Honda és Kawasaki prototípusok Daytonából

2003.03.19. 08:36

 
   
   

A Honda és a Kawasaki látván a Harley-Davidson V-Rod nagy sikerét, a floridai Bike Week rendezvényt használta fel két vadonatúj, retro és modern formai stíluselemeket ötvöző motorkerékpárjának bemutatására.

A Kawasaki USA az Egyesült Államok egyik vezető motor átépítő cégét, a Cobrát kérte fel a Strata cruiser megalkotására. Az újdonság egyelőre csak prototípusként szerepelt a közönség előtt, hogy a gyár lemérhesse vele a nagyérdemű reakcióit, sikere esetén azonban nem elképzelhetetlen, hogy gyártani is fogják a közeljövőben. A motor tulajdonképpen egy levetkőztetett és teljesen átformált VN1600, mindenféle egyedi alkatrésszel felszerelve, többek közt megtalálható rajta az elektronikus úton vezérelt, hüvelykujjal működtetett váltó, a mini fordulatszámmérő, és az olajnyomás mérőműszer. A kiállított motor egy üzemképtelen modell volt ugyan, és hivatalosan a Kawasaki USA nem tervezi gyártási programjába felvenni, de ez ugye csak a jelenlegi véleménye a gyártónak.

 
   
   

A Honda nagy dobása a nem túl rövid nevű NRX 1800 Valkyrie Rune bemutatása volt. Az újdonság sorozatgyártása viszont szinte teljesen bizonyos. A motort korlátozott példányszámban készíti majd a Honda USA, de még nem dőlt el, hogy ez hány darabos szériát jelent. A Valkyrie Rune 1520 köbcentis, 6 hengeres erőforrása az F6C modellből kerül át, és a tervek szerint 100 lóerőt szabadít rá a hátsó kerékre, 135 Nm nyomaték mellett. Bár még a Rune is csak prototípus, azonban fejlesztése igen előrehaladott állapotban van, és várhatóan még idén tavasszal bemutatják az USA-ban, és valószínűleg 2004-re az európai piacokon is megjelenik az óriási mega-cruiser.