Nem kell annyi köbcenti a Ducatinak

2010.05.29. 10:41
n501808 stoner.hayden.original

Állítólag már tesztelik azt a kilencszáz köbcentis motorblokkot, melyet a Ducati állítana csatasorba 2012-től a gyorsasági motoros világbajnokság MotoGP kategóriájában. Tavaly ősz óta tudjuk, hogy a köbcentilimitet visszaemelik ezerre – a vezetőség szerint a plusz lóerők újra felborzolnák a mezőnyt, és nem kellene többé olyan unalmas versenyeket néznünk, mint az utóbbi két évben.

A Ducati bejelentése szerint egyáltalán nem biztos, hogy ki fogják használni a szabályzat adta maximális lökettérfogatot. A jelenleg is folyó tesztelések arra keresik a választ, milyen hengerűrtartalmú motorból lehet kihozni a legjobb lóerő/fogyasztás arányt.

6421

A GP motorok tankjának befogadóképessége mindössze 21 liter. Az utóbbi évek fejlesztései már nem kizárólag a lóerőkről szólnak: a mostani nyolcszázas blokkokból ennél sokkal nagyobb teljesítményt is ki tudnának hozni, de ennek persze ára van: a versenytáv felénél elfogyna az üzemanyag.

filippo

– mondta Filippo Preziosi, a Ducati egyik kulcs mérnöke. „Egyáltalán nem egyértelmű, hogy az ezer köbcentis lökettérfogat lenne az optimális – biztos lehet jobb kompromisszumot találni. Lehetséges, hogy kilencszáz köbcentis motort csinálunk, de a kilencszázharmincas is benne van a pakliban. Az is előfordulhat, hogy a versenymotorunk hengerűrtartalma évről-évre változni fog attól függően, épp hol tartanak a fejlesztések. Ha végre meghozzuk a végleges döntést, szerintem 2011 közepén fogjuk legelőször élesben tesztelni a leendő gépet.”