A közúti bírságok 2010-ben
2010.01.14. 10:09 - Zirig Árpád
A gyorshajtás élettani hatásait már boncolgattuk eleget, most következzék az anyagi vonzata – a 410/2007. (XII. 29.) számú kormányrendelet határozza meg a 2010-ben hatályos közúti bírságokat.
Tavalyhoz képest nem történtek jelentős változások. Kiegészítették az érvényben levő paragrafusokat, amelyek megengedik, hogy külsős cégeknek is kiadható legyen a traffipaxos sebességmérés. Sokak aggodalma, hogy ennek gyakorlattá válása visszás helyzeteket eredményez majd, mint a parkolási cégek közismert káosza. A friss kormányrendelet ezekre az aggodalmakra válaszol, hiszen már az ellenőrzést és az adatszolgáltatás esetleges felfüggesztését is szabályozza.
A behajtási tilalomra és a kötelező haladási irányra vonatkozó 6. számú mellékletbe került a korlátozott forgalmú övezetekben történő szabálysértés – a 14. § (1) bekezdés z/2 pontja szerint 50 000 forint pénzbírság szabható ki.
Az igazán érdekes részek természetesen a közúti bírságokra vonatkoznak. Legszembetűnőbb változásként eltűnt a gyorshajtás eddigi százalékos meghatározása, mostantól áttekinthetően, kilométer per óra alapján történik a besorolás. A legtöbb esetben nőtt a helyszíni bírság kiszabhatósági tartománya, két esetben azonban csökkent a közigazgatási bírság javára – a 90 és 100 km/h-s megengedett sebesség túllépése esetén már 109 illetve 119-es tempónál ez utóbbira számíthatunk.
A legmagasabb sebesség, amelyre kitér a rendőrség számára kiadott útmutató táblázat, 248 km/h – a 130-ban maximált autópálya-szakaszokon ez 300 ezer forintos közigazgatási bírságot jelent.
Ha hibáztak, de a városi legendákban bízva szeretnék megúszni a bírságot, a traffipax készülék Országos Mérésügyi Hivatal által kiadott hitelesítési bizonylatát ezután se követelje a rendőrtől – ennek a felmutatását továbbra sem teszi kötelezővé a közigazgatási bírsággal sújtandó közlekedési szabályszegések köréről, az e tevékenységekre vonatkozó rendelkezések megsértése esetén kiszabható bírságok összegéről, felhasználásának rendjéről és az ellenőrzésben történő közreműködés feltételeiről szóló 410/2007. (XII. 29.) kormányrendelet.




Kommentek
2010.01.14 13:19:18Gabor970
Szerintem ez a tablazat teljesen korrekt, es egyaltalan nem szigoru. Autopalyan nyugodtan tekerehtek 150-el, semmifele szankciora nem kell szamitamon. Lakott teruleten sem keves a 68. A helyszini birsaggal mar nagyon nagyon ritkan elnek (legalabbis mifelenk) kiteszik a meroautot, de arra mar nincs ember, hogy 100m-el odebb megallitsanak.
2010.01.14 13:23:57Nethooligan
Ennyi értelmes hozzászólást, hogy autó érték után fizessenek bírságot...
Ha egy 50millás autó megy 90-nel a városban vagy egy lepukkant 500ezres mégis mi a különbség? Az, hogy az 50millás nagyobb valószínűséggel áll meg, de ettől függetlenül ugyanannyival lépi túl a megengedett sebességet.
2010.01.14 13:23:58buxa
felmeresek szerint nem a penzbirsag osszege annyira a visszatarto ero, mint inkabb a buntetes elkerulhetetlensege. Franciaorszagban full automatizalt a rendszer, ha bemer az automata, egybol nyomtatodik ki a kozpontban a papir, es megy is a postara. MINDEN emberi kozremukodest kizartak. nyilvan nem veletlenul...
a cayennesnek is fajna azert, ha azt a 300ezret minden alkalommal, amikor gyorsan hajt (mondjuk hetente) kiszamlazzak. szeritnem par honap utan inkabb visszavenne a gazbol...
2010.01.14 13:27:01flashess
Humberto
Korrekt =) Ha lenne egy Veyronod és leszarnád a 300rugos büntit akkor a jogsid se féltenéd így mint most szvsz xDD
2010.01.14 13:27:01Smasher
"Six
sajnos tul sokat nem er ha elveszik a jogsimat, lassan 15 eve vezetek, de jo ha 3szor allitottak meg rendorok. ergo nincs visszatarto ereje a jogsi bevonasanak, mert nincs ra realis esely, h ujra megallitsanak.
szerintem"
Ennek is megvan az esélye, de szerintem attól is függ miben ülsz.
Engem amikor kezdtem vezetni az első 1 éveben míg anyám kocsiját használtam nem állítottak meg egyszer sem(viszonylag új ford).
Mióta a saját autómat használom, (Lada, és nem a szétrohadt fajta, meg az agyontuningolt) 2 éve, azóta megállítottak ötször.
Ebből kétszer büntettek (ebből egyszer Ukrajnában a semmiért, de ott nincs vita a rendőrrel, inkább alkudozni kell:D).
2010.01.14 13:27:47MP
Igen a leggyönyörűbb a behajtási övezet megsértése. Átvettük német minta alapján. De csak a szabályt meg a táblákat. Sem az életszínvonalat sem a fizetéseket. Ez nem tűnik fel senkinek?
2010.01.14 13:31:04bowhuntervik
Örülök, hogy vannak még olyan nem gondolkozó emberek, akik szerint a Svéd példa/bérhez fűződő bünti/ sokkal jobb lenne!
A 7-es BMW-vel és minimálbéren bejelentett vállalkozó biztosan örömködve nyomná a pedált!
2010.01.14 13:33:30zeromits
gergo: autóérték után fizetni hülyeség...még. Most (én nem) de sok ismerősöm alig bír kilábalni a törlesztőrészletek közül. Ők meg sem tudnák fizetni. Külföldön az ember nettó vagyonának kb a 10% az autó. Itthon szerintem 50-60%.. Pedig néha még a 15 éves opelesnek és a túlválalt hiteladósnak is rajtamarad a gázpedálon a lába... egy törvény, egyenrangúság, egy büntetés. Mi alapján mondják meg, hogy mennyit ér az autóm? Legyen büntetés, de nem eltúlzó, zárjuk el a jogszabályi kiskapukat, de ne dobálózzunk tíz-százezerekkel...
2010.01.14 13:38:42webmestar
A zárójeles értékek mit jelentenek?
PL. közig bírság 79 (75)-től? :)
2010.01.14 13:47:16indapasssucks
"Azért érdemes belegondolni, hogy tavaly az 1969-es szintre esett vissza a személyi sérüléssel járó balesetek száma (asszem ?)."
oszt azt meg miből gondolod, hogy ez a büntetési tételekkel és nem a benzinárakkal függ össze?
2010.01.14 13:56:54has
Én úgy tudom ,hogy a törvény magasabbrendű jogszabály, mint a kományrendelet. Az OMH bizonylatot a mérésügyi törvény írja elő.
2010.01.14 14:00:22flashess
has
ezek szerint még is van jogalap arra ,hogy a mérőberendezés hitelesítésére vonatkozo dokumentumokat elkérjük vagy megnézzük?
2010.01.14 14:07:53Lionking
Én azzal nem értek egyet, hogy amikor az ember mondjuk 90-100ezer forintot keres, akkor megbírságolják 40ezer forintra, mert lejárt a műszakija 1 hónapja, egy amúgy korrekt állapotban lévő, nem rohadó, nem elhanyagolt, nem gányolt, autón. Ha még1szer azt mondja nekem egy rendőr, hogy keveset keres, akkor az lesz a válaszom, hogy akkor gondoljon bele, amikor engem 40ezerre megbűntet, és akkor pofázzon.
2010.01.14 14:07:59Nandi29
"gergo: autóérték után fizetni hülyeség...még. Most (én nem) de sok ismerősöm alig bír kilábalni a törlesztőrészletek közül. Ők meg sem tudnák fizetni. Külföldön az ember nettó vagyonának kb a 10% az autó. Itthon szerintem 50-60%.. Pedig néha még a 15 éves opelesnek és a túlválalt hiteladósnak is rajtamarad a gázpedálon a lába... egy törvény, egyenrangúság, egy büntetés. Mi alapján mondják meg, hogy mennyit ér az autóm? Legyen büntetés, de nem eltúlzó, zárjuk el a jogszabályi kiskapukat, de ne dobálózzunk tíz-százezerekkel.."
Basszus komám. Hát hol érdekli az az álamot, hogy balfasz a csávó és nyögi a részletet.
Az autó értéke igen is a lehető legjobb megoldás. Legfeljebb majd nem válalja magát túl senki. Ja aki meg tényleg csoró nem nyögi a törlesztő részletet elhiheted.
Végül pedig be kell tartani azokat a kibaszott szabályokat. És igen a BMW-s sutyok meg rögtön szopóágra kerülnek az autó értékkel.
Megáll az eszem, túlválalt autóval lehessen má'n olcsón száguldozni, mert mégiscsak nyögni kell a törlesztőt.
Na persze ez a rendszer sem tökéletes, mert egy nem egy 500.000 Ft-os autó is könnyen megfútja a 250-et, nó de ez van.
Most úgy síratom az autójukat törlesztő polgárokat.
Évi 30-40 ezret nyomok a gépbe, szeretek rendesen autózni. És hányszor büntettek meg az elmúlt 2 évben. 1x 10.000 Ft-ra, ami pont akkor nem volt jogos, de ugy átlagban nagyon is.
Oda kéne figyelni baszod, nem csak nyomni ész nélkül.
Végül pedig néha bebukja az ember ez van...
2010.01.14 14:08:29Mik_i
Kedves Totalbike és Zirig Árpád!
Nem tudom,h honnan szedtétek ezeket a táblázatokat, de már nagyon régen nem ez a hatályos állapot. Én magam is megkaptam emailben őket valakitől pár napja, nem tudom ki és miért túrta elő őket, de egy a lényeg: már régen nem ez az érvényes és hatályos állapot. Legutóbb 2009 április 2-án a Magyar Közlöny 42. számában változott a jogszabály, ami egyébként 2009. október 1-én lépett hatályba(illetve egyes rendelkezései 2010. január 1-től). Az érintett szám itt érhető el és a 72. oldalon van a lényeg: http://www.magyarkozlony.hu/pdf/570/
itt megtaláljátok a valós büntetési tételeket is táblázatos formában
Üdv: M
2010.01.14 14:23:35Punxsutawney Mormota
Nem akarok senkivel sem vitatkozni, de... Azok bizonyos szempontból igazuk van, akik azt állítják, hogy semmi gond nem lenne, ha 160 lenne a megengedett sebesség az autópályákon. Persze, mostanában már egy 1,2-es motorral szerelt autó is komfortosan tudja hozni a 160-t. Ezt nem kétlem. A probléma mindig a megállással van.
2010.01.14 14:31:04Norbi812
zeromits: Egyéni szociális probléma, hogy vannak olyan nagyokosok, akik 10 év hitelre, 0 % kezdővel vesznek autót és nyögig a részleteket, senki se kényszerít rá, hogy adósságba verd magadat. Az én autóm fél éves és készpénzre vettem, ki van fizetve (nem Porsche Cayenne...). Akkor most nagy király vagyok és fizessek ezért többet ?
2010.01.14 14:31:22archimed
TÖRVÉNYHOZÓ MAJMOK!!!!
svájcban egy csávó a kb 60-80-as táblánál 180 körül ment 35-45 milla birságot kapott, ez tullépta a korábbi csúcsot, ami kb 16 milla volt.
AZ ELSŐ TULLÉPÉSI KÜSZÖB FÖLÖTT MIÉRT NEM PROGRESSZÍVABB, MILLIÓS A BÜNTETÉS????????? NEM MERTEK LÉPNI?????SOK A PROTKÓS?????a sok BMV-s agyú lehet hogy elgondolkodna???
2010.01.14 14:35:26baowah
Mik_i - az általad említett dokumentum jogtáras változata ott van belinkelve a hír elejében - a galériába berakott táblázatokat állami forrásból, tájékoztató anyagnak kaptuk. Feltehetőleg rendőreink nem a Közlönnyel járnak, hanem egy egyszerűsített táblázattal, ezzel.
2010.01.14 14:40:10kolbászoszsömle
archimed
Én a tilos jelzés figyelmen kívül hagyását büntetném inkább milliós tétellel.
Akkor is, ha gyalog van az illető. Vagy biciklivel.
2010.01.14 14:56:01Mik_i
igen, én is láttam a belinkelt jogtárat és valóban abban is jól le van írva minden, csak gondoltam berakom az eredetit is. Lényeg viszont, hogy ha kimondja (márpedig kimondja) a rendelet,h milyen értéktől van közigazgatási bírság (pl 66kmh-nál már az van) akkor 68kmh-nál egyszerűen nem alkalmazhat a rendőr helyszíni bírságot. Autópályán pl a kormányrendelet világosan kimondja,h 151kmh-nál 30.000 Ft és kész. A rendőrség eldönti,h márpedig ő 154-ig csak helyszíni bírságol? Ez nonszensz. Ha valóban kiadták ezt a táblázatot mostanában a rendőrségen belül akkor egy belső utasítás áll szemben egy kormányrendelettel, kicsit fura lenne. A kormányrendelet minden esetre magasabb szintű. De tényleg jó lenne kicsit utánanézni,h mi ez a 3 táblázat, mert szerintem valaki elküldte valakinek, aztán most tele van vele a fél net, közben meg 1000 éves.
2010.01.14 15:00:47ne vegyél autót me drága
biztos nagyon nehéz betartani a szabályokat....pedig mindenkinek van kresz vizsgája...tehát ezek szerint kéne megpróbálni vezetni nem azt nézni,hogy lehet kibújni a bírság alól vagy hogyan lehet olcsóbban megúszni,ha valaki nem tudja(próbálja) betartani a vállalt kötelezettséget akkor nem kötelező vezetni,szerintem teljesen jó ez a rendszer csak kevés a kihelyezett trafipax.Senki sem fog fegyvert a fejedhez,hogy nyomd a gázt.....
2010.01.14 15:03:46streetracerboy
énis kaptam csekket 60 ropirol ... csak tapsolni tudok hogy ezzel töltik a rendőrök az idejüket mivel ebből jön nekik a bevétel ...
2010.01.14 15:09:34streetracerboy
ne vegyél autót me drága
Senki sem fog fegyvert a fejedhez,hogy nyomd a gázt.....enki sem fog fegyve
ehhez csak annyit hogy igazad van de akor is egy minimálist emelhetnének a korlatokon ... most nem azért de menyivel baleset veszélyesebb egy olyan aki tök bénán vezet alig mer menni mint egy olyan aki tegyük fel gyorsabb mert tuti hogy jobban oda figyel legalábis magamból indulok ki mint aki tök lassan megy és kerülgetni kell sztem :S
2010.01.14 15:10:22Lenin
Ja lehetne 160 a megengedett autópályán mert a mai autóknak már sokkal jobb fékrendszerük meg elektromos bizbaszaik( ABS,ASR...) vannak mint a régieknek.
DE! Egy 160-al menő autó másodpercenként 45 métert tesz meg, ire a fékhez ér a lábad rosszabb esetbe 80-100 métert is mehetsz. Az meg kurva sok ám ha 50 méterre kijön eléd a platós ZIL.
Lehet hogy az autók fejlődtek de mi ugyan azok a bamba Fittipaldik vagyunk mint apáink.
2010.01.14 15:11:55Lenin
Bocsi.
Mire és esetben.
Mert nem vagyok bodzaszedő.
2010.01.14 15:19:45Nandi29
streetracerboy:
Ok, de az 50-en arra van kitalálva, hogyha kilép eléd egy mamlasz mamika, mint ahogy tavaly elém, akkor még egy finom korménymozdulattal és padlófékkel nem ölöd meg csak felborítod, ahogy tettem én is... Ja és figyeltem kurvára, és éppen nem mentem többel mint 50-en enyin múlott...
Kurvára lehet ügyes mindeki, de mások is hibázhatnak.
Amúgy meg ha a határ 130-akkor 140-el megy mindeki, ha 160-akkor meg 180-al. És igen az 1.2-es Corsás is....
Ebben az országba mindenki Sumi, én is de nekem már kezd beérni a fejem, előbb útóbb mindenkié neéárik, csak sajnos nem mindeki éri meg.
Nem, nem kell emelés, ésszerű korlátozás kell, odafigyelés, és kicsit nagyobb szabálytisztelet.
2010.01.14 15:24:05streetracerboy
Nandi29: ebben igazad van hogy 160 akkor rögtön 180vanal mennek de akkor is ilyen durva büntetésekre nincs szükség kérdem én mért kellet meg büntetni engem 60 ezere engem autó pályán ha pl nem öltem meg senkit?
2010.01.14 15:26:42Canga81
Nemtom mit problémáztok, venni kell egy blokkolót és mehetnek a faszba :)Ez az amire én sem sajnáltam a pénzt, első este behozta az árát :)))
2010.01.14 15:29:23lepo
Autópályán 135 km/h-nál már bírságolhatnak!? Itt valami nem stimmel! Ha jól emlékszem, mivel nem hitelesítettek a kilóméterórák ezért a 6% tolerancia elfogadott. Akár az APEH-et is kiállíthatnák az útra mert ez egy újabb adósarc!
2010.01.14 15:35:11streetracerboy
nekem is van blokkolóm :P és így már nincs büntetés hehe:D
2010.01.14 15:38:46Canga81
Ennyi. ;)
2010.01.14 15:39:15sbronzo
Eltörölném az összes traffipaxot, és annyival több figyelmet fordíthantnék a közlekedésre! Nem kéne annyit a rendőröket sasolnom...
2010.01.14 15:48:56Nandi29
streetracerboy:
Öcsém amikor fiatal voltam, akkor én is mentem városban 180-at is egyszer, egyszer. Sozt nem öltem meg senkit.
Na de megtehettem volna.
Azért magas a bűntetési tétel, mert mással nem leeht ösztönözni a népeket az odafigyelésre.
Nem azon múlik, hogy megöltél e valakit, hanem, hogy megtehetted volna.
Probáljátok megérteni. A gondolkodás móddal van a baj, azért mert 20x átvágok a városon 120-al, még nem lettem Sumi, egyszer majd ha lelép elém egy 8 éves kislány a a mackóját szorongatva, aztán az anyja arcába fröccsen a vér, mondhatom, hogy sok az a 60 ezer, de miközben a kancigányok kúrnak a börtönben, majd azt mondom bár fizettem volna 10 x 60.000-et és a végére odafigyeltem volna.
Na jó annyi van benne, hogy sokkal progreszívebb lehetne a dolog.
Mondjuk 50 helyett 60-nál 10 ezer, de 70-nél már 30 ezer 90-nél 60 ezer 120 nál még több, de szerintem most is ilyesmi. Talán nem az 5-km-es sebességtúlépésekre utaznak most sem.
Ja na meg ez a reflex dolog, igen én is tudok egyesenben 180-al is menni (a mostani verdám csak kínkeservesen.. :D), de megállni meg tudok e, fel tudom e mérni az útviszonokat.
Igen mindeki király addig még meg nem törtlnik a baj.
A kintfelejtett táblák meg a szándékos szopatások nem kellenek.
És nem nem egy újabb adónem, ha normálisan csinálják, mondom én sokat megyek, és dinamikusan de ésszel, pl városon kivül csak 110-el tolom csak néha eresztem meg 120-130-ig, városban viszont csak max 60 mert nem akarok megölni senkit.....
Oszt érdekes módon nem büntettek meg mostanában, persze szerencs is kell hozzá. Bár a múltkor a Reiteren benéztem egy háromlábút ott vigyorgott a pofámban miközben kerültem a buszt, de lenéztem az órára és épp csak hatvan fölött voltam.....
Ésszel gyerek, hiába vagy sumi, ha a mackót rágó lkölök eléd lép....
2010.01.14 15:50:54flashess
sbronzo
Ha betartanád a KRESZ t egyáltalán nem kéne a rendőrőket figyelned :P
2010.01.14 15:50:55fatalexception
Bélabácsi!
Nem értek egyet veled. A sebességkorlátozások fokozásával és agresszívebb ellenőrzésével nyilván lehet csökkenteni a balesetek számát, ez nem vitás. De ezen elv mentén tiltsuk be a kocsikat, mert ha mindenki gyalog vagy biciklivel jár, akkor 0-ra lehet csökkenteni a közúti balesetek számát. Szóval ez fajta megközelítés kizárólag anyagi megfontolás eredménye. Egyfelől remek bevétel az államnak, másfelől nagyságrendekkel olcsóbb sebesség korlátozó táblákat kihelyezni és mérni, mint a modern technikának megfelelő sebességgel történő, biztonságos közlekedés feltételeit megteremteni.
2010.01.14 15:53:35gonosztojás
Ez a 90 meg 130 egy elaggott faszság.A gyöpösagyű páneurópai közlekedési törvényhozás faszsága.A mai autók meghaladják az I-es-II-es golf,kadettB meg a szocialista ipai csodák szintjét.
A lakott területi 50-et, és az egyéb belterületi szankciókat viszont támogatom, sőt orbitális birságokat tennék oda.
2010.01.14 15:55:25sbronzo
flashess!
Micsodát??? ;DDD
2010.01.14 15:57:30flashess
Alapvetően életveszélyesnek tartom azokat az utakat ahol a gépjárműveket csak egy csík választja el középen és egymással szembe megyünk 1-2 méterre egymástól, minden útnak úgy kéne kinéznie hogy 2-2 sáv van középen szalagkorláttal elválszatva.(ha csak 50km/h val frontálisan ütközik vki a szembejövövel aki szintén 50 el jön az már KO)
2010.01.14 15:57:43sbronzo
fatalexception!
Nagyon egyetértek!
Minden faszságban hullanak az emberek( pld. passzív dohányzás), és soha nem értem, hogy miért pont a közlekedés az a terület ahol nem szabad meghalnia senkinek...
2010.01.14 15:59:38flashess
"sbronzo
Eltörölném az összes traffipaxot, és annyival több figyelmet fordíthantnék a közlekedésre! Nem kéne annyit a rendőröket sasolnom..."
Csak erre reagáltam xD
a sasolással kapcsolatba, én amikor szabályosan haladok egyáltalán nem sasolok, csak a közlekedésre
úgy gondoltam, hogy aki szabályosan megy annak miért kéne sasolni ?=)
2010.01.14 16:03:04sbronzo
flashess,
értettem elsőre is, csak gondoltam megviccellek, hogy nem tudom mi az a KRESZ! :)
2010.01.14 16:03:31gtigy
Azt szeretem amikor 30-as táblánál orrba-szájba mérnek!!!Totál köcsögség!!!
2010.01.14 16:04:23Lenin
gonosztojás
Ja és az ilyen szuperreflexeket meg röntgenszemet fejlesztett űbermensch-ek szoktak felkenődni pistabácsi zetorjára amikor hótrészegen kicannog eléjük a szántóföldről.
Nem az autóddal van a baj hanem "veled" 120-130-150 nél már nincs időd reagálni.
Te nem fejlődtél úgy mint az autód. Én sem . Senki sem.
2010.01.14 16:06:39Kopi3.14
Húú, mennyi komment. Na, végigolvasás nélkül pár megjegyzés. azért, mert az autó munkaeszköz, akármi, még nem kell szabályokat áthágni. oldják meg azok keretein belül. Ahogy sokan megteszik. Sebességhatárok: szép és jó, hogy mindenki személyautóban gondolkodik, s mondja az igazát, miszerint a 130 elmaradott már a technikától. kérdésem. Az emberek fejlődtek a technikával együtt? A válasz nem. A másik dilemma. emeljük meg a határokat, de meddig, Mikortól lesz biztonságos, ha egy útra engedünk olyan forgalmat, amelyikben teljesen legálisan mehet két eltérő kategória, sebesség terén akár duplázott sebességekkel? Teherautók, kamionok, vs. személyautók kérdéskör. S spékeljük meg buszokkal, amik ha felkészítettek rá akkor mehetnek 100km/h-val. S ezen kérdéskörnél érdemes azon is elfilózni, hogy vajon mennyire jó dolog a 80km/h sebességű ráfutásos baleseteknek jogszabályilag teret engedni?
2010.01.14 16:25:22zrx_xzr
eurotax alapú büntetés sztem hülyeség.. van egy kétéves Porschém, azzal mondjuk 180 autópályán miért lenne veszélyesebb, mint a 16 éves 1.8-as seatommal, ami 300ezret ér maximum..
2010.01.14 16:43:26Körömcsiga
Most megint változott? Nem volt egyszerűbb, hogy 100 alatt 15 100 fölött 20km/ó túllépésnél indul a cucc? Megint pontos értékeket biflázzunk?
2010.01.14 16:43:34.atti
itt mindenki a másikat akarja szopatni minnél jobban meg lehessen birságolni . nagyon kreatívak vagytok !
BUZI MAGYAR SZOKÁS MINDIG A MÁSIK ALÁ TENNI ÉS SZOPATNI MINÉL JOBBAN A MÁSIKAT .
-SZOPÓS KÖCSÖG MAGYAR SZOKÁS ! ezért tartunk még mindig itt , és leszünk is a béka segge alatt .
MIÉRT BAJ AZ HA GYORSAN MEGY VALAKI ? nemhogy örülnénk hogy lehet minél gyorsabban közlekedni gyorsabbak az autóink .
A németek biztos azért harcolnának nehogy eltöröljék az autópálya korlátlant .
Mi meg hogy lehet minél jobban megbüntetni egymást társainkat .
ROHADT SZOPÓS KÖCSÖG BANDA!
-licitáljátok egymást túl ötletekben hogy lehet saját magunkat szopatni . jól teszitek !
2010.01.14 16:49:51Lenin
.atti
Istenem...
Remélem nincs jogsid...
Egy hozzád hasonló faszagyerek vasalt ki nállunk két 5 éves kisgyereket vagy két éve.
Mert ő is örült egy kicsit hogy gyorsan mehet...oszt most meg naponta 5x kúrják seggbe a kancigányok a BV.-ben.(remélem)
Lehet te is benézhetnél hozzájuk kicsit.
2010.01.14 16:56:54.atti
könnyítsünk a helyzetünkön NE TILTSUNK MINDENT tegyük szebbé könnyebbé életünket . volna pár ötletem .
pl csak egy kettő .
- balatonon mélyebb vizekben jetski motorcsónak engedélyezése ! - idevonzaná a sok külföldit és sok magyar is itt költené el a pénzét - állítom dugig lenne a balcsi.
- Bp.-en nyáron óriási megabulik szervezése HETENTE mint a sziget pl. fellendülne az idegenforgalom .- JELENTŐS BEVÉTELT HOZNA az államnak .
- bicikliutak legyenek mindenhol .
2010.01.14 17:17:16.atti
be kell tartani a sebbességhatárokat ez valóban kimaradt az írásomból , és én be is tartom , és javaslom tartsa be más is .
Csak ne legyünk ilyen kreatívak egymás szivatásában , kicsit felháborított hogy mindenki egymás alá licitál a büntetési tételekben . (de már megnyugodtam ok vagyok)
-szerintem amit a rendőrség kiadott az teljesen egyértelmű és átlátható !
erről senki nem beszélt !
2010.01.14 17:24:19Devil2
Járjunk túl a sebbességmérésben érdekeltek eszén, tartsuk be a limiteket!
2010.01.14 17:30:53Yagry
A mai sebességhatárok alig valamit változtak a 30 évvel ezelőttihez (80->90, 120->130), mig az autók sokkal fejlettebbek lettek mind úttartás, mind fékút tekintetében, ami nem változott az az emberek reakcióideje. Ezek a sebességhatárok sok esetben teljesen értelmetlenek, ahol van értelme lassan menni ott tapasztalatom szerint a drága autókkal is lassan mennek, és nem a korlátozás hanem a józan ész miatt. Egy üres autópályán száraz időben meg egy 200 LE-s autóval 130-cal menni hülyeség, nem azért fizetünk autópálya díjat h aztán lassan menjünk, és nem hiszem hogy a balesetek szoros összefüggésben lennének azzal h mennyivel mész. Ha hülye vagy és nem jobbkezezel le pl, akkor ha gyorsabban mész még kevesebb esélyed is van balesetet okozni mert rövidebb ideig tartózkodsz a kereszteződésben. Azt meg nem kell elhinni amikor azt mondják hogy a balesetek a gyorshajtással vannak összefüggésben, mert ha 55-tel mész városban és csinálsz egy balesetet, akkor is gyorshajtás volt, de szinte biztos hogy akkor is ugyanez történt volna ha csak 50-nel mész, mert inkább valami figyelmetlenség történt.
2010.01.14 17:37:42rokerzsolt
Sziasztok!
Motorra lehet lézer V. radar detektort tenni?
Nem mintha a gépem többet menne 160-ál(M 800),de azért jó lenne,mert a sünik elég alattomosak!
Előre is Kösz!
2010.01.14 17:51:59v2peti
A 130 az legyen 130, többet nem szabad engedni. Ugyebár, ahogy többen is írták ott a sok kamion. Azok 85-tel mennek a gyakorlatban a külső sávban. A középsőben mennek a buszok 90-110-zel ott a sok mazsola, a furgonok, a Suzukisok, ők mennek 110-130-cal. 150-160-nak akkor lenne értelme, ha a 3 sávos autópályák behálóznák az országot. Bár 3 sávos autópálya sok országban van nagy számban, mégis egész Európában Németország az egyetlen kivétel, mindenhol máshol 130 a küszöb, sőt van ahol csak 110-120! Ebben a tekintetben ugyanott vagyunk, mint a többi ország.
2010.01.14 17:54:06v2peti
"Azt meg nem kell elhinni amikor azt mondják hogy a balesetek a gyorshajtással vannak összefüggésben, mert ha 55-tel mész városban és csinálsz egy balesetet, akkor is gyorshajtás volt, de szinte biztos hogy akkor is ugyanez történt volna ha csak 50-nel mész, mert inkább valami figyelmetlenség történt."
Ez tévedés, mert ha 60-65-tel mész, és ütközöl, akkor sokkal súlyosabb sérülést okozol, mintha 50-55-tel mentél volna. Az ütközés ereje nem egyenes arányban, hanem négyzetesen nő!
2010.01.14 17:55:56BMW MB
A sok okos kisembernek meg begyepesedett agyúnak irigykedőknek. Mi az, hogy ti az autó értékének megfeleő büntetést követeltek? Egy 20 millás autóval pályán döngetni 250-el vagy egy szaros ladával lakott erületen belül 90-el rodeózni nem ugyanaz. Ha egy munkanélküli csóró fasz Egy ladával lakott területen belül 90-el megy ússza meg 40ezerrel Jaaa, mert hogy ő szegény? Ez kifogás? És még örüljünk, hogy senkit nem is csapott el az ezeréves szarjával. Érbedjetek már fel és néha gondolkozni is kéne nem csak irigykedni.
Annak az okostojásnak aki ki volt kelve azért mert szlovákiába nem tudják kiküldeni a csekket annak csak ennyit mondok. 1 Kapd be a faszt. 2 Máshová se tudják kiküldeni. De ha használmád a fejedet, akkor rá is jöhetnél hogy miért, de gondolom nem tanultál közgazdaságtant. Még a BMW-t is BNV-nek írod. Szánalmas pöcs.
2010.01.14 17:59:34v2peti
"A másik dilemma. emeljük meg a határokat, de meddig, Mikortól lesz biztonságos, ha egy útra engedünk olyan forgalmat, amelyikben teljesen legálisan mehet két eltérő kategória, sebesség terén akár duplázott sebességekkel? Teherautók, kamionok, vs. személyautók kérdéskör. S spékeljük meg buszokkal, amik ha felkészítettek rá akkor mehetnek 100km/h-val. S ezen kérdéskörnél érdemes azon is elfilózni, hogy vajon mennyire jó dolog a 80km/h sebességű ráfutásos baleseteknek jogszabályilag teret engedni?"
Így van. Te mész 160-nal, a kamion 80-nal. A kamion bejön eléd mert előz egy 75-tel menőt! Így az előzés lassú. Ezt országútra vetítve olyan, mintha te mennél 85-tel és meglátnál az úton 300 méterre egy gyalogost, aki még közel egy percig ott fog gyalogolni 5 km/h-val. Ugye milyen veszélyes? Sőt sokkal veszélyesebb a nagyobb sebesség miatt négyzetesen növő mozgási energia miatt!!!
2010.01.14 18:14:09Kopi3.14
BMW MB: nagy tévedésben vagy te is. Ki tudják küldeni külföldre is a csekket. EU-n belül legalábbis. Te egyébként mi alapján határoznád meg a büntetési tételeket egy adóelkerülő országban, hogy ugyanolyan elrettentő legyen a multimilliomos csemetének, meg a minimálbéresnek is?
2010.01.14 18:18:54McLaurin
Autópályán kevés a 130 min 160 lenne az indokolt a mai gépparkhoz. A sok idióta meg aki a 80-as kamiont emlegeti nem tudja felfogni, hogy ez nem azt jelentené, hogy ennyivel kell menni hanem ennyivel lehet. Ők bizonyára nem jártak még autópályán. Ésszel ez a fő szabály!
2010.01.14 18:21:01böme
A rendőrség legnagyobb bevétele, többet akasztanak vele, mint a maffia! :D Ha a baleset megelőzésért mérnek, akkor ugyan miért fokozottabb a jelenlétük az ünnepek előtt? Csak nem azért mert kell a zsé a jutalomból? :D Bezzeg utakat rendberakni, új autópályákat építeni senki nem akar, olcsóbb kirakni a 60-as táblát, mint felújítani a kátyútemetőt? Naná! Tavaly megbüntettek vagy 3X összesen 150 körülre. Meguntam és vettem egy blokkolót, így végre nyugi van.
Lenin:
Megnyugtatlak, a gyerek nincs bv-ben, gondatlan balesetokozásért büntetlen előélettel nem kapsz letöltendőt!
2010.01.14 18:31:47nicknev1
Szerintem a behajtási engedélyekkel kapcsolatban a fuvarozóknak ideje lenne megszüntetni a rendőrök, és a közterületesek zsebbe fizetését, ideértem a havi "védelmi" pénzeket is, és a csekk helyett is a feljelentést kellene választani. Ideje lenne már, hogy nyilvánosságot kapjon az, hogy a parking és a főváros milyen piszkos játszmát játszik.
2010.01.14 19:05:59TMR2007
Én egy nagy köcsögségnek tartom az objektív felelősséget! Mekkora fasság! Nekem 15 éve van jogsim az elmúlt 3 hónapban szoptam be 2 gyorshatást! M3 építkezés sok 80as tábla majd egy 60as. F@szom nézte ezekez a köcsögöket, 82 lelőttek. Nesze 30e. Éppen befizetem, amikor M6 vége 130ról pálya végén gázról láb le, gurulok (mer minek fékezzen az ember, azé van a motorfék), elérek a 60as táblához, kb 80al lelőttek a rohadt gecik a felüljáró alól (persze én voltam a f@sz mert vezetés közben ne veszekedjen az ember a gyerekkel). Nesze még egy 30ezres. Évi 50e Km-t vezetek dinamikusan és nem száguldozva, saját pénzből, saját autóval, nem apuka vette. Erre jön az objektív felelősség azt perkálhatok ezeknek a buziknak. Hát költség patikára. Holnap veszek egy trafiblokkolóelőrejelzőcsipogó mittoménmit, azt kinyalhatják.
2010.01.14 19:08:01TMR2007
Ja még1: BKV bekaphatja, szarok a szmogrendeletre én akkor sem fogok BKV-val járni, ha bevezetik ezt a köcsög szmogrendeletet. Fizetek én annyi adót a kocsim után had használjam akkor és ott ahol és amikor én akarom.
2010.01.14 19:25:59nland
az egésszel az a baj, hogy nem természetesen működik
mert ha fixen megszabják a sebességtúllépési büntetéseket,
AKKOR A TÁBLAKIHELYEZÉS ÉS ENNEK ENGEDÉLYEZÉSE
FELETT SZAKMAI KONTROLL KELL !!!
Nehogy egy HÜLYE (vagy rosszindulatű) önkormányzat mostantól PL. TELETÁBLÁZZA A FŐÚTVONALAT 50 MÉTERENKÉNT VÁLTOZTATVA a sebességhatárt
pl 20/40/30/50 egymás után
és mondjuk a jegyző/polgármester sógora aki engedélyt kapott 100 méter alatt keres rajtad 100.000-et,mert már a kocsi lendületéből is simán átléped a határokat, vagy majd jönnek a padlófékek ami miatt vezsélyesebb lesz az egész, mint előtte volt...
Tehát a kérdés: KI ŐRZI AZ ŐRZŐKET ?! ;o)
2010.01.14 19:38:56STI
Csak egy kérdés! Miért van az, hogy az egész világon ott a legkevesebb a baleset, ahol nincs sebességkorlátozás? A Német autópályán! És ez tény, nem kacsa! És ott tényleg 300-zal mennek, olyan autokkal, amikből már itt is van szépszámmal!
2010.01.14 19:44:11Talpraálló
Mi a helyzet a büntetőpontokkal? Azt is kap az ember az objektív felelősség-büntetés esetén? A helyszíni bírság összege mennyi lehet, arra most milyen szabályok vannak?
2010.01.14 19:53:53gulb
Ti lattatok mar kulfoldi rendszamost akit ilyenert buntettek??? mert tudomasom szerint SENKIT nem tudnak megbuntetni a magyar szabalyok miatt.. Tehat ha ez kozbiztonsag es nem penzbeszedes akkor en valamit nagyon felre erettem..
2010.01.14 20:17:23holex
azért bírom, hogy többen jönnek németország példájával, hogy "bezzeg ott nincs sebességkorlátozás, és az milyen jó". nos, a németeknél van egy pár dolgot, amit érdemes tudni a "korlátlan" sebességhatárról. az egyik, hogy egyszerűen nem lehet gyorsabban menni, mint 130 km/h a legtöbb szakaszon, mert akkora a forgalom, hogy lehetetlen. ennek az az oka, hogy olyan sok autópálya van németországban, hogy walter-bácsi is autópályán megy át 80-nal döcögve a 15 km-re lévő szomszéd faluba. aztán ahol meg 3 sávosak lesznek a pályák, ott azonnal 120-as vagy 100-as sebességkorlátozás lép életbe (az emelkedő vagy lejtő miatt). továbbá az autópálya kereszteződésekben (és a egyes nagyforgalmú lejáróknál, amiből elég sok van) 10 km-es vonzáskörzetében 100-as korlátozás van. összességében egy 700-800 km-es összefüggő szakaszon alig van 20-30(!) km, ahol valóban ki lehet használni a korlátlan sebességhatár adta szabadságérzetet, és talán 160-180-200-ra fel tudsz gyorsítani, ha olyan kocsid van. remélem, hogy most már minden ezzel dobálózó érti, hogy a korlátlan sebességhatár az mégse annyira korlátlan, amilyenek messziről tűnik.
2010.01.14 20:58:37PDTI
Emberek erre van ki találva lézer blokoló:D
2010.01.14 21:02:06beszélő
Érden lekaptak 73-al.A fénykép olyan sötét (délelőtt 11-kor), hogy nem derül ki, hogy lakott területen belül vagyok-e, vagy esetleg akár Kecskeméten.
Hát persze minden zsaru a sebességet méri, meg a tilos parkolást fényképezi, mert még ki kell szorítani azt a néhány millát gyorsan.Gyorsabban mint a sebesség megszállottjai.
2010.01.14 21:08:08gulb
Egyik cimboranak a kocsijat szinten vilagosba fotoztak le tok sotet volt a kep, a rendszam nem latszik csak 1 kepen de ott pedig a lokharitoban latszik.. valojaba a kocsin nem ott van es az elozo 2 kepen se:)) ez milyen..
2010.01.14 21:08:13beszélő
Érden annyi a 30-as, 40-es tábla, hogy létezhetetlen, odafigyelni.
Ezért aztán, mióta a rend őrei, csak a fényképezéssel vannak elfoglalva, mindig csak 30-al gurulok Érden.
Minden gyalogos elhagy, az autós társak rázzák az öklüket, de sajnos az én költségvetésem is szűkös.
2010.01.14 22:01:06Eyesis
Most este 8 körül minden sebességkorlátozást betartottam, sőt kicsit még rá is tettem...
míg a pilis Auchanból a ShopStopig jutottam (a két sávosodás előttig) 5en előztek meg úgy, hogy nem elhanyagolható szembeforgalom is volt...
(a Bécsi úti vili állomás előtti pirosnál beértem szinte mindegyiket... )
Vagy tényleg kéne tenni ellene valamit, vagy el kell fogadni, hogy a magyar ember gyorsabban hajt, mint azt a táblák szeretnék...
Azt is megnézném, aki a Vácin 50-el tud menni azon a szakaszon, ahol 50-es tábla van kinn...
2010.01.14 22:23:22wartaz
Azért az is érdekes és megint magyar mentalitást takar, hogy egyesek szerint az autó típusa szerint kellene kivetni a büntetéseket. Aki ilyet leír, az belegondol abba, hogy ez hova vezethet. Utána aszerint fognak a buszon megbüntetni, hogy mennyit keresek, ha bérlet nélkül utazom. Vagy később a bűncselekmények is eszerint esnek majd elbírálás alá, mondjuk kirabol valaki egy idős nénit és lecsapja az utcán, akkor megnézzük a munkabérét, ha jó sokat keres kap harminc évet, ha munkanélküli segélyből él, akkor kap érte egy hónapot. Ez aztán a jogállam ! Ez is mutatja, hogy milyen irigy a magyar ember (és mielőtt itt jönnek a beírások, nem, nincsen Porsche-m, Mercim, vagy Audim).
A másik : azoknak tanácsként, akik nyugodtan autóznak majd 67-tel lakott területen belül, vagy 153-mal autópályán, mert arra úgysincs ember, hogy 100 méterrel odébb megállítsanak és kiszabják a helyszíni bírságot. Tapasztalatból mondom, mert én is így gondoltam, míg nem kaptam egy csekket és utánanéztem. Magyarországon közlekedési ügyben (gyorshajtáskor) ki lehet szabni helyszíni bírságot az "ügyfél" távollétében is (!), vagyis utólag. Az autómat 143-mal mérték be, amiből le kell vonni a mérési hibahatárt (3%), így hivatalosan 130 helyett 139-cel hajtva 10000 Ft-os csekket kaptam, helyszíni bírságként, levélben, utólag.
Mindezt egy régi rendelet szerint teszik és bár 410/2007. szerint nincsen a rendőrségnek mérlegelési joga a büntetés kiszabása vagy elengedése ügyében, amennyiben nem mérnek eleget ahhoz, hogy a 410/2007. szerint büntessenek, elővesznek egy régebbi rendeletet és aszerint kapod a csekket (a távollétedben helyszíni bírságot, agyrém !).
Szerintem ez nem normális helyzet, de ez van, úgyhogy tartsátok az egyik szemeteket a km-órán, a másikat az út szélén, a traffipax-ot lesve és menjetek pontosan a korlátozás szerinti sebességgel.
2010.01.14 22:36:37bga
Jeff-hez magyarázat, akinek nem esik le:
külföldi autó esetén nem szabható ki közig bírság, csak szabálysértési. Annak max. összege 30 illetve 60eFt. (60eFt kb 50% túllépés felett adható)
2010.01.14 23:00:37alf
Nem gondolom, hogy Magyarországra skandináv vagy éppen török rendszert kellene átvenni. Nem is tudom, hogy mi volna a legcélravezetőbb.
De azt tudom, hogy amíg a társadalom nem a megfelelő módon kezeli például a gyorshajtást, addig nem lesz igazán áttörés.
Mire gondolok?
Arra például, hogy egy baráti társaságban nem lehetne büszkén mesélni, hogy én biza Sülysápon 90-nel vágtattam át, mert átvonulna a másik helyiségbe a társaság és nem állna szóba velem.
Arra, hogy ha nem állok meg a zebránál, akkor a minimum, hogy a járókelők esernyővel összeverik a kocsimat és a gyerekeim tanárnője nem áll szóba velem egy fél évig.
Vagyis meg kellene már vetni a megvetendőket! Aki 30-as körzetben 60-nal megy, na arra kellene kirekesztően tekinteni.
Érdekes módon ez Skandináviában működik. Mindenki a megengedett sebességgel megy (halálos balesetek száma úgy a negyede az átlag nyugat-európainak) és aki túllépi, arra olyan furcsán átbámulnak MINDEN más autóból. És akkor bizony a legkeményebb legény is elszégyelli magát.
Mi mindig valami hatalom bácsitól várjuk a megoldást, pedig magunk vagyunk a kerékkötők sokszor.
Szóval nem nagyfiús dolog ám büszkének lenni a kihágásra, hanem pusztán bunkó dolog.
És ha kinthagyták azt a táblát, akkor is be kell tartani, mert nem tudhatom, hogy miért hagyták kint. Én nem vagyok sem hatóság, sem törvényalkotó, hanem csak polgár.
Amíg ezt nem értjük meg, addig akárhány kormányt cserélhetünk, nem leszünk Európa, csak büdös balkán.
2010.01.14 23:15:27nicknev1
Alf!
"És ha kinthagyták azt a táblát, akkor is be kell tartani, mert nem tudhatom, hogy miért hagyták kint. Én nem vagyok sem hatóság, sem törvényalkotó, hanem csak polgár."
Ebben az országban sem a törvényalkotás, sem a végrehajtó szervek működése nem hasonlítható össze Skandináv országokéval. Iszonyatosan nagy a különbség! Itt, nem az általad "csak polgárnak" nevezett emberek miatt vagyunk büdös balkán, hanem a tolvaj és korrupt politikusaink, hatóságaink miatt. A "büdös balkán" enyhe kifejezés erre az országra. Sokkal rosszabb a helyzet.
2010.01.14 23:18:19Surprise
ez de durva azert ....248 km/ora 300000 ft birsag????
akkor elmondanam h ezert a Uk ban ulsz masfel evet bortonben es egy eletre eltiltanak a vezetestol...
na ez az amit sose fogok megerteni a hulye idiota torvenyeink:pl megtortent eset:egy kocsog kis bunko gizda huszoneves vagizos kolok 50 es tablanal lakott teruleten belul 110 el fenyes nappal halalra gazolta a szomszed kislanyt aki mindossze 12 eves volt,szegenyke 30 metert repult szornyethalt.es a kis bunko szarhazi kapott 6honap felfuggesztetett...de a baratom akinel talaltak par darab ectasy tablettat a lakasan senkinek sem adott el csaak ramondtak h tole vettek 3 eve benn van elozetesben>>>!!!!!
Hol itt az igazsag?????komolyan azt kene mint angliaban,higgyetek el ,kint elek itt senki nem rohan sehova mindenki betartja a sebessegkorlatozast,es ha ha baloldali a kozlekedes ha nem,en mondom es sok magyar ismerosom aki itt vezet h sokkal jobb itt autot vezetni mert az emberek nyugodtabbak,higgadtabbak nem rohannak es gazoljak el a gyalogosokat,alig van baleset,ha dugo van az is halad,egyszoval normalis a kozelkedes...otthon mi van???leszoritanak meg raddudalnak (lakott teruleten belul is!!!), ha nem mesz legalabb 60 70 nel....
komolyan az kene otthon is mint itt:gyorsan hajtassz????:2 ev letoltendo!!!aztan higgyetek el nem lenne ennyi baleset es halal az utakon...
koszi a figyelmet udv mindenkinek:)
2010.01.15 00:22:09qupido
xx-ker Nagysándoron 128km/ó,zsebbe szeretett volna 50.000-t!!!!Mondtam neki,hogy hülye vagy ember mond még 1x a telefonoma!ugyan is digtafont kapcsoltam és tudtam,hogy éhesek lessznek és örülnek hogy fogtak 1 balekot...kerekedett a szemük rendesen,és elmentek köszönés nélkül!!!
2010.01.15 00:23:43mtv2010
A zárójeles értékek mit jelentenek?
2010.01.15 00:51:00muz
Annyira imádom mikor mindenféle országokkal hasonlítanak össze bennünket(anglia,skandinávok,stb.).
Mindenki látja,láthatja,hogy beteg az egész társadalom.Velejéig rohadt minden,korrupció,a végletekig kizsákmányolt(dolgozó)lakosság,diktatúrába hajló rendelkezések,stb.Miért várja el bárki,hogy a közlekedés európai szintű legyen?Most komolyan,egy nyugalomban és jólétben élő svéd társadalomhoz hasonlítani a magyar közlekedési morált több mint butaság.Én is rohanok,megszegem a szabályokat,türelmetlenkedem és anyázok egy rendőr láttán.De nekem is csak 24 órám van arra,hogy eltartsam a családom és kitermeljem az x számú adót ennek a sok rohadéknak.Ez nem mentség,vagy magyarázat.
EZ A JELENLEGI ÁLLAPOT.
Rock & Roll
2010.01.15 01:23:17bértollnok
Ámérikában egyes helyeken nem lacafacáznak, ha vagány voltál és gyors, akkor a helyi serif (csak így magyarosan) akár be is csukhat és a kocsit lefoglalhatja egy időre.
Valahogy én is így járnék el az életveszélyes gyorshajtókkal és az ittas vezetőkkel szemben. Meggyőződésem, hogy egyeseket ebből a kasztból nem érdekel a pénzbüntetés, vagy jogosítvány nélkül is beülne. Az viszont minden büntinél jobban fájna neki, hagy a szíve csücskét, az autóját kellene letenni egy rendőrségi telepre mondjuk 6-8 hónapra, esetleg egy évre... Hangsúlypzpm, hogy csak kirívóan durva szabálysértés esetén alkalmaznám ezt a rendszert.
2010.01.15 05:32:41Nanda
Kérdésem lenne azokhoz akik eurotax ár alapján büntetnék a gyorshajtókat:
Az amerikai autókat mi alapján sorolnák be?Mert pl az én kocsim nincs benne az eurotax táblázatban.Ill.a hasonló típus Európában duplája mint amennyit mondjuk amerikában ér az ugyanaz!
Ez nagy hülyeség...
Be kell tartani a táblán lévő sebességet,és kész.
Én is közlekedek Érden,és nagyon durva a 20 méterenkénti 30-as 40 es tábla:-(Ugyan én is betartom,de nincs olyan eset,hogy ne dudálnának le,vagy előznének meg,és rendőrrel még nem találkoztam-de lehet h szerencsére:-)
2010.01.15 06:28:40Zekir
EMBEREK! Mindenki csak a sebességhatárokkal és a büntetési tételekkel van elfoglalva... Pedig a külsős cégeknek kiadott traffipaxos sebességmérés sokkal nagyobb gond! Úgy látszik a parkoló cégekkel már sokáig nem sarcolhatja a politikai elitt és talpnyalóik az autós társadalmat... kitalálták helyette ezt.
Néhány kérdés:
1.) Ezek után már ugye nem számít hivatalos személy megvesztegetésének a helyszini alku.
2.) Ki fizet kinek? A Magyar Állam az elvégzett mérésekért (itt sem közömbös, hogy mi alalpján) , vagy a koncesszió elve alapján a cég fizet a bevételeiből, aminek forása persze a mérés alapján kiszabott büntetés lehet.
3.) A rendőrség fog továbbra is sebességet mérni, vagy az eszközöket majd olcsón megkapják ezek a kibaszott seggfejek, hogy aztán végigszopassák vele az autósokat.
Remélem ez rendelet nem az után kerül majd az Alkotmány Bíróság elé kerül, miután - a parkolókat üzemeltető cégek mintájára - évekik rabolják az autósok jövedelmét.
2010.01.15 07:04:51abobo
Bandi:
Aminap hallottam hogy Svájcban megbírságoltak valakit nagyon keményen. A kiszabott legnagyobb bírságot azért kapta az illető mert a vagyoni helyzete és az autójának értéke akkora volt amekkora! állítólag mi is a Sváciakhoz hasonlóan jogállamban élünk, akkor ezt miért nem lehet bevezetni Nálunk.
Más: Herótom van attól hogy mindenkit akit rajtakapnak gyorshajtáson, az első dolga a rendőr ismerőséhez vezet és megpróbálja megúszni a büntit, egy kis odafogyeléssel és lassabb közlekedéssel ezeket az utánjárásokat is megspórolhatnánk! Tisztelet a kivételnek persze!
2010.01.15 12:32:07energe
elég sok a komment, csak beleolvasgattam, de nem értem miért gond az ha a rendőrt kifejezetten bírságolni küldik az útra?! Engem a 19 év alatt már k.sokszor megb.tak,de még egyszer sem ok nélkül! Emberek, ha elkapnak el kell ismerni és még kisebb büntetésre is van esélyünk.
Szóval ha én 100-al megyek 50 helyett, akkor ne a rendőr, meg a rendvédelmi szervet okoljuk, mert direkt azért figyel, mert kell a pénz 'karácsonyra'. Régebben én is hőzöngtem a rendőrnek, ma udvarias és bűnbánó vagyok, elhihetitek sokkal célravezetőbb taktika!
2010.01.15 13:16:21Kenderice
Nálunk, az iskolánál 5 km/h sebességkorlátozás van (lehet egyáltalán ennyi?), viszont az autóm órája 20-tól mér csak. Ha ilyen helyen 10-zel megyek és lefényképeznek, akkor mi van?
2010.01.15 14:43:10energe
ott kapcsold be a GPS-t, az 1-et is mér!
2010.01.15 15:05:18nicknev1
energe!
Ez azért baj, mert soha nem a közlekedés biztonság szempontjából mérnek, ellenőriznek, hanem pénzszerzés céljából. Pl. a közelben van egy iskola, de nappal sohasem voltak kint rendőrök, csak éjszaka, rendszeresen. Egy útépítés befejezése után is szeretik kint hagyni a táblákat. Arról nem is beszélve, hogy egy tehergépjármű ellenőrzése mindég pénzmozgással végződik. Hivatalosan, kisebb adminisztrációs hibákért, alkalmanként a bírság lehet több, mint egymillió Ft. A fuvarozónak is, meg a sofőrnek is. Nem csoda, hogy a rendőrök a bűnözők helyett, inkább a teherautósokat vadásszák, mert az bevétel. A bűnüldözés, meg nem kifizetődő. Az biztos, hogy a fuvarozók és a tehergépjármű vezetők ilyen irreális mértékű bírságösszegei miatt, a rendőrök is nagyon kapzsik lettek. A közbiztonság meg nulla!
2010.01.15 15:15:27energe
és persze a kamionokkal sosincs semmi gond! A kint felejtett tábla is tábla, és a közlekedési rendőr a közlekedőket, a bűnüldöző a bűnözőket ellenőrzi-üldözi, ne keverjük!
2010.01.15 15:24:55energe
az elfogadható, h a fuvarozó cégek 1,5-2szeresét szállítják a megengedett helyett? Nekem ismerőseim haltak meg egy túlpakolt kamion miatt, aminek elszabadult a szerelvénye és beléjük csapódott. 5 vétlen ember csak azért halt meg, mert megspóroltak egy plusz fuvar költséget. A magyarországi teherszállítás sajnos rosszabb, mint a magyar vezetési kultúra!
2010.01.15 15:54:46nicknev1
Energe!
A kint felejtett tábla + trafi = pénzrablás
Autópályán indokolatlan sebességkorlátozás + trafi = pénzrablás (Saját tapasztalat. Nyertünk, törölték a bírságot)
A kamionokkal kapcsolatban nem szeretnék részletekbe bocsátkozni, de olyan adminisztrációs hibákról beszélek, melyek semmi csalásra, visszaélésre nem adnak okot, a közlekedés biztonságát meg egyáltalán nem veszélyeztetik A teherautósok állandó zaklatása miatt, nem csak idejük nincs a gyanús, esetleg közlekedés biztonság szempontjából veszélyes személyautók ellenőrzésére, hanem nem tudják, hogy ki vezeti az autót. Ha többen ülnek egy személyautóba, akkor, ugye az ellenőrzés tanúk előtt zajlik. A tehergépjármű vezető egyedül van.
A túlsúllyal kapcsolatban, abban igazad, hogy nagyon veszélyes, ha az autó sokkal többet visz a megengedettnél, de a fuvarozáshoz valószínűleg semmi közöd nincs. Az a baj, hogy azok a fuvarozók, akik ilyen túlsúlyokkal járnak, azok gyakran lefizetik a hatóságokat, és nyugodtan tudnak dolgozni. Aki nem fizet védelmi pénzt, azt ellenőrzik rendszeresen, nem csak a rendőrök, hanem a közterületes is. (pl.10 kg túlsúly: 300 000 Ft)
2010.01.15 17:01:37pannonkondor
Ennyi baromságot!!!
Az önkormányzat nem tehet ki táblát, nem az ő hatáskörük.
Annak a fasznak aki szerint a dohányzástól meg még sok mástól is halnak meg emberek, és akkor miért a közlekedés közben meghaltakért aggódnak. Azért baszd meg, mert dohányos meg a kábszeres általában önmagát öli meg és nem az én családomat.
A másik hülyeség: a benzinárak miatt lett kevesebb baleset nem a bírságok miatt. A forgalom nem hogy csökkent volna, hanem még nagyobb mint két éve. Igenis a büntetés az egyetlen ami visszatartja az embereket. Két éve is ugyanúgy százzal mentem az országúton mint most, csak akkor mindenki megelőzött, meg kergetett, most meg százzal végig előzgetnem kell. És már a száz is tízzel több a megengedettnél.
A traffit legtöbbször gusztustalanul használják ez tény. De a maszekkal sem fogsz megegyezni, mert gép műholdon lövi tovább azonnal az adatokat, és majd a hatóság küldi a bírságot.
2010.01.15 17:20:45energe
ezt már egyszer leírtam, de ide illik: ha német példát hoztok fel, akkor nézzétek meg az ottani bírságokat. Ott sem azért jobb a közlekedési morál, mert 'jobb' emberek, hanem több évtizedes múltja van a visszatartó erejű büntetési tételeknek. Itt még csak kb 1 éve szigorították, de a balesetekben elhunytak száma jelentősen kevesebb, tehát van kézzel fogható eredménye.
Attól h többen ültünk az autóban még nem bírálhattuk felül a rendőrt, rendőröket, magyarul: nincs jelentősége a megbírságolás szempontjából.
Lehet sokaknak nem számít 1-2 adminisztratív hiányosság, de a menetlevél, tahográf nem véletlenül lett kitalálva(rendszerint kijátszák !), biztos hallottatok már elaludt sofőrről!
2010.01.15 18:38:04nicknev1
energe!
Ha többen ülnek egy autóban, a rendőr nem szemétkedik, mert tanú van rá.
Az ilyen adminisztrációs "hiányosságok", nem a hagyományos értelemben vett hiányosságok.
Ezek az ellenőrző szervek hozzáállásán múlnak. Bármit megtehetnek. Egyrészről a rengeteg rendelet sem értelmezik egyformán. Egyik megyében ezt várják el, a másikban azt. Vagy itt büntetnek, vagy ott. Másrészről, hallottam már olyat is, hogy azt mondják, csúnyán ír a sofőr. Minden egyes, ilyen adminisztrációs belekötés rubrikánként 50-100 000 Ft-os tétel. Ezek összeadódnak.
A tachográf bevezetése itt is szükségszerű volt, de a magyar hatóságok ezt is a vállalkozók ellen fordították. Itt pár percért is 400 000 Ft a bírság, akkor is, ha igazolni tudod, hogy miért történt, és természetesen a korongoknál is, vannak nagyon drága rubrikák, így akár helyesírási hibákért is fizethetsz.
A rendeletalkotók hoznak a fuvarozással kapcsolatos rendeleteket (a főváros is), melyek a fuvarozás összességére vonatkoznak. Egyszerűen vannak a fuvarozásnak olyan ágazatai, mikor bizonyos rendeleteket nem lehet betartani, mert életszerűtlen. Méltányosság nincs. Bírságolnak, keményen. Természetesen ilyen esetekben a végrehajtó hatóságok tudják azt, hogy melyik az-az ágazat, és ilyenkor még jobban ellenőrzik azt, és bírságolnak. Ebben az országban, ilyen helyzetben egyszerűen csoda az, hogy a különböző rendeleteiknél legalább szétválasztják a légi-, a vízi- , és a szárazföldi közlekedést.
Az a baj, hogy az emberek alaphelyzetben is utálják a teherautósokat, de a média még erre olyan brutális mértékben rátesz egy lapáttal, hogy a helyzet egyre rosszabb. Az emberek ráadásul nagyon könnyen befolyásolhatóak, és szeretnek általánosítani.
2010.01.22 21:16:08breva
A kérdés az volt, hogy megéri-e a gyorshajtás.
Válaszom: meg.
2010.01.23 11:26:56átlagmotoros
A kérdés az, hogy egy közveszélyes hülye vagy-e? A válasz: Igen!
2010.01.23 17:47:43tomi153
éljen a gyorshajtás keresztűl mindenen falun-városon mindenhol.