Százezer kilométer a Schwalbével

2011.09.15. 11:06

"Márciustól azon leszünk, hogy fokozatosan újra meghódítsuk a Simson Schwalbe egykori piacait" – mesélte lelkesen a mindössze tízfős efw – suhl GmbH terveit Thomas Martin kereskedelmi vezető a Frankfurti Autószalon elektromos járművekkel foglalkozó pavilonjában.

Mint megtudtuk, az E-Schwalbe projekt jól halad, elkészült tíz működő példány, melyekkel összesen százezer tesztkilométert tettek meg az elmúlt hónapokban. A beszállítói fennakadásokról Daniel Schmidet, a tervezéssel megbízott Xtronic mérnökiroda vezetőjét kérdeztük. Korábban megírtuk, hogy a Japánt sújtó természeti és nukleáris katasztrófa miatt késik az elektromos motorkerékpár bizonyos alkatrészeinek szállítása. Schmid szerint nem volt könnyű megszervezni a beszállítói láncot, hiszen Németországban még a műanyagidomokhoz sem találtak megfelelő gyártót. Végül az olasz Acerbist bízták meg, azt a céget, amely többek közt a KTM-ek törhetetlen burkolatait is gyártja.

Az E-Schwalbe egyébként teljesen európai tulajdonú projekt, a tervezés első szakaszába a TÜV minősítő intézetet is bevonták. A munkát magántőkéből finanszírozzák, de szeretnének nemzetközi partnerhálózatot építeni a sorozatgyártás felfuttatásához, illetve a forgalmazás megkezdéséhez.

Beszélgetés közben, alaposan megnéztük a kiállított példányt, és rájöttünk, csak főbb vonalaiban emlékeztet az új füstmentes Schwalbe a régire, melyre Németország keleti- és nyugati felében is kultusztárgyként tekintenek a fiatalok. A formatervet egy svájci dizájner csapat aktualizálta, bár Thomas Martin megjegyezte, annál a cégnél is olasz formatervezőt bíztak meg a munkával. Így az egykori kelet-német Vespa utódjába valóban belecsempészték a mediterrán romantikát.

Az E-Schwalbe projekt vezetőivel kitértünk a magyarországi bemutató lehetőségeire is. Thomas és Martin megígérte, hogy a Totalbike ott lesz a jövő év első felében várható sajtóteszt résztvevői közt és ha lehetőségük lesz rá, Magyarországra is elhozzák majd az elektromos Simson-utódot.