Amikor a Rippel testvérek edzenek a fejemen
Tavasszal kezdtem hordani az Icon Airframe Constructot, beletermeltem egy szezonnyi kilométert, innentől jönnek a hosszútávú tapasztalatok.
Tornádó homloktól tarkóig
Egy drága sisak, ami a két drága extrából az egyiket nagyon tudja.

Eleinte hosszabb meneteknél nyomott homloknál, végül a testem nyert, és a szivacs vette fel a fejem formáját - meglepően sokáig tartott a folyamat, általában egy hónap elég, ennél viszont simán kettő is megvolt, mire eljutottunk odáig, hogy nap végén sem zavar. Optimistán képes vagyok ebbe belelátni a tartósságot, ugyanis a Drakula steppelt bélésű köpenyét idéző piros sisakbelsőn nem találok elhasználódásra utaló jeleket, csak koszt - de azt vastagon, ez bizony megérett egy mosásra. Ahol a levegő áramlik, ott a por is.
Erre egyébként eddig csak lustaság miatt nem került sor, mert szedtem már szét teljesen a bukót, amikor áttelepítettem bele a halas Marushinből a kínai intercomot. A költöztetés simán ment, annyira nem volt benne kihívás, hogy még egy csóró blogposztot sem ért meg - kitapogattam, hova esik a fülem, kikaptam a bélést, átragasztottam a hangszórókat, visszatettem a párnákat, és készen is volt. Nem kellett faragni, bevésni, szépen belesimul, nem nyomja a fülemet sem - komplikációk nélküli műtét volt. Egyetlen érdekességet találtam csak közben, két további zárható légbeömlőt az állnál. Ezek tekergetéséhez viszont le kell venni a sisakot, de ha nyitva vannak, tényleg dől befelé a levegő.
Kínai, de vállalható
Nem ez volt az első alkalom, hogy Elektronikai Cuccokat Okosító András kisegített a bajból, így teljesen nyilvánvaló volt, hogy amikor rászántam magam motoros átbeszélő beszerzésére, akkor nála kezdtem az érdeklődést.
Az összes retesz szépen működik, nem szopósodtak ki, nem zörögnek, bár ha zörögnének sem tűnne fel, mert mint már írtam, ez a sisak baromi zajos. Füldugóval élhető, ennél sokkal zavaróbb, hogy nehéz. Ezt nem úgy kell érteni, hogy felveszem, és érzem, hogy a Rippel fivérek az én fejemen edzenek; csak akkor tűnik fel, ha azt esti focira igyekezve lusta vagyok plexit cserélni, és a régi, 1200 gramm körüli bukómban indulok el. Mint amikor Son Goku ledobja a lesúlyozott gúnyáit, olyan az érzés.
A héj jól bírja, a matt fekete felületektől tartottam - ez a gumis bevonat nagyon csúnya, ha elkezd málani, de egyelőre tartja magát. A nyers üvegszál héjon sincsenek karcok, viszont elkezdett megsárgulni, úgy tűnik lakkból nem sikerült UV-állót választani. Most még csak olyan, mint egy alkalmanként dohányzott nappaliban a ragyogását vesztett diszperzit. Még tetszik, de ha tovább sárgul, elkerülhetetlen lesz egy extrém pontyos-harcsás fényezés.
Igazából ez eddig egy harmonikus kapcsolat - sztori szinten csak a saját hülyeségemről számolhatok be, a plexi oldaltakaróit sikerült nemrég elhagynom. Unalmas történet, egyszerűen elfejtettem visszapattintani, talán az ülésen hagytam, talán máshol, de csak kilométerek múlva ébredtem rá a bántó fütyülő zaj okára. Hiába mentem vissza, nem találtam meg őket. Pár nappal rá nagy volt a csábítás, hogy az unalmas feketék helyett pirosakat kérjek, de végül nem mertem bevállalni az igazi stílust.
A nyár során alapvetően megkedveltem, az atom szellőzés megváltás volt Albániában a 45 fokban, most viszont jönnek a hidegek - arra kiváncsi leszek.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.