Mennyire védi meg a fejet egy olcsó sisak?
Ritkán adatik meg, hogy egy védőfelszerelés tesztjét személyes törésteszttel zárja egy újságíró. Az olcsó NZI Symbio Dart sisakról jó véleménnyel voltam - 25 ezerért egy alapvetően vállalható csomagot adtak. Egy dolgot nem tudtam megválaszolni: mennyire biztonságos? Na, Lendvai Zsolti viszont kipróbálta, tisztességesen betakarózott a Totalbike24-en, és feje is lekoppant.
Márkás sisak áruházas áron
Mit tud a rendes márka, ha annyiért adják a bukót, mint az áruházak?

Kezdjük a legfontosabbal: Zsolti túlélte, sőt, semmi baja nem lett. Persze lehet azzal jönni, hogy 50-60-nal, legfeljebb 70-nel esett, ami ugye nem 200 km/h, erre csak annyit tudok mondani, hogy ha 90-nél baj van, akkor belenyúlsz a fékbe, és akkor is ennyivel, vagy kisebb tempóval hasalsz el, másrészt aki 200-as hasításhoz ennyire olcsó sisakot vesz, az szimplán hülye. Ahogyan az is, aki 45 km/h-s tempóhoz nem vesz fel semmit. Ez az odakoppanás bukó nélkül simán kómával végződött volna.
Lüktető fejfájás a versenypályán
Van saját sisakom, de persze nem volt időm a verseny előtt hazamenni érte Ózdra. Így választhattam, hogy az NZI-t vagy az aldis bukót veszem magamhoz a TB24-re, valamiért az előbbi mellett döntöttem. Nem tudhatom, hogy a másikkal is ilyen jól jártam volna-e, de szerencsém volt.
A Technokor Rapid egyik gyors embere motorozott éppen előttem a reggel nyolcas etapban. Utoljára mentem fel a pályára, és nem tagadom, időt és pozíciókat is szerettem volna faragni. Úgy éreztem, gyorsabb vagyok, körről körre tudok csenni pár tíz centit. Ettől persze még jobban húztam, minden kanyarban gyorsabb akartam lenni. A célegyenes-ráfordítóban aztán túltoltam a tempót, vagy alálőttem a dőlésszöget, a végeredmény mindenesetre az lett, hogy kiszélesítettem a kanyart. Nagyon.
Egyszerre csak a füvön találtam magam - korábban Antitól is láttam ugyanilyet, ugyanott, de ő szépen kifuttatta. Én viszont azt sem tudtam, az eleje vagy a hátulja csúszik, csak abban voltam biztos, hogy esni fogok. Végül Zombi tanácsát megfogadva - nyilván teljesen tudatosan - a motort a fűre dobtam, a fejem viszont az aszfalton koppant elég rendeset. A robogó közben a lábamon pihent, és inkább azzal voltam elfoglalva, hogy felálljak és továbbmenjek.
A következő körben még felfelé tartott hüvelykujjal jeleztem a srácoknak a pálya szélére, hogy minden oké, de pár perc múlva káprázni kezdett a szemem, és lüktetett a halántékom. Kicsit berosáltam, mert tudtam, ha ezzel a panasszal lemegyek, nyertem egy utat a kórházba, talán még bent is tartanak megfigyelésre. Így hát nem mentem le, még inkább elkezdtem nyelezni. Hiszen egyet már estem, mi bajom lehet?
Fél óra után elmúltak a panaszaim, és ekkor élveztem legjobban a motorozást. Sőt a leggyorsabb körömet is ekkor futottam meg. Arra meg különösen büszke vagyok, hogy én vagyok az élő példája: olcsó sisakban sem döglesz meg szükségszerűen.
Zsolti fejének a bal oldalát csapta oda, és csak minimális sérülés látszik a sisakon. A héjon apró karcolások keletkeztek, amelyeket két méterről már nem is látni. A héj tehát nem semmisült meg, a beletöltött Zsolti sem, mindenki egyben.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.