Az ördögöt mutatjuk

2016.03.18. 10:58 Módosítva: 2016.03.18. 11:34

A nulladik napon, a még épülő standokon járva néztünk körül, milyen motorokkal (és autókkal ) neveztek az idei EMAT-ra. Ismét bebizonyosodott, hogy az örök alapigazság már csak örök alapigazság marad: mindenből lehet építeni, de nem mindenből érdemes. Mint ahogy az is, hogy ami nekem jó, az talán neked nem való. Éppen ezért most nem mennék bele mélyen az AMTS/EMAT faragott motorjainak elemzésébe, kritizálásába, tegye meg mindenki maga, ma nyílik és egész hétvégén lehet nézegetni a faragott motorokat, meg persze a szomszéd pavilonban az új motorokat, kiegészítőket.

Sok kategóriában nevezhettek az indulók, természetesen vannak sokszor bizonyított építők által átalakított művek, meg eléggé eklektikusra sikerült építések is. A korábban bezsebelt kupák mennyisége nem feltétlenül jelenti, hogy adott motor szebb vagy jobb, kreatívabb, mint a mellette álló. És a moped kategóriában nevezett, apró pénzekből épített cuccok sem biztos, hogy kevesebbet érnek művészi szempontból, mint a csilliókból összerakott Harley-k.

Minden motort körbefotózhattunk volna, meg is mutathatnánk, de most inkább csak a legérdekesebb részleteket villantanám. Az egész alakos élményért mindenképpen a helyszínre kell menni, közelről nézni a motorokat: mellettük állva mások az arányok, és lehet, hogy ami képen jól mutat, az élőben ormótlan – és fordítva. Azért majd a kiállítás után összedobunk egy válogatást azoknak, akik minden akaratuk ellenére nem jutottak ki, de kóstolónak szerintem ez is megteszi.

Sajnos az újmotoros-kiegészítős pavilonban épp csak annyit tudtam bóklászni, hogy a Keeway stand két döbbenetét le tudjam fotózni, utána úgy rámbaszarintották a villanyt, hogy attól féltem, nem csak a világítást kapcsolták le, de minden ajtót hermetikusan le is zártak, sosem jutok haza. Sebaj, itt majd ma körülnézek, illetve Iván is témára vadászik egész nap, szóval mindenki maradjon ránk hangolva.

Az oldalról ajánljuk

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
  • Hírek

Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró

A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.

április 7., 11:36
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

április 5., 11:21
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
  • Hírek

Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői

Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.

tegnap, 10:10