Egy szezon egy drága sisakkal

2021.11.20. 06:43

Nem azt mondom, hogy idén már nem ülök motorra, de ettől függetlenül kijelenthetem, a szezonnak vége, nagy dolgokra már nem számítok, így levonhatom az éves tanulságokat - legalábbis az AGV K6 sisakomról, amit szépen keretbe foglal, hogy az első nagyobb bevetése Barcelona körül volt a Yamaha MT-09 nemzetközi bemutatóján, az idei utolsó pedig ugyanazon a vidéken, csak most a Honda NT1100 volt az utazás apropója.

Kapcsolódó
Nagyon jónak kell lennie, ha ennyire ronda

Nagyon jónak kell lennie, ha ennyire ronda

Sehol nem mérik ilyen jó áron az adrenalint, de mint tudjuk, nagy tételben minden olcsóbb.

A kettő között pedig beleszaladt egy változatos szezon: ezt hordtam a mindennapi ingázásoknál, voltam benne túrázni és versenypályán is. Ez ugye egy allrounder sportsisak, aminek pont az a lényege, hogy robogótól, túraenduróig mindenhez felvehető, és én így is tettem, 50-től 2500 köbcentiig bármihez felvettem, ebben ugrottam el bevásárolni, és ebben tekertem koppanásig a Ducati Streetfighter V4-nek is. Tehát az alap ígéret, hogy a krosszozást leszámítva mindent tud, az igaz.

Kapcsolódó
A legjobból a legtöbb

A legjobból a legtöbb

Amikor azt hittem, hogy már semmi nem tud meglepni. De egy 2500 köbcentis soros hármas mindig meg tud lepni.

Olyan másfél-két hónap volt, mire rátágult a fejemre, azóta ugyanolyan passzentos. Kontrollnak ott van a régi sisakom, amit a beépített Intercom miatt időnként előveszek, és ugyanazt érzem, mint nyár elején is: az AGV után a régi bukó mintha egy számmal nagyobb lenne. Ez annyiban jó hír, hogy a K6 szivacsainak van tartása, igaz, ebben az ársávban már minimum elvárás, hogy intenzíven használva is 4-5 évig kiszolgáljon a bele. Nem látok a jövőbe, de ígéretes, hogy egy szezon után sem csúnya belül, se nem büdös, se nem koszos, pedig én simán beletömködöm a kesztyűt.

Az átfestés kapcsán felmerült, hogy majd a fényezés a szellőzőknél vagy kopni fog a nyitogatástól, vagy szorulni fognak a szellőzők, egyelőre egyik sem következett be, sőt volt szerencsém motoron elkapni a nyár legnagyobb viharát, és amikor már a csizmámban is lötyögött a víz, a bukó nem ázott be. Tehát jól zár mindenhol.

Tavasszal, hideg időben feltűnt, hogy keményen tud párásodni, ugyanis belül kevés a hely, a plexi közel van archoz, a légköbcentiket nagyon szűken mérik a K6-ban. Ugyanakkor egészen a szezon végéig húztam a pinlock felrakását - ennek egyik oka, hogy sokat motorozom szemüvegben, és olyankor mindegy a pinlock, mert nem a plexit, hanem az okulárét lihegem párásra. Vacilláltam is, hogy a sötét vagy a világos plekóra tegyem fel a páragátlót, végül a sötét mellett döntöttem, hiszen azzal motorozom többet.

A pinlock csodás találmány, ha jól rakod fel, odafigyelve arra, hogy körben tökéletesen tömítsen, akkor onnantól a plexi garantáltan páramentes. A látótérből sem vesz el, csak a periféria szélén érzékelni, de mondom, szemüveges vagyok, megszoktam, hogy ha más nem, akkor a keret ott van a látómezőmben. Együtt lehet ezzel élni. Így ha kontaktlencsézem, tényleg páramentes a kilátás.

A plexi cseréjét továbbra is lenyűgözően egyszerűnek tartom a kis rugós mechanikával, ha besötétedik, tényleg egy perc alatt megvan, jól végiggondolt rendszer. A világos plexi 26 ezer, a sötét 30, az irídiumos pedig 37, húzós árak, ezeknél a Shoeira és az Araira is olcsóbb - valamit valamiért, azokban nincs kicsi mechanika, és az anyaguk is vékonyabb.

És ha már plexi: sejteni sejtettem, és végül be is igazolódott a feltevésem, pályán remek sisak. A motorról lelógva felfelé nézel, hogy lásd a kanyar kijáratát, és ezen kellően nagy hozzá a látószög. Ugyanakkor megtaláltam benne, hogy miért nem jó: van az a tempó, aminél hiába passzentos - még mielőtt beindulna a karvalyozás meg a kajmánozás, nincs tipikus közel-keleti pónemem -, az orrom beleér a sisakba, ahogy a menetszél rápréseli a fejemre. Különösen akkor kellemetlen, amikor tartósan utaznál azon a tempón. Természetesen racionális megoldás, hogy nem megyek annyival, de előtte még szívesen kipróbálnám más arcpárnával.

Ahogy a szezon elején, most is 160 ezer az ára, de a matt feketét 130-ra, míg a kék-piros-fehéret 140-re árazták le, ami még mindig nem olcsó, de már közel van a Bistei kolléga által alaposan megdicsért HJC RPHA11-hez, igaz, a HJC-hez alapból jár a két plexi, és a sisakzsákja is szebb. Ez utóbbi miatt, ha utazom, jellemzően egy Arai zsákban viszem, mert féltem a csodálatos fényezést, ami kapcsán legutóbb a Honda egyik európai fejesétől egy nagyon szép bókot is begyűjtöttem: “ez a legbetegebb dizájn, amit valaha láttam.”

Kapcsolódó
Rég nem elég, ha csak simán megvéd

Rég nem elég, ha csak simán megvéd

Nyugodtan legyenek komoly elvárásaid, különösen, ha a felső polcról választasz.

Egy dologgal maradtam adós, és nagyon remélem, ez így is marad: nem estem.