Triumph bemutatta a Sebesség Mesterét

2002.10.03. 09:48
 
   
   

A Triumph elkészítette a Speedmastert azoknak a vásárlóinak, akinek kevés volt a nyugodt cirkálás a Bonneville modellek nyergében. Az újdonságot az Intermoton láthatta először a nagyérdemű. A gép a Bonneville America technikai alapjaira épül, hozzá hasonlít az üléspozíciója is, a láb előrenyújtva pihen a lábtartókon.

A 790 köbcentis, soros, kéthengeres motort szintén a Bonneville-ből származik. A két hengert két darab digitálisan szabályozott karburátor táplálja, és mindez 62 lóerő teljesítményt és 60 Nm nyomatékot eredményez. A gyújtási sorrend azonban megváltozott, így a gép hangja eltér az alapmodellétől, igyekezvén a Speedmaster kinézetéhez megfelelő brutális hangorkánt produkálni. A váltóműben 5 sebességfokozaton kerül át a nyomaték az X-gyűrűs lánchajtással a hátsókerékre. A sebességfokozatokat szűkebbre áttételezték, mint a Bonnevile America esetében, a cél a jobb gyorsulás elérése volt. A jobb gyorsulás mellé jobb lassulás illik, ezért a Speedmaster dupla 310 mm-es első féktárcsákat kapott, két dugattyús féknyergekkel, hátulra egyetlen 285 mm-es féktárcsa került, szintén kétdugattyús féknyereggel.

A motornak egészen hátrahúzott, kényelmes kormánya van, a fordulatszámmérő az üzemanyagtankra került. Az első kerék küllős, öntött könnyűfém felni, míg a hátsó kerék öntött könnyűfém felni, de szinte teljesen tömör, olyan széles, sugaras küllői vannak. A gép szárazsúlya 229 kg, mindehhez 1655 mm tengelytáv és 720 mm ülésmagasság tartozik. A Speedmaster kéttónusú színekben rendelhető, ezek a fekete-vörös, és fekete-sárga, amely jól harmonizálnak a fekete színre fújt motorblokkal, és annak króm díszítéseivel. Az újdonság a Triumph gyár újjáépítési munkálatainak befejezése után, várhatóan decemberben kerül szériagyártásba, és ára kb. 2.6 millió forint körül alakul.