Futrinkából soha nem lesz lepke

2011.07.11. 14:44

Az ízeltlábú pályára lép, persze nem a Hungaroringre, elég lesz az M1 is. A másfél pár végtag stabilan tart, de csak óvatosan: összetett szemeink előtt ukrán kamionok lebegjenek! A Piaggio bemutatta az MP3 nevű nagyrobogó legújabb változatát, az MP3 Touringot. A 2012-es modell formavilága letisztultabb lett, látványos különbségekre azonban ne számítsunk: futrinkából soha nem lesz fecskefarkú lepke.

Nem csak nevében túragép: a menetszél, az időjárási viszontagságok és a hártyásszárnyúak elleni védelemről a három fokozatban állítható plexi gondoskodik, az ergonomikus megoldások, a több tárolórekesz és az új háttámla pedig hosszú távon is kényelmet biztosít. Az ülés alatt szédítő mélység rejlik: a 65 literes csomagtartó óriási tárgyakat is könnyedén elnyel.

Bővült motorkínálat: a 125-ös, a 300-as és a 400-as blokkok mellett mostantól a Gilera Foucóból származó ötszázassal is kérhetjük a Touringot: a vízhűtéses egyhengeres 40 lóereje és 44 Nm-es nyomatéka 145 km/h-s végsebesség eléréséhez elég.

Az 500ie kétféle kivitelben kerül piacra: a Sport ezüstszállal varrott ülést, alumínium lábtartókat és áramvonalasabb visszapillantókat kapott; az új opálszürke fényezés kimondottan jól mutat.

A Business változat visszafogott szürke, bronz vagy gyöngyházfehér színével, barna ülésével és a krómozott kipufogóval elegánsabb hatást kelt. A legdögösebb azonban a fekete verzió, amely Nero Cosmo fényezést kapott. Ha Róma nem is borul tőle lángba, még több szív dobban meg a Piaggio MP3 Touring láttán: 2006-os megjelenése óta százezernél is többet adtak el belőle, bizonyítva a konstrukció létjogosultságát.

A 300 köbcentis Touring 6190, a 400-as 7400 euróba kerül. A szeptembertől kapható 500ie Sport 7500, a Business 7600 euróért vihető haza. Lesz a robogónak LT változata is, amely autós jogosítvánnyal is vezethető lesz, persze, csak jobb helyeken.