Az ördögöt mutatjuk
A nulladik napon, a még épülő standokon járva néztünk körül, milyen motorokkal (és autókkal ) neveztek az idei EMAT-ra. Ismét bebizonyosodott, hogy az örök alapigazság már csak örök alapigazság marad: mindenből lehet építeni, de nem mindenből érdemes. Mint ahogy az is, hogy ami nekem jó, az talán neked nem való. Éppen ezért most nem mennék bele mélyen az AMTS/EMAT faragott motorjainak elemzésébe, kritizálásába, tegye meg mindenki maga, ma nyílik és egész hétvégén lehet nézegetni a faragott motorokat, meg persze a szomszéd pavilonban az új motorokat, kiegészítőket.
Sok kategóriában nevezhettek az indulók, természetesen vannak sokszor bizonyított építők által átalakított művek, meg eléggé eklektikusra sikerült építések is. A korábban bezsebelt kupák mennyisége nem feltétlenül jelenti, hogy adott motor szebb vagy jobb, kreatívabb, mint a mellette álló. És a moped kategóriában nevezett, apró pénzekből épített cuccok sem biztos, hogy kevesebbet érnek művészi szempontból, mint a csilliókból összerakott Harley-k.
Minden motort körbefotózhattunk volna, meg is mutathatnánk, de most inkább csak a legérdekesebb részleteket villantanám. Az egész alakos élményért mindenképpen a helyszínre kell menni, közelről nézni a motorokat: mellettük állva mások az arányok, és lehet, hogy ami képen jól mutat, az élőben ormótlan – és fordítva. Azért majd a kiállítás után összedobunk egy válogatást azoknak, akik minden akaratuk ellenére nem jutottak ki, de kóstolónak szerintem ez is megteszi.
Sajnos az újmotoros-kiegészítős pavilonban épp csak annyit tudtam bóklászni, hogy a Keeway stand két döbbenetét le tudjam fotózni, utána úgy rámbaszarintották a villanyt, hogy attól féltem, nem csak a világítást kapcsolták le, de minden ajtót hermetikusan le is zártak, sosem jutok haza. Sebaj, itt majd ma körülnézek, illetve Iván is témára vadászik egész nap, szóval mindenki maradjon ránk hangolva.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Evel Knievel leghíresebb balesete ihlette a limitált szériás Rocket 3-at
1967 december 31-én Evel Knievel rommá törte magát karrierje leghosszabb ugratása végén és 29 napig kórházban ápolták. Mire is lenne jobb emlékezni?
- Hírek
A 95 lóerős mezőnybe érkezik a Morini új crossovere
Visszahozza a Moto Morini a Corsaro nevet, de a nagy elődhöz, amitől minden motorbuzinak nedves lett a bugyija, már vajmi kevés köze van.
- Hírek
Frissítette a BMW az F 900 R-t és az F 900 XR-t
Fejlesztett futómű, célzott ergonómia és kisebb tömeg a 2025-ös frissítés középpontjában.
- Esemény
Vége a MotoGP 2024-es szezonjának: Jorge Martín életében először világbajnok a királykategóriában
Az utolsó versenyhétvége sprinfutamát és főfutamát is Pecco Bagnaia nyerte, de ez se volt elég, hogy utolérje Martinatort.