Piacra dobják a világbajnok motorját

2011.10.14. 17:23

Toni Bou a teremben és szabadtéren rendezett versenysorozatok közönségkedvenceként, összesen tízszer lett világbajnok 2007 és 2011 között. Hogy sokan mégsem ismerik őt, az nem a triálsport történetének második legeredményesebb sztárján múlik, inkább a szomorú tényen, hogy a remek sportágról itthon méltatlanul kevés szó esik.

Az idei világbajnoki címet is bezsebelő Bou motorja egy Honda Monesa Cota 4RT. A kevesebb mint nyolcvan kilós gép négyütemű blokkja precíz PGM-FI befecskendezéssel kapja az üzemanyag-levegő keveréket. A pontos motorteljesítmény nem ismert, de ennél sokkal fontosabb a rendkívüli megbízhatóság és a hihetetlen rugalmasság, illetve az, hogy a kezdők kezében sem válik önveszélyessé a kiszámítható működésű Cota. A 2012-es modell új dekormatricákat kap és megváltoztatták a vezetékezését is, alapjaiban pedig olyan, mint amit Bou használt a versenyeken. Mivel a Montesa eredetileg spanyol, először a helyi triálosok próbálhatják majd ki, képesek-e az isteni Toni nyomába lépni, hiszen ott már a jövő hónapban a szalonokba kerül a jövő évi 4RT.

Nézzék meg, mire képes egy világbajnok, amikor legjobb formáját hozza! Az alábbi videón a katalán versenyző tavalyi szezonjának legszebb pillanatait láthatjuk. Elképesztő felvételek.

Az oldalról ajánljuk

Még mindig tud csiszolni a 765-ös Moto2-es versenyblokkon a Triumph
  • Hírek

Még mindig tud csiszolni a 765-ös Moto2-es versenyblokkon a Triumph

Üreset rúgni versenyen? Azt már nem lehet! Frissített egy nagyot a Triumph a Moto2-es hajtásláncon, most így néz ki a váltókiosztás: N-1-2-3-4-5-6.

tegnap, 16:20
Motoros újságíró élete és szenvedése a jéghideg skót esőben
  • Tesztek

Motoros újságíró élete és szenvedése a jéghideg skót esőbenTeszt: Triumph Tiger 1200 GT Pro

Vigyázat, az anyag nyomokban Triumph Tiger 1200 GT Pro-t tartalmaz, de inkább azokról szól, akik nem nem akarnak örökké élni.

március 15., 13:24
Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék
  • Hírek

Új Moto Guzzi V7 Sport 2025-re: 67 lóerő, IMU és dupla tárcsafék

Túlzás lenne sportosnak hívni a V7 Sportot, de az új villák, a radiálisan rögzített dupla Bermbók és a hajszálnyi erőnövekedés mégis jelent valamit.

március 14., 11:55
Triumph Tiger 1200 GT Pro
  • Tesztek

Triumph Tiger 1200 GT Pro

március 14., 10:27
Moto Guzzi V7 Sport
  • Hírek

Moto Guzzi V7 Sport

március 13., 10:35