Talmácsi idei legjobbja
A GP sorozat visszakanyarodott Olaszhonból Spanyolországba, mivel
a cseles és motorörült spanyolok, kihasználva jó kapcsolataikat a
sorozat szervezőinél, két GP futamot rendezhetnek évek óta. Az
egyiket Spanyol, a másikat a nagy nemzeti öntudattal bíró Katalán
terület révén Katalán GP-nek nevezik. A kicsik közt Dani Pedrosa,
és Pablo Nieto mint helyi versenyzők, valamint a pontversenyben
holtversenyben élen álló Cecchinello számított esélyesnek a
győzelemre. Talmácsi jó szereplésében a rengeteg spanyol helyi menő
miatt csak reménykedni tudtunk.
Az edzések
A pénteki időmérőn Cecchinello villogott, tőle csak 14
ezreddel lemaradva a második helyen De Angelis, 50 ezreddel pedig a
nagy rivális Pedrosa állt. Az első sor utolsó kockájába a másik
spanyol menő, Nieto hozta be motorját. Talmácsi az első napon csak
a 20., Tóth Imi a 23. volt, sajnos Lénárt Péter ezen a napon a
107%-os időhatáron kívül motorozott. A szombati időmérőre nagyon
felforrósodott a levegő, ami eléggé visszavett a motorok
teljesítményéből, így jó páran nem tudtak javítani pénteki
eredményükön. Ezek között volt Pedrosa és De Angelis, akik ezért
visszacsúsztak a második sorba, míg az első rajtkockát Pablo Nieto
szerezte meg. Az első sorból Dovizioso, Cecchinello és Hector
Barbera rajtolhatott még a vasárnapi futamon. Talma miután
motorjának blokkját helyre pofozták a szerelők, jókorát javítva a
12. edzésidőt produkálta, ami a reggeli szabadedzés 6. legjobbjához
képest elmaradt ugyan, de reménykedésre adott jogot egy jó
szerepléssel kapcsolatosan. Tóth Imi ezen a napon már csak a 30.
helyen állt, míg Lénártnak annyit sikerült javítania, hogy 107%-os
határon belülre kerülve az utolsó helyről várhatta a vasárnapi
startot.
A verseny
Barbera, Dovizioso és Cecchinello rajtoltak el a
legjobban a 22 körös versenyben. Talmácsinak mint általában, most
is jól jött össze a start, a 10. hely körül motorozott, majd az
első kör végén a 11. helyen állapodott meg. Tóth Imi 31., Lénárt a
35. volt ekkor. A futam első harmadában Cecchinello és Dovizioso
váltogatta egymást az élen, velük együtt egy 8 motorból álló élboly
szakadt el a mezőnytől. Az őket követő négyes boly harmadik helyén,
azaz a 11. pozícióban motorozott Talma. Itt kell megjegyezni, hogy
Talma motorjának blokkja a reggeli bemelegítő edzésen felmondta a
szolgálatot, és csapattársa Jenkner tartalék blokkjával állt ki a
versenyre. Ez többé-kevésbé rendben volt, bár az 5-6. kör után gond
akadt a teljesítményével, így a hosszú egyenesekben Talma igen
sokat vesztett a többiekhez képest.
A fiatal, mindössze 16 éves svájci Luthi tört előre Talmáék mögül, és olyan gyors volt, hogy utolérte az élbolyt pár körön belül. A 10. körben Stoner esett ki, így Talma újfent visszakapta 11. helyét. Egy körrel később Ui bukott, így Talma már a 10. helyen haladt, de Gino Borsoi erősen jött fel rá. A fiatal Luthi a 13. körre már a harmadik helyen motorozott, ami szenzációs eredménynek mondható. Cecchinello motorja egyre inkább elgyengült, ezért kiállt a boxba. Ekkor Talma már a 9. helyet birtokolta, de csak ideiglenesen, mert Borsoi megelőzte őt. A következő körben Luthi először vezetett VB mezőnyt életében. A 16. körben Dovizioso ütötte ki egy féktávon Barbera motorját a sajátjával, mindketten jókorát repültek, és szó szerint kiszálltak a versenyből. Talma ennek köszönhetően a 8. helyen hajtott!
Az utolsó szakaszban Nieto, De Angelis és Pedrosa vezette a
versenyt, de ott volt még Jenkner és Luthi a dobogóra pályázok
közt. Három körrel a vége előtt Pedrosa vette át a vezetést De
Angelistől, akit hibája miatt Nieto is megelőzött. Luthi az utolsó
előtti körben a második helyre jött fel, Nieto viszont bukott a
harmadik helyről. Luthi az utolsó körben, a célegyenes végén az
élre fékezte magát, azonban Pedrosa a hátsó egyenesben a helyi
nézők őrjöngése által kisérve kifékezte a svájcit, és megnyerte a
versenyt. Harmadiknak De Angelis jött be. Sajnos az utolsó körökben
Lorenzo és Kallio is megelőzték Talmáékat, és ugyan Nieto
kiesésével, és Borsoi megelőzésével akár hatodik is lehetett volna
a magyar fiú, végül is a kilencedik helyen végzett, ami idei
legjobbja. A kiesések miatt a végére Tóth Imi a 20., Lénárt pedig a
26. helyre jött fel.
125 köbcentis futam végeredménye:
1. Daniel Pedrosa Honda
2. Thomas Luthi Honda
3. Alex De Angelis Aprilia
4. Steve Jenkner Aprilia
5. Stefano Perugini Aprilia
6. Jorge Lorenzo Derbi
7. Mika Kallio Honda
8. Gino Borsoi Aprilia
9. Talmácsi Gábor Aprilia
10. Roberto Locatelli KTM
Gyorsasági Motoros VB 125 köbcentis kategória pontversenyének állása
6 futam után:
1. Daniel Pedrosa SPA 116 pont
2. Lucio Cecchinello ITA 91 pont
3. Steve Jenkner GER 73 pont
4. Andrea Dovizioso ITA 67 pont
5. Stefano Perugini ITA 65 pont
6. Alex De Angelis RSM 53 pont.
7. Youichi Ui JPN 51 pont
8. Pablo Nieto SPA 47 pont
9. Mirko Giansanti ITA 40 pont
10. Thomas Luthi SWI 39 pont
. . 19. Talmácsi Gábor HUN 9 pont