Honda első utcai Supermotoja

2003.06.26. 14:52

 
   
   

A Honda Motor Co. Ltd. bemutatta első utcai, szériában készülő Supermoto gépét. Az új motor technikailag a Japánban forgalmazott Honda XR250 enduró motorra épül. Innét kölcsönözte jól kezelhető, erőteljes, léghűtéses, egyhengeres négyütemű 250 köbcentis, 28 lóerős motorblokkját, amely az aszfaltos utakon is élvezetes haladást biztosít a kis Supermotonak. Az idén februárban már átdolgozott XR250 enduró, számos átalakításon esett át a Supermoto kinézet elnyerése végett. A Super Motard imázst a 17 colos alumínium, fűzött felnik, az utcai mintázatú gumik adják az XR250-esnek.

A módosítások garantálják az XR250 Motard fürge kezelhetőségét, és javítják manőverezhetőségét a városi utcákon. A fekete fényezés szintén telitalálat, és kihangsúlyozza a gép erőteljes kinézetét, amely a városi területeken jól jön, mikor az utca népe rácsodálkozik a mini Streetfighterre. A japán gyártók eddig nem jeleskedtek a Supermoto ágazatban. Sőt, eddig egyetlen gyártónak sem létezett szériagyártású, európai piacon megvásárolható típusa a kategóriában. A Kawasaki SuperSherpa-jából átalakított D-Tracker modellével képviselte egyedül a japán belpiacon ezt a géposztályt, és a Suzuki is ezt a modellt vette át SB250 névvel gyártói együttműködésük keretében. Az XR250 Motard-nak egyetlen szépséghibája van, hogy a Honda nem szándékozik forgalmazni Európában, bár lehetséges, hogy a típus egy sor japán gyártású európai Supermoto előfutára.

Az XR250 Motard 3.00x17 colos első felnijére 110/70-17-es, hátsó 3.50x17 colos kerekére 130/70x17-es utcai gumit kapott. A kis kerekek és a hosszú rugóút adta kombináció egyedi formát kölcsönöznek a gépnek. A lassításról elől 240 mm átmérőjű féktárcsán kétdugattyús fékberendezés, hátul 220 mm-es tárcsafék gondoskodik. A tank éles és hátsó traktus lendületes dízájnja növeli a motor formájának dinamikus kinézetét. A futómű partner a sportosság látszatában, és nemcsak látványra. A 43 mm átmérőjű fordított első teleszkópok nagyszerű kezelhetőséget kölcsönöznek, a kiváló lengéscsillapítás mellett. Az ülés kényelmes, két tónusú, karcsú darab, és kiválóan mozoghat rajta a vezető minden irányban. Az ülésmagasság sem annyira vészes, mindössze 855 mm. A gépet felszerelték lopás elleni védelemmel, amelynek egyik eszköze a hagyományos kormányzár, a másik egy a gyári riasztó részére előkészített kábelezés, amelyhez egyszerűen csatlakoztatható egy mozgásérzékelős riasztó. Az ára átszámítva nem egészen 1 millió forint lenne a kis utcai kanyarvadásznak, ha az európai Honda megkezdené az importálását.