Nem a V4-es prototípus lesz a legérdekesebb Ducati a Pikes Peaken

2019.06.19. 16:23
3 hozzászólás

Michael Woolaway a Deus Ex Machina motorépítője, és időnként magának is épít valami érdekeset, igaz, az jó eséllyel erősen más hangulatú lesz, mint amit a Deus potenciális ügyfelei keresnek. Tavaly például a Pikes Peak hegyi felfutóra épített egy Ducati Hypermotard SP-t, amelybe egy Ducati 1198 RS superbike versenymotor blokkját csavarozta bele - és azzal 156 kilós és 200 lóerős szörnnyel végül a második lett a kategóriájában.

Az idei versenyre viszont egy újabb rettenetet épít, amelyhez egy Streetfighter 1098 vázát vette alapul, és a régi motorról csak a rajtszámot és az ülést tette át rá, minden mást újragondolt.

A karbon felnit a BST-től rendelte be, a futómű Öhlins, a féknyergek Brembók, a tárcsák a BrakeTech-től jöttek, a blokkhoz egy rövid áttételű Nova váltót passzintott, az égéstermékek pedig egy SC Project kipufogón keresztül távoznak.

A blokk maradt a 1098-asé, de lényegében az összes elemét kicserélte egy 1098R Superbike alkatrészeire. A vázat megvágta, és felhegesztette a 999 kormánynyakát, minderre a jobb kormányszögre volt szükség, illetve egy hosszabb, magnéziumötvözet lengővillát épített be.

"Tavaly tévúton jártam, mert nem vettem észre, hogy mennyire szűk az út felfelé a Pikes Peakre, ezért sokat kellett izmoznom a motoron. Idén az volt a cél, hogy egy könnyű, gyors kerékpárt építsek, amin kényelmesebb motorozni, és jól fordul" - mondta Woolaway az idei projektről.

Az új motor négy centivel közelebb van a talajhoz, mint az előző versenygép, és állítható lengővilla bekötési pontja. A segédváz króm-molibdén csövekből készül, a tank pedig ismét alumínium, a térfogata pedig 11,3 liter.

A blokkból 180 lóerőt masszíroztak ki a hátsó keréken mérve, a menetkész tömege pedig 154 kiló.