Negyedliteres négyütemű krosszgép a Kawasakitól
Igaz, az új motor csak nekünk újdonság, mert a prototípust már
tavasztól futtatják a Japán Motokrossz Bajnokságon - meg kell
mondani igen szép sikerrel. Az új szabályok szerint a 250-es
négyüteműek a 125-ös kétüteműekkel együtt szórják a sarat, de már
szaporodnak a négyüteműek ebben a kategóriában, így a Honda 2004-re
szánt CRF250R-rel és a Yamaha négyüteműjével egyetemben egyre
jobban kiszorítják a füstös kétüteműeket.
A KX-250F tervezőinek mi más lehetett volna a célja, mint hogy kategóriájának legkönnyebb és legerősebb motorját állítsák elő. A tetemes súlymegtakarítást a speciális eljárással készült blokkház, a D-profilú váz, a használt pillekönnyű magnéziumöntvény anyagok, a félszáraz karteres blokk és a pille könnyű futómű elemek révén érték el.
A 249 cm 3-es négyütemű, vízhűtéses, DOHC négyszelepes motorblokkhoz 43 LE csúcsteljesítményt ígérnek 11000-es percenkénti fordulaton. Az automata centrifugális dekompesszor - opcionálisan kézivé is átalakítható - könnyíti az indítást, míg a melegindításkor a karburátor külön melegindítási köre segít. A blokkban csak úgy hemzsegnek az egzotikus anyagok: titánból készültek a szelepek, magnézium öntvényből deklik, galvanizált alumínium a henger és ónnal bevont kovácsolt dugattyú. 5 sebességes akasztókapcsos váltómű segíti a hihetetlen gyors váltást.
A menettulajdonságok és kezelhetőség jelzőit elöl az új fejlesztésű Kayaba telók, hátul az Uni-trak hátsó felfüggesztés garantálja. Az első, kétdugattyús féknyereghez kevlár fékcső tartozik, hátul az egydugattyús munkahengert kovácsolt - ezért meglehetősen erős és könnyű - fékpedállal lehet munkára bírni.
Ennyi technikai újdonság után a ruházat újdonságai már szinte eltörpülnek. A KX-250F-hez temérdek opcionálisan vásárolható kiegészítő alkatrészt kínálnak, kezdve a blokkfogaskerektől, át a porlasztó alkatrészeken, egészen a lánckerekekig.
A természetesen lime zöld krosszmotor Magyarországon szeptembertől kerül a Kawasaki márkakereskedőkhöz.