vízálló változata jönne szembe féláron, arra ezért lecsapnék.

Az oldalról ajánljuk

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10