Lehet ennél kevesebből?

2009.11.12. 11:29 Módosítva: 2009.11.12. 12:04

Forró szél fújja a port a sziklák között, a tetejükön ott ugrál a spanyol triálmotor, az Ossa TR250i. A márka nem új, igaz az utóbbi években teljesen eltűnt. A tetszhalott évek után 2010 hozta el az ébredést – a milánói motorkiállításon bemutatták ultrakönnyű és forradalmi gépüket.

Tény, hogy a triálgépek a funkcionalista minimalizmus kétkerekű szobrai, de a 272,2 köbcentis kétütemű még messzebbre merészkedett a megszokottnál. Néhány cső, egy apró blokk és pár műanyagdarab; ennyiből áll az üresen 67 kilós gépecske.

A vízhűtéses hengert hátradöntötték és megfordították. A kipufogó hátul bukkan ki, az egyenes szívótorok pedig előre néz: garantált a gyors és közvetlen gázreakció.

A váltó hatfokozatú, a gyújtást a japán Kokusan szállítja. A váz króm-molibdén csövekből készült, a negyvenes Marzocchi villa pedig alu. A hátsó kerék tövében Öhlins rugót találunk, tartályát mókásan körbetekergi a kipufogó.

Biztos, hogy jövőre a versenypályákon is találkozunk a TR-rel, az 1945-től motorokat gyártó spanyol cégnek mindig is a sporteredmények voltak a legfontosabbak. Az érmek mellett most a dizájn és a megjelenés is szempont volt: az új Ossa gyönyörű, a gyártó weboldala pedig szórakoztató – pompás régi filmrészleteken szórakozhat a látogató.