Utcai csodafegyver, hülyéknek nem való

2011.01.15. 17:27 - TotalBike

Ha azt mondom, hogy a világ legerősebb szériamotorját a csehek gyártják, sokan kinevetnek majd, pedig nem hazudok. A teljesen ismeretlen FGR Midalu 240 lóerő, és amellett, hogy iszonyatosan erős, még jól is néz ki – ugye senki nem várta ezt egy kis családi vállalattól?

A munka 2004 óta zajlik, előbb Oldřich Kreuz megtervezte a rendkívül kompakt 2500 köbcentis V6-os motort, majd 2007-ben, a sikeres próbapados tesztek után a gyönyörű térhálós vázat is. Az évek óta tartó projekt igazi nemzetközi csapatmunka volt: 44 cég vett részt a fejlesztésben.

A Moto FGR székhelye egy apró városka, Ústí nad Orlicí, ahol tegnap, a helyi kultúrházban leplezték le hivatalosan a Midalut – a hírek szerint az első miniszéria 2012 elejére várható.

A formatervre pályázatot hirdettek, több mint negyvenen adták be rajzaikat. A győztes Stanislav Hanuš lett; jegyezzük meg nevét, remélhetőleg kap még hasonló megbízásokat.

Az izomgép tömege 270 kiló, ebből a kilencven fokos hengerszöggel és DOHC vezérléssel épített hathengeres motor 107 kilogrammot tesz ki. Nem csupán teljesítménye, hanem forgatónyomatéka is figyelemre méltó: a pontos adatot nem hozták nyilvánosságra, de elárulták, bőven 200 Nm fölött van.

A motor árát nem határozták meg, de a cseh Nova televízió értesülései szerint egymillió cseh korona, vagyis 12 millió forint körüli összeget kell majd letenni annak, aki erre a gépre vágyik. Az FGR biztos, hogy nem az átlagos utcai motorosokat szólítja meg, de valószínű, hogy erős és exkluzív motorjuknak találnak majd vevőt a világban.

A videó forrása: tn.nova.cz

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2011.01.15 21:46:27'saztán?

    bozót lajos: hát ja, az oldalról is törölni kéne. rossz emlék. rémálom...

  • 2011.01.15 21:49:44=Daniken=

    bandit: hol adja le a 200 lóerőt?

    és a nyomatékot?

    és a 200 nm meg a 240 HP az ultra durva, valószínűleg szépen, alulról. ca. egy 525i motorja tud ennyit sir hatban, csak ott kb. 1600 kg a vége, és az is nagyon szépet lép. ettől még a Ducati is fasza, de mot ez a legnagyobb érték a kártyán.:-)

  • 2011.01.15 21:54:44Szsrobert

    8415/min fordulatszámon.

  • 2011.01.15 21:57:11Szsrobert

    A V8-as Hayabusa alapú 2600-as blokkot mikor építik motorba?

  • 2011.01.15 22:00:58baowah

    de gondolom 160-at mar 4000-nel.

  • 2011.01.15 22:09:17brabus

    bandit61:

    "külömbség" ilyen szó nem létezik baszki!
    különbség !!!

  • 2011.01.15 22:11:08brabus

    Baszós motor lett. Nekem bejön.

  • 2011.01.15 23:02:09pog ma thon

    Ki a szart érdekel a le/suly arány ez nem sportmotor okoskák. Ez a Vmaxal talán egy kategoria de sokkal exkluzívabb és elérhetetlenebb. Sajnos. Nekem nagyon kéne az M.S mellé vasárnapi motornak. És ,hogy a cm3 farokpotló ? Ezt csak az mondja aki nem teheti meg. Ennyi.

  • 2011.01.15 23:06:50sikeres-e

    Nem jó a névválasztás! Javasolnám inkább a FGR Dárce nevet! :-)

  • 2011.01.15 23:26:24Majdénmegmondom

    Tom Cruise már elő is rendelt egyet...

  • 2011.01.15 23:58:46főbe járat

    Nagyon nem mindegy milyen a nyomatékgörbéje egy motornak. Ne a csúcsteljesítményből induljatok ki mindig. Volt szerencsém kipróbálni az új Vmax-ot és könnyed kanyarvételekre sportmotoros értelemben nem képes, de amekkorát tol minden fokozatban, az egészen elképesztő, hatalmas élmény. Tök más mint egy literes sportgép pedig az sem kutya. Egy ilyen V6-os dög alulról orbitálisan mehet mindenféle pörgetés nélkül, persze ha jól hangolt elektronikája van. És igen, ez a motor nagyon igényesnek tűnik a képeken. Pannónia? Danuvia? A csehek miért nem erőszakolták meg a szoci gépek emlékét? Mert van eszük.

  • 2011.01.16 00:06:53Kolombusz

    És tényleg jól néz ki, pedig félve kattintottam.

  • 2011.01.16 00:13:05baowah

    főbe járat - mert nem hagytak abba a gyartasat a jawanak. de amugy megeroszakoltak, tobbszor, de szimpatikusam, csehesen teszik.

  • 2011.01.16 00:18:05zollen

    Nekem tetszik,de mikor látok egy jó(új) Pancsit vagy Danuviát azt szívesebben megnézném

  • 2011.01.16 00:34:46Krisi

    240 lóerő, aztakurva. már egy 40 lóerős gép is lever egy átlag családi autót menettulajdonságokban, de 240? 'sztakurva. az már nem embernek való :)

  • 2011.01.16 00:42:04Czu

    A motorom 240 kg és 55 ló, mégis jól elvagyok vele (lehet találgatni a típust).

  • 2011.01.16 00:45:50kkn

    GERI87: A csehek maguk is ipari nép, meg a németek sem maguktól jöttek rá mindenre, előttük ott voltak az angolok.

  • 2011.01.16 07:30:04'saztán?

    Czu: valami csopper?

  • 2011.01.16 07:40:16simicsek-nemecsek

    kb. 11 éve nem motorozom...de ugye egy V6-os motor-blokk csak egy baromság lehet? ..erősítsetek meg, lécci! V6?? miért nem V8, vagy V12??? a sima soros 4-es, vagy max V4-es inkább... mi költözhetett cseh barátaink agyába...különben imádom a cseheket, mindenükkel, ahogy vannak...sörök, autók, szőke nők, stb..

  • 2011.01.16 07:41:50'saztán?

    simicsek-nemecsek: talán valami különlegeset akartak? mint a horex?

  • 2011.01.16 07:59:24'saztán?

    "A nagyfiúk mást keressenek - Budapestre csak érvényes kamikaze-igazolvánnyal alkalmas"

    nem kéne az összes ötvenes tesztbe visszamenőleg beleírni, hogy igazodjon a mostani b125 kezdeményezéshez? akkor most örökre (vagy amig leül a b125 dolog) le lesznek szólva az ötvenesek?

    ---

    hogy a teszthez is hozzászóljak: én a honda giorno-t szeretem, az veszettül gyorsul, ha a végsebessége nem is túl nagy. de városba ez a gyorsulás jobban kell, mint a nagyobb végsebesség.

  • 2011.01.16 08:32:29Devil2

    Baromság, de nem akkora mint a Boss Hoss.

  • 2011.01.16 09:42:15Janiboy70

    Ígéretes kis gép ez! Nem kell fikázni, erre sokan odafigyelnek. Ha lesz folytatás akkor a legjobb amit építhettek. A lényeg hogy hasonló sehol nincs. Ha most egy 1400cc-vel kisebb, 100 kg-mal könnyebb gépet építenek akkor az a baj hogy ilyennel dunát lehet rekeszteni, és hamar vesztesen kerül ki az FGR. V6 motorja senkinek nincs. Ilyen szép motort ritkán látni. (azért az MV sem rossz, de messze van tőle)
    Felidézva a Pannónit, Danuviát, tényleg mosolyfakasztó. Azokból is 12 egy tucat (ehhez mérve főleg)
    Az hogy nehéz egy naked nincs benne semmi különös. Azokra ez a jellemző, a súly még nem akadálya a jól motorozhatóságnak. (Az ős 1100-as gixxer se könnyebb) A V6 viszont tartalmaz némi fémet, a 200+ (marketing) lóerő pedig igényli a teherbírást.
    Ára: drága. Persze nem is a B-s jogsisoknak tervezték. Részemről ha harmadába kerülne akkor is drága lenne. De nem is lehet cél az hogy szalonokból árulva tömegcikké tegyék, egyszerűen nem reális.Egy kis széria kell belőle, és az eltünik a gyűjtők garázsában, míg a sajtósok áradoznak a jó tulajdonságokról...
    Hibának (de inkább gátnak nevezném) a gyár lassúságát. 7 év alatt minden motortechnika, dizájn, forma, arculat 3x leamortizálódik + még 1-2 év a szériagyártásig (jó kérdés hogy hány évig lehetne gyártani hogy piacképes maradjon)...addig bármelyik gyártó gyártósorra tesz hasonlót (ha fantáziát lát benne) féláron, modernebb kivitelben.

  • 2011.01.16 09:52:35NoOne

    Tényleg hasonlít az Agustára, de látszik a különbség is bőven. Szép motor, jó ránézni, és remélem ráülni is... :)

  • 2011.01.16 10:14:58'saztán?

    Janiboy70: "V6 motorja senkinek nincs"

    vagy mégis: horex
    1200 cm3 175-200 le
    [link]

  • 2011.01.16 10:20:06kipketer

    a gázreakciója ennek a gépnek hasonlít egy hajódízeléhez...

  • 2011.01.16 10:43:29Czu

    'saztán?: nem az (egy kategória kiesett)

  • 2011.01.16 10:50:04chiagochico

    Én megdöbbenve ülők bevallom. Naon tetszik, úgy ahogy van, álesz cúzzámen.

  • 2011.01.16 11:02:47Kelte1616

    Nem tudom,hogy kinek higgyek.A gyártó honlapja szerint a moci 107 kg!!![link] Ez nekem túl kevésnek tűnik,viszont a 270 kg-os adatot csak itt a totalbike-on láttam eddig.

  • 2011.01.16 11:24:57Kelte1616

    Szóval nem mindegy,mert nagy a külömbég a 2 között.Amúgy NAGYON bejön a gép! Ez + Karel Gott[link] ,gáz és hangerő csumára! :D Extázis!

  • 2011.01.16 11:28:16kele123

    csak a blokk 107kg

  • 2011.01.16 11:31:28átlagmotoros

    Ez a gép részleteiben is szép és ráadásul összeáll egy kerek egésszé. Gratula az alkotóknak. A Diavel elbújhat mellette. De azért látom, megint itt vannak az örök megmondók, akik megint csak addig jutnak, hogy milyen feleslegesen erős...

  • 2011.01.16 11:34:50Kelte1616

    Ja,tényleg! Bocsesz!:)NAGYON JÓ ez a gép!!

  • 2011.01.16 11:39:40Tsyga

    "ahol tegnap, a helyi kultúrházban leplezték le"

    Közben az asszonykórus énekelt, a helyi színjátszókör pedig előadott valami Hrabal snittet... :D


    Amúgy külön készül erre hátsó gumi? Mert a manapság kapható gumik közül szerintem nincs olyan, ami 3000 km-nél többet bírna rajt...

  • 2011.01.16 13:27:13Edmond23

    világ legerősebb sorosatgyártású motorja?
    ... és a BOSS HOSS? ami 5-6000 ccm és 3-400 le, néha a totalcaros szerkesztők nincsenek a helyze magaslatán, tisztelet persze a kivételnek.

  • 2011.01.16 14:24:56Virago_1000

    kkn:

    "A csehek maguk is ipari nép, meg a németek sem maguktól jöttek rá mindenre, előttük ott voltak az angolok."

    Sorold, mit is tanultak a nemetek az angoloktol. Es a nemetektol az angolok? Na az mar "kicsit" hosszabb lista lenne. Az igaz, hogy angliabol indult ki az ipari forradalom, de a nemetek a 20. szazad elejere az osszes iparagban vilagelsokke lettek (a nyomukban loholtak a csehek) es az angolok bizony lemaradtak. Ezt a lemaradasukat soha sem fogjak behozni, a szakadek koztuk csak notton no.


    Devil2:

    "Baromság, de nem akkora mint a Boss Hoss."

    Ehhez kepest a Boss Hoss egy idiota vicc.


    EDMond23: A boss hoss nem sorozatgyartott gep.

  • 2011.01.16 14:31:04főbe járat

    baowah!

    Tudom, hogy létezik még a Jawa de ott (a 350-es esetében) a régi alapkonstrukciót nyomják tovább, módosításokkal. Illetve vannak, voltak mindenféle halott ötleteik régi F650-es blokkal. De hol az a magyar gyártó, aki eljutott már odáig, hogy nehezen járható út egy teljes márkát kizárólag a helyi érdekű nosztalgiára építeni. Ez a cseh csapat bátran létrehozott egy teljesen elrugaszkodott koncepciót amire több eséllyel figyelnek majd fel más országokban is. A régi magyar márkák nagy problémája, hogy néhány kivételtől eltekintve a magyarok egy részén kívül senkinek nem mondanak semmit. Persze az FGR-nél több pénz lehet ha készíteni tudtak egy megbízható v6-os motorkerékpár blokkot és köré megfelelő formatervet, működő futóművet. Kicsit földöntúli csodának is tűnik ez az egész. Első blikkre megkockáztatom, hogy ott lehet a cucc az új Horex vagy a néhány éves Münch Mammut nyomában. És ugyan tömegmotor sosem lesz ezekből a dögökből, de a cél nem is ez. Persze a fentiek teljesüléséhez el kell jutni az első kereskedelem képes példányokig.

  • 2011.01.16 14:56:24Jamesblond

    Kafa! Olyan motorban, mint a Tatra autóban (nem a teherautókra értem) Különleges, szép, nincs kihegyezve, lehet 300 ezer km-t lehet vele túrázni gond nélkül. csak hát 12 mill. 4 nagy dög japó túragép ára...

  • 2011.01.16 16:35:41tomykassa

    főbe járat: a V6os fejlesztesere kaptak állami támogatást :)

  • 2011.01.16 17:51:20baowah

    Edmond23 - a boss hoss-t jelenleg nem gyartjak. hala az Istennek.

  • 2011.01.16 19:31:33utalok minden motorost

    Gyönyörü,nem ugy mint a hazai görcsölések a Pannoniával!Még jo hogy nem a paraszt-jawat akarták ujjáéleszteni!Boaa!

  • 2011.01.16 22:39:36GERI87

    Virago_1000, kkn

    Az angolok kezdték az ipari forradalmat és mindig benn voltak az "első háromba".
    A cseh ipart az osztrákok hozták létre nagyrészt...
    Az meg hogy az angolokat beelőzték volna...nem valószínű.

  • 2011.01.16 23:56:43Slampixxx

    Czu?
    Honda NS 400?
    Suzuki GT ...?

  • 2011.01.17 08:57:34joejoe1974

    Nahát,ezek a Csehek most megleptek :o

  • 2011.01.17 09:45:27Tigrisszív

    Ez igen. Szép, különleges, gratula.

  • 2011.01.17 10:28:55Tigrisszív

    De hová ültetem a zasszonyt? Vagy ezek a motorok olyan impotenseknek készülnek, akik dugás helyett is motoroznak, ergo partnerre sincs szükségük? Vagy a neoliberális, ultracionista háttérhatalom így akarja kiirtani a család fogalmát is az emberek agyából? (utolsó mondatomat nem kell szó szerint venni :D )

  • 2011.01.19 07:47:40turamotoros

    csodaszép a Dög

  • 2011.01.19 21:15:06zurot

    Bevállalnám azt a veszekedést az asszonnyal, ha ezzel mehetnék :)
    Sőt akár azt is, hogy impotensnek néznek.

  • 2011.01.20 11:06:37botond1986

    nem rossz a gép csak azt mondja meg nekem valaki hogy mennyire lehet kezelni. mit ér a sok ló ha elszalad a kanyarban mén?

  • 2011.01.20 11:12:37botond1986

    vagy arra lesz jó hogy a hülye gyerek elszaladjon vele a sarki korzóig oszt villogjon a csajoknak vele. útközben meg össze fossa magát rajta hogy kin ne szaladjon alóla?