Soha fel nem tett kérdésre adtak választ. Kétszer.
A vázspecialista Martek annak idején készített két zseniális vázat a GSX-R1100-hoz, és mind a kettőről tudni, mi lett vele: az egyik Guy Martinhoz került, arról már írtunk hosszabban, a másik pedig az azóta elhunyt Keith Flinthez - bár mindkettő Martek-vázas és turbós, de nagyon eltérőek, nagyon máshogy adnak választ ugyanarra a soha fel nem tett kérdésre.
A kézműves GSX-R vázak nyomában
Tavaly májusban futottam bele először a hírbe, hogy Guy Martin a Pikes Peakre saját építésű turbós motorral menne, ami 320 lóerős – nitróval 500! – és győzni akar.

A Flint-féle hengerfejét módosították, hogy az áramlási viszonyai megfeleljenek a további átalakításokhoz. A hengerűrtartalmat 1260 köbcentire bővítették egy big bore kittel, 83 mm-es MTC dugattyúk kerültek bele, és a veztengelyek is új bütyökprofilt kaptak. A forgattyústengelyt kiegyensúlyozták, módosították a kuplungot és a váltót, Keihin síktulattyús karburátorokat tettek fel, egyedi kipufogót készítttek hozzá, fémfonatos olajcsöveket tettek fel, lecserélték a hűtőt, nagyobb üzemanyag-szállítású benzinszivattyú is került rá, és az egészet egy RayJay turbóval koronázták meg. Egyetlen porcikája sem érintetlen, és mivel elég jól dokumentált a története, igazából minden centije egy-egy darab motorsporttörténelem.
Rengeteg pénzt költöttek rá, hagyományos értelemben vett cél nélkül - egyszerűen csak akartak egy különleges motort, amihez a fellelhető legjobb szakembereket kérték fel. És senki nem félt legózni, és szokatlan megoldásokat keresni - ha faragni kellett, hát faragtak, máshogy nem is kerülhetett volna bele egy VFR egyoldalas lengőkarja, vagy amikor marni kellett a vázból, hogy elférjenek a turbó csövei, bátran belevágtak.
A motor most eladó, egy különleges és klasszikus motorokra szakosodott kereskedéshez került, árat nem közöltek.
Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.
- Hírek
Nem kérnek az elektromos motorokból az X Games szervezői
Az X Games freestyle motokrossz nevezőit már hivatalosan is értesítették róla, hogy csak belsőégésű motorral lehet rajthoz állni.
- Hírek
Íme a fájó bizonyíték, hogy a 2000-es évek eleje már retró
A Honda bemutatta a CB1000F koncepciómotort, és az a helyzet, hogy bátran megkockáztatható, hogy ebből bizony lesz valami.