Tóth Imi magára marad?

2009.08.15. 09:03 Módosítva: 2009-08-15 10:00:54

A gyorsaságimotoros-világbajnokság versenyzői háromhetes pihenő után Csehországba érkeztek. A 250 köbcentis kategória pilótái ideális körülmények között, napsütésben vághattak neki a péntek délutáni szabadedzésnek. Pénteken Brünnben (Brno) a spanyol Hector Barbera motorozta a leggyorsabb időt, mögötte a japán Aojama Hirosi és a szintén spanyol Alex Debon végzett.

A Balatonring Team versenyzője, Németh Balázs a huszonöt fős mezőnyben váltóproblémája ellenére is a 20. időt produkálta. A fiatal tehetség korábban már többször versenyzett a brünni pályán, így nem kellett a pálya megismerésére koncentrálnia. Németh Balázs folyamatosan javult, de az edzés felénél a váltója felmondta a szolgálatot.

A magyar versenyző visszatért a boxba, ahol először úgy tűnt, elhárították a hibát, de három kör után ismét elromlott az alkatrész, így idő előtt be kellett fejeznie a gyakorlást. Németh Balázs bízik benne, hogy a szombati, második szabadedzésen sikerül megtalálni a motor ideális beállításait, és így a kvalifikáción bekerülhet a legjobb tizennyolcba.

A Team Toth versenyzői is a helyes beállítást keresték, ami csak részben sikerült: Tóth Imi pár kör után észlelte, hogy valami nem stimmel. Több különböző beállítást is próbáltak, ám egyikkel sem tudott javítani a magyar versenyző. A telemetria elemzése után szerelői arra a megállapításra jutottak, hogy a motorblokkal van valami gond, amit az Aprilia bevonásával próbálnak majd orvosolni.

A csapat sikeresebbik pilótája, Mattia Pasini ellenben nem bajlódott, hamar megtalálták a helyes utat, folyamatosan javítottak a motoron, így a hetedik helyen végzett az olasz, csupán 8 tizeddel lemaradva az első helyen álló Barberától.

Pasini az edzés után elmondta: „Közel vagyunk, de valami még meggátol, hogy még közelebb legyünk a sikerhez. Fékezésnél jó a motorom, de a kanyarok közepén még túlságosan kisodródom. Ez egy apócska hiba, de másodperceket ront az időmön. ”

Tóth Imre nyilatkozata pesszimistább volt: „Egyáltalán nem vagyok elégedett. Nagyon szeretem ezt a pályát, de a motorom egyszerűen nem megy. Az egész edzés alatt állítgattunk, szinte még sosem voltam ennyit a boxban. Remélem, hogy holnap az Aprilia segít nekünk és tudok majd javítani."

Úgy tűnik, hogy Imi már nem küszködik sokáig, hiszen csapattársa gépe folyamatosan jól teljesít, és feltehetőleg hamarosan fel is szabadul: a brünni pályán Mattia Pasini Ducatit fog tesztelni. Ez megerősíti azokat a spekulációkat, melyek szerint a magyar csapat és az Aprilia anyagi jellegű vitái miatt Pasini biztos, versenyképes helyre menne.

Hétfőn teljesül Mattia álma: Mika Kallio Pramac Ducatijával körözhet, aki a következő három versenyt a Ducati Marlboro Team gépével teljesíti majd – lehet, hogy a Team Toth teljesen magyar, apa-fia csapattá változik?