Alig változó Yamaha krosszmotorok

2003.11.26. 10:15

Bár a krosszmotoroknál megszokott a évenkénti jelentős fejlesztés, a tavalyi nagy változások után a 2004-es szezonra csak finomításokon esett át a a Yamaha krosszmotor-sorozatának két ásza, az YZ 450F és az YZ 250F. A legfontosabb eltérés az első villán fedezhető fel, a teleszkópszárak átmérője 46-ról 48 mm-re változott, amivel nem csak jobb beállítási adatok, precízebb kerékvezetés, hanem némi tömegcsökkenés is adódott. A villaszárak speciális "Kashima" bevonata csökkenti a súrlódást, a felső és alsó villaszár-befogók a stabilitást erősítik.

Tovább javult a hátsó kerékfelfüggesztés is a rugóstag átalakításával, számos kisebb alkatrésznél pedig tömegcsökkentést sikerült elérni. A motor esetén a karburátor és a gyújtás változott, valamint a kuplungház. Míg az YZ 50F modellek esetén a váz szinte ugyanazokon a pontokon módosult, mint a nagyobb négyüteműé, a motornál több az eltérés. A negyedliteres négyütemű motor hengerét áttervezték, akárcsak a forgattyúsházat, titániumból készült hangtompító-alkatrészek szolgálják a súlymegtakarítást.