Érdekes dolgokat árvereznek el Las Vegasban

2020.01.21. 13:59
1 hozzászólás

Már most ki lehet jelenteni, hogy csütörtökön lesz az év legsúlyosabb motoros aukciója: a Bonhams egy halom ritka és értékes kétkerekűt árverez el Las Vegas-ban, köztük olyan kincseket, mint egy 2006-os, nulla kilométeres, soha ki nem csomagolt, még mindig az eredeti szállítóládájában lévő, Ducati Paul Smart 1000 Limited Editiont - ez a Ducati Sport Classic-nak volt az Öhlins-es, félidomos kiadása, mellyel a Paul Smart 1972-es Imola 200-as győzelmének állítottak emléket. 7-9 millió forintra becsülik, és az sem töri le az árát, hogy ketten is összefirkálták: a két tervező Pierre Terblanche és Miguel Angel Galluzzi is dedikálta.

De közel sem ez lesz az aukció legnagyobb dobása, az ugyanis egy 1940-es Crocker Big Tank - Al Crocker a 30-as években kezdett motorokat gyártani, és mivel a korabeli Harley-knál és Indianoknál sokkal jobb minőségű és gyorsabb gépeket készített, nagy jövőt jósoltak neki - aztán a kis cégnek a második világháború tett be, nem sikerült állami megrendelésekhez jutnia, a versenysport beleállt a földbe, végül 1942-ben be is zárt az üzem. Végül körülbeül 100 motort készítettek, amiből mindössze 30 volt a a most árverezetthez hasonló Big Tank, azaz nagytankos modell - ennek nem csak a tankja volt nagy, hanem a teljesítménye is, kb. 60 lóerőt tudott, miközben a rivális Harley-k és Indiánok harmincat.

Ennek a konkrét darabnak a különlegessége, hogy kizárólag eredeti alkatrészekkel újították fel, és teljesen üzemképes, vagyis ritkább, mint a tyúknak a fogai. Az előzetes becslések szerint 125 és 150 millió forint közötti összeget ér.

A nagyon erős kínálatból kiemelkedik még az 1980-as Kawasaki Mistery Ship, melyet az amerikai formatervező, Craig Vetter tervezett és gyártott a Kawasaki Z1000 alapjaira. Eredetileg 200 darabot készítettek volna, de végül mindössze 10-et fejeztek be, ez pedig a konkrétan a hatodik a sorból - viszont különlegessége, hogy egyike annak a kettőnek, amelyet turbóval és teli alumínium kerékkel láttak el - ráadásul csak pár mérföld van benne. A Ducati Paul Smart 1000-hez hasonlóan ezt is 7 és 9 millió forint közé becsülik.

Mivel amerikai árverés, ne lepődjön meg senki, hogy a kínálatban rengeteg a Harley-Davidson és az Indian, de azok közül is van néhány különösen érdekes, például egy 1924-es, 737 köbcentis Indian Scout hill climb versenymotor - az eredetileg 601 köbcentis blokkot a versenyzés miatt felfúrták, és 15:1-re felhúzták a kompressziót - ez utóbbi miatt egyébként nem benzinnel, hanem etanollal üzemel. 11-14 millió forintra tartják.

Bár több Vincent is van a kínálatban, köztük egy 1949-es Black Shadow is, akad egy igen különleges darab, amely az imént említett Indianhoz hasonlóan szintén hill climb versenygép - az alapja egy 1947-es Vincent-HRD 750 Rapide Series-B. Annak idején kétszer is nyert bajnokságot (a díjakat adják mellé) ez a rövid löketű, nitróval hergelt szörnyeteg - most pedig 14-17 millió forintra tartják.

Ezeken kívül rengeteg érdekesség lesz még, például mindössze 1585 kilométert futott, újszerű Honda VFR750 RC30, tökéletesre restaurált, 1976-os Yamaha TZ750C versenymotor és újszerű Suzuki RG500 MCKII 1982-ből. Itt a teljes lista lehet szemezgetni.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalbike, és ettől mi éhen halunk.

A TB olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TB-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.