A Kawasaki-Suzuki együttműködés első terepes gyümölcse

2002.08.23. 09:27
 
   
   

A Kawasaki és a Suzuki még tavaly bejelentette, hogy egyre szorosabb stratégiai kapcsolatot alakít ki egymással a két nagy japán motorgyártó, hogy ezzel a másik két japán cég, a Yamaha és a Honda piaci részesedését minél jobban visszaszorítsák. Ennek egyik legfrissebb példáját láthatjuk viszont a 2003-as modellévben, amikor is a Suzuki DRZ400-as enduróját vásárolhatjuk meg Kawasaki színekben.

A régi-új modellt KLX400R-nek hívják a Kawasaki-nál, és teljesen a nagy számban eladott, és eddig igen sikeres DRZ400-asra épül. Az európai piacra szánt motorok közt ez lesz az első, csak Kawazuki-ként aposztrofált típus, amióta a két cég hivatalosan bejelentette együttműködését az új motorok kifejlesztése, és egymás típusválasztékának kiegészítése terén. A japán belpiacon már felbukkant néhány Suzuki ruhába bújtatott Kawasaki modell, de eddig a tengerentúlra irányuló gépek között nem történt ilyen típuscsere. Hasonló jellegű akciók továbbra is várhatóak a két gyártó részéről.

A Kawasaki egyébként jelenleg nem gyárt versenyképes, nagy köbcentis, 4 ütemű krossz vagy enduró motort, mivel az utolsó próbálkozása a 96-os KLX300-as volt, amelyet a 10 éves KLX250-esből fejlesztettek ki. Így a DRZ400 típuscseréje optimális választásnak mutatkozik a két gyár részéről. A Kawasaki és a Suzuki természetesen visszautasították a hír kommentálását. A Suzuki tovább folytatja a kemény enduró DRZ400E és az utcai enduró DRZ400S gyártását és értékesítését a saját neve alatt.