Vége a MotoGP teszteknek, jöhet a küzdelem
A hét elején fejezték be utolsó felkészülési tesztjüket a MotoGP
pilóták, immáron az első futam helyszínén, a kissé átalakított
suzukai versenypályán. Mind a 23 MotoGP résztvevő ott volt az IRTA
teszten, hogy utoljára behangolhassák motorjaikat az április 6-i
verseny előtt. A MotoGP csapatok felszerelése ugyan késett egy
kicsit, de a végén minden a helyére került. Az már az utolsó
teszten látszott, hogy a Honda különféle alakulataiban szereplő
pilóták nagyon erősek, akárcsak motorjaik. Alex Barros a Yamahával,
és Loris Capirossi a Ducatival szintén jó formát mutatott a két
napos teszten.
A tavalyi MotoGP futamot Valentino Rossi nyerte épp ezen a pályán,
a múlt év során, egy esőversenyen. Az olasz a technikás pályán a
leggyorsabb idővel mutatkozott be az első napon, és végig a
leggyorsabb köridőket hajtotta. Rossi mögött a tavalyi év végén már
jeleskedő Alex Barros bukkant fel az eredményjelzőn, mutatva, hogy
ő bizony idén megpróbálja befenyíteni az új áramvonalasabb borítást
kapott Yamaha M1-essel az olasz fenomént. Biaggi, a másik
trónkövetelő sem sokkal maradt le mögöttük, aki először ment ezen a
pályán Hondával az 1998-as NSR500-as bemutatkozása után. Ha ez a
három versenyző nem tudná megnehezíteni egymás dolgát eléggé, ott
van még Daijiro Kato, aki saját hazai közönsége előtt hajt majd a
hétvégén, Loris Capirossi, aki végre olasz gyártó olasz gyári
pilótájaként versenyezhet, és Sete Gibernau, aki amellett, hogy sok
pénzt tud hozni egy csapatnak, igazán gyors spanyol versenyző. A
második napon Gibernau szinte végig a legjobb időket futotta, majd
a teszt végén többen is elékerültek. Ezen a napon Ukawa is
megmutatta, hogy az egyik leggyorsabb japán pilóta, és második napi
idejével Rossi mögé került fel az eredménylistára. Másnap már az
Aprilia kockák is jobban teljesítettek, nyergükben Edwards-zal és
Hagával.
A pálya átalakítása néhány versenyzőnek problémát jelentett. Más
féktávot igényel a Casino háromszögnek nevezett kanyar kombináció a
célegyenes előtt a módosítások után. Rengeteg pilóta egyszerűen
levágja a nagyon éles második kanyarját a sikánnak, és keresztül
hajt egyenesen a rázóköveken át. Bár a módosítás elvileg
biztonságosabbá teszi a pályát, az már látszik, hogy a sikán
második fele, nem a motorversenyzők kedvence lesz.
A két nap alatt bemutatkozott a Moriwaki Racing is a nagyközönségnek. MD211VF jelzésű MotoGP prototípusukat a japán Tamaki Serizawa lovagolta meg, aki ezelőtt mindössze három órát töltött el a gépen. A gépben egy Honda V5-ös erőforrás dohog, és ehhez a japán tuningcég tervezett egyedi vázat, és idomborítást. Serizawa egyelőre még négy másodperccel elmaradt Rossi legjobb idejétől, azonban egy fejlesztési stádiumban lévő motortól ez nem rossz eredmény.
Teszt eredmények, első nap
1. Valentino Rossi ITA (Honda) 2´05.080
2. Alex Barros BRA (Yamaha) 2´05.250
3. Max Biaggi ITA (Honda) 2´05.293
4. Daijiro Kato JPN (Honda) 2´05.397
5. Loris Capirossi ITA (Ducati) 2´05.529
6. Sete Gibernau ESP (Honda) 2´05.847
7. Tohru Ukawa JPN (Honda) 2´06.383
8. Nicky Hayden USA (Honda) 2´06.704
9. Kenny Roberts USA (Suzuki) 2´06.764
10. Norick Abe JPN (Yamaha) 2´06.81
Teszt eredmények, második nap
1. Valentino Rossi ITA (Honda) 2´04.170
2. Tohru Ukawa JPN (Honda) 2´04.359
3. Max Biaggi ITA (Honda) 2´04.567
4. Alex Barros BRA (Yamaha) 2´04.605
5. Sete Gibernau ESP (Honda) 2´04.616
6. Daijiro Kato JPN (Honda) 2´04.629
7. Colin Edwards USA (Aprilia) 2´04.846
8. Loris Capirossi ITA (Ducati) 2´04.889
9. Carlos Checa ESP (Yamaha) 2´04.908
10. Noriyuki Haga JPN (Aprilia) 2´05.193