2017.02.27. 10:11

Már volt gyorsjelentés a Budapest Motor Fesztivál épített motorjairól, de szerencsére nagyon másokon akadt meg a szemünk, és mint kiderült, más a véleményünk is a dolgokról. Volt pár pályamű, ami mellett képzett sommelier-ként cuppogtam és csettintgettem, és hát egyik-másik mellett, ha már maradunk a boros hasonlatnál, legszívesebben a löttyöt padlóra öntve lőrét kiabáltam volna. A borokhoz mondjuk nagyon nem értek, de épített motort láttam már párat közelről.

Kapcsolódó
Córesz van, de ami van, az legalább rendben

Córesz van, de ami van, az legalább rendben

Új motorokból tényleg kevés van, a veterán és az épített szekció viszont kárpótol.

Nagyon örültem a robogóknak, volt pár igazán tarkónvágósan jó építés. Több dolgot is szeretek ebben a kategóriában: egyrészről gazdaságossági szempontból tökéletesen értelmetlen műfaj. Soha a büdös életben nem lehet visszakapni a beleölt munkát és pénzt, ezt az ember már akkor világosan tudhatja, amikor az első szerszámot kézbe veszi.

Itt mindent a maga örömére csinál mindenki, és pont ettől vidám a dolog. Aztán az is izgalmassá teszi, hogy nem igazán veszi senki komolyan a kategóriát, meg ugye az alapanyagul szolgáló motorka is olcsó, egészen kreatív és mókás dolgok is születnek.

Nagymotoroknál nem estem hanyatt semmitől, de azért sok olyan motor volt, aminél meg kellett állapítanom: kéne, de legalábbis bárhol meglátnám az utcán, ütne, mint Mike Tyson. Imádtam a kis Shadow-ból épített gépeket, nagyon mutatósra sikerültek, pedig ezeknek még az eredeti felállásban is zavaróan kicsinek tűnik a blokkja. De megtalálták az arányokat, az összkép rendben volt.

El kell ismerni, a Mokkáék által épített bálnaidomos CX500 az egyik legszebb trágyapumpa, mert elég sokat takar az idom a szerintem rút blokkból, meg az eredeti arányokat is jótékonyan palástolja az alumínium lemezekből formált burkolat. Csak engem mérhetetlenül zavart, hogy ezt a poént már többen is elsütötték az utóbbi években, számos márkából csináltak már ilyen ötvenes évekbeli versenymotorokat idéző építést. Az a baj, ha valami ennyire markáns alapötletet dolgoz fel valaki, akkor sokan fogják majd kiabálni: na, ez is csak másolni képes.

Ha Dunát nem is lehet rekeszteni minden évben a magyar kusztom-ipar újdonságaiból, akkor is jó látni, hogy vannak, akik kézbe veszik a szerszámokat, és saját elképzeléseik szerint alakítják a motorjaikat. Mindegy, hogy filléres Babettát vagy drága Harley-t faragnak, csak csinálják, mindig élvezem, ha elveszhetek a kreatív részletekben.

Az oldalról ajánljuk

Rágyúrt a BMW a G-pontra
  • Hírek

Rágyúrt a BMW a G-pontra

Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.

április 1., 09:45
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
  • Hírek

Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph

Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.

április 2., 14:23
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világába
  • Tesztek

Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM

Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.

tegnap, 11:21