Működik az új Simson

2011.11.24. 09:12 - Hírszerkesztő

Korábban már többször beszámoltunk a legendás Schwalbe elektromos utódjáról. Az 1964 és 1986 között gyártott keletnémet robogó egy korszak szimbóluma volt. Hogy ez sikerül-e az utódnak, nem biztos, de kétségkívül jól néz ki az EFW Suhl gépe.

Ugyan a japán cunami miatt késett a termelés beindulása – akadoztak a beszállítások –, de most már biztosnak túnik, hogy decemberben kezdődik a gyártás: a türingiai ökojárgány alapára 4699 EUR, míg az erősebb s gyorsabb verzióért 5799-et kérnek majd. A német MDR tévécsatorna őszi anyagában már kipróbálták a nullszériás robogót; a képek alapján úgy tűnik, működik.

A retró idomok alatt modern technika rejtőzik: egyik legszimpatikusabb a kivehető, aktatáska méretű akku. Nem kell keresni a parkolóban konnektort, elég ha a zöld pakkot magunkkal visszük az irodába, s kezdődhet a töltés – így biztosan hazajutunk munkából.

Szóljon hozzá!

Kommentek

  • 2011.11.24 09:41:21SomeSeed

    Unom már, hogy lassan minden napra van egy feltámasztandó hulla, ami jó eséllyel csak zombi lesz. Mi a fenétől volt a Schwalbe "egy korszak szimbóluma"? Túrót volt az szimbólum és egyáltalán nem sírom vissza azokat az időket, amikor az erőltetett tervgazdálkodás tolta ki magából a gyenge minőségű fospumpákat.

    Elegem van ebből a retró f@szoskodásból, már nagyon túlzásba van víve...

  • 2011.11.24 09:42:16PITTA

    1.5M Huf + áfa + itteni kereskedő haszna. Ez hozzánk sose fog bejönni. Aki ennyit szán elektromosra, az inkább vesz egy Vectrixet...

  • 2011.11.24 09:43:53PITTA

    Íme:[link]

  • 2011.11.24 09:50:57SelmeciMarcell

    A Schwalbe azon kívül hogy elnyűhetetlen volt még olcsó is volt, az alkatrészellátás meg még a mai napig megoldott. Az új Schwalbenak hiányzanak ezek az adottságai, engem egyáltalán nem indít be.

  • 2011.11.24 09:53:24Tézsé

    Unom már ismételgetni, hogy az E-Schwalbe NEM Simson. Köze nincs hozzá.
    A Simson-márka 2002-ben meghalt, véget ért.
    És nem szeretném, ha a félrevezetett olvasók véletlen is összekevernék ezt a hypeolt korcsot az egykori legendás márkával.

  • 2011.11.24 09:53:24Tézsé

    Unom már ismételgetni, hogy az E-Schwalbe NEM Simson. Köze nincs hozzá.
    A Simson-márka 2002-ben meghalt, véget ért.
    És nem szeretném, ha a félrevezetett olvasók véletlen is összekevernék ezt a hypeolt korcsot az egykori legendás márkával.

  • 2011.11.24 09:54:24Fantomász

    Az ár elég sokkoló...

  • 2011.11.24 09:58:44SomeSeed

    @SelmeciMarcell: Elnyűhetetlen, mi? Sosem volt neked Schwalbe-d, de a környékeden sem senkinek...

  • 2011.11.24 10:05:35Laj86

    :P
    hát az eredetinél csak jobb lehet... XD
    (én utáltam az enyimét, 100km 1 nap szerelés)
    bár ennyiért illik neki...

  • 2011.11.24 10:08:09oilhead

    A film végén kiveszi azt a zöld aktatáskaszerű akkut, majd megfordítja és a ülésre teszi. Amikor visszarakja, már nem forgatja. Ez csak nekem hiteltelen?

  • 2011.11.24 10:15:53micz

    biztosan azt mondja, hogy egy fordítás az akkun, és már fel is töltődött.. nem értek németül.. valaki?

  • 2011.11.24 10:23:26haperima

    A Schwalbe nem nálunk volt legenda hanem Keletnémetországban. Aki arra jár láthatja, hogy a régi Schwalbe mennyire kúl, a fiatalok csak azzal járnak. Nem is látsz japán robogókat. Ezt tudni kell ahhoz miért kezdi el a gyártást a suhli cég. Én sem voltam hanyattesve a Schwalbe-tól annakidején, zabálta a benzint és elektromosat se vennék. A magyar gyakorlat logikusabb, takarékos japán robogó vagy 125-ös kismotor a városban. Csak a németek nagyon büszkék a saját retró cuccaikra és nem kétlem hogy az új Schwalbe siker lesz náluk még ilyen áron is, simán kiadnak ennyi pénzt érte. Szóval ezt tudni kell a cikk megértéséhez.

  • 2011.11.24 10:24:17wannabe_biker

    az ára brutális. még a vectrixnek is. Ki ad 1,2 M Ft-ot egy egy robogóért, amit 120 e Ft-ért is meg lehet venni, igaz benzines kivitelben.

    Az elektromos közlekedés bekerülési és fenntartási költségeket tekintve egyáltalán nem a jövő. Jelenleg az akkutechnika ára miatt, ha azt megoldják, akkor meg a jövedéki adó miatt.

    Ezek az árak egyszerűen sokkolóak.

  • 2011.11.24 10:27:37jobblab

    oilhead
    Megfordította az akkut - lehet, hogy így kell vele tolatni? :DD

  • 2011.11.24 10:38:28gumitamin

    Legalább 10 év kell hozzá hogy visszahozza az árát a benzinessel szemben.
    3 évente akku generál, az is vagy 50-100eFt.

    Ez az ár egy vicc vagy kamu!
    Kínaiba megkapod 200-300eFt-ért, ugyanez a technika van benne, max. jobb a futómű.

  • 2011.11.24 10:48:03Sunsertes

    Most néztem elektromos rollit 50e-ért 10km hatótávval.A melóhely csak 7km.Bejövök , töltöm , hazamegyek.
    Hmmm....
    Kettőt kell hogy vegyek.
    Egyet a jobblábamra,egyet a balra.

  • 2011.11.24 10:49:09stofilol

    simson mint legendás márka ?? xD

    (hogy a opuláris szmájlival éljek)

    attól még hogy a vasfüggönyön belül az elképesztő fosok közt a legkevésbé fos volt, az világviszonylatban egy elképesztő fos. az összes simson, úgy ahogy van.

    amig nyugaton a barátaink elpusztíthatatlan puch DS 50 eken, kis nyammogó olasz robogókon, és könnyfakasztóan zseniális japánokon (honda chaly, dax stb...) motoroztak. Mi a simsonainkat naponta szereltük, évi háromszor "furattuk", és havi szinten válogattuk a boltba az utángyártott mocsok alkatrészekből a használhatókat. Nem legenda volt ez, hanem a legkevésbé szar.

  • 2011.11.24 10:55:35zsolt64

    Szerintem is irreális az ár , már részünkre Magyarországon. Jesszusom ha lenne másfél millám motorra...
    DE
    A németek ritkán csinálnak olyat hogy sorozatgyártásba visznek 1 olyan terméket ami biztos bukta.

  • 2011.11.24 10:55:47hedda

    Mi akadályozza meg vajon, hogy bárki kivegye azt az akkut a motorból? Gondolom az a a legdrágább alkatrész amúgy is. Szerintem Mo-n pár hét alatt üzemanyag nélkül maradna.

  • 2011.11.24 11:04:33zsolt64

    Gondoljunk olyan német nyugdíjasokra akiknek NÉMET nyugdíja van, és gondoljunk bele a nosztalgia varázsába. Máris van 1 fizetőképes réteg.

  • 2011.11.24 11:06:17zsolt64

    Hedda:
    Mi akadályoz meg bárkit is abban hogy elvigye az egész motort itt Magyarországon....

  • 2011.11.24 11:10:26GamesBond

    Ronda is(régen nem volt az, de akkor a zománcos lavórról sem mondta senki hogy ronda)... meg így technikai adatok nélkül gáz is a cikk.

    Na ez meg alapból sokkolt!
    5799 Euros = 1.79918382 million Hungarian forints

  • 2011.11.24 11:11:22SomeSeed

    @haperima: F@szt volt legenda keletnémetben, hanem nem volt más, oszt' jónapot. Jártam mostanában Németország volt NDK-s részein, nem sok Schwalbe-t láttam. Konkrétan egyet sem. A fiatalok olasz robikon nyomják és az a kedvenc szokásuk, hogy megállnak egy benyakútnál és figyelnek. Ha egy autós befejezte a tankolást, amíg bemegy fizetni, a srácok odaugratnak a robival, leakasztják a töltőpisztolyt és a csőben maradt anyagot belecsepegtetik a robi tankjába.

  • 2011.11.24 11:11:52abes

    Maradok a 76-os fecskémnél. 2 éve 15e Ft vettem Még az eredeti blokkal fut. Viszi a 60-at 3 liternél kevesebbet eszik. Mi kell még? Éves biztosítás 990 Ft.

    Szeretem.

  • 2011.11.24 11:29:43Hozzászólás ©

    A motor ára nem elírás véletlenül? Mit tudhat ennyiért. Hmm lehet repülni is tud? Bolond aki ennyiért vesz egy elektromos nyüsszögőt. Ebből a pénzből aki retrózni akar újszerű állapotban oldtimert is szerezhet.

  • 2011.11.24 11:30:27Kivancsi

    5799euro... nos kint is KURVA sok piiz!

    Ez ott is csak gazdagek nosztalgikus jateka lesz.
    nalunk meg a giga-mega gazdagek jateka....

  • 2011.11.24 11:55:05Plumper_

    1,5 milláért micsoda motorokat lehet már kapni!
    Használtan, pár évesen főleg.
    Ennyiért felejtős egy elektromos roller.

  • 2011.11.24 11:56:16haperima

    Érdekes, én ilyet még nem láttam, csepegtetik a benzint a csöböl.. Konkrétan soha. pedig itt dolgozom Türingiában pár éve. Másfele jártál. Még az is lehet mivel türingiai produktum itt szeretik ennyire, ha elmész Brandenburgba lehet ott nincs simson és benzint csepegtetnek :o) Hát hogy legenda vagy sem, akkor kényszer volt most legendát gyártottak belöle.

  • 2011.11.24 11:57:12Gyarló Hintaló

    Ez csak nektek drága itthonról, ez ott a 3 havi átlagkereset. Nekem itthon meg az éves se.
    Egyébként nem vennék ilyet.

  • 2011.11.24 11:59:12sikisiki

    A sok életképtelen akku miatt hasznavehetetlen méregdrága elektromos szar helyett, írjatok inkább cikket arról, hogy áll a Miskolci metanolüzem, milyenek az első tapasztalatok, mire is használják ott?

  • 2011.11.24 12:09:19Hozzászólás ©

    Egyébként is a nagy környezetvédelem is mese az elektromos motorok és autók tekintetében. Nem tudom pontosan idézni, de valahol valaki nagyon jól megfogalmazta:

    Nem mindegy hogy a kútba szarunk, vagy csak a kávára majd bepöcköljük a végterméket a kútba?

    Nem csodálkoznék, ha kiderülne több energia kell a töltéshez felhasznált áram megtermeléséhez, továbbításához és az aksik töltéséhez mint egy szimpla benzines vacaknál.

  • 2011.11.24 12:19:12vdkvdkvdk

    Egy jobb, elektromotor rásegítővel szerelt bicikli nyugaton 1.500-2.000 euró körül kezdődik és rengeteget adnak el belőle. Egy átlagos német felnőtt 1.000 euróért (t.m. 300.000 Ft) vesz magának egy sima hétköznapi biciklit is (nálunk kb. 50.000 Ft környékén lehet az az összeg, amiért az átlagember bringát vesz). A 4.700-5.700 euró kinti szemmel nézve tehát reális lehet, hisz egy speciális réteget megcélzó rétegtermékről vanszó: kelet-német nyugdíjasoknak szól, akiknek 30-40.000 euro megtakarítás van a számlájukon, és a fenti ár 2-3 havi nyugdíjuknak felel meg. Ezek a nyugdíjasok évente csak utazásra 5-6.000 eurót költenek. A gyártó nem egy nagy cég, hanem egy pici - a volt NDK-s részen található- manufaktúra, ami a retrót meglovagolva pár ezer darabot akar eladni évente. A motor biztos a szokásos német kis szériás minőségi iparos munka lesz (Made in Germany), amit pont az idősebb réteg nagyon díjaz. Egy gagyi áruházi tömeg kinaival egy napon sem említhető.

  • 2011.11.24 12:24:02Kivancsi

    Gyarló Hintaló
    3 havi atlag kereset...
    vagy mondjuk 4havi minimalber
    vagy vkinek csak 1havi bere
    A nemeteknel..

    de akkor meg nem laktal nem ettel nem fingottal...
    szo mire osszerakod az 5799-et cash ben!
    kb 1 ev.

    de ha fogadhoz vered a jurot...
    es nem koltesz csak havi 1000-t
    akkor jo esetben 6ho!

    da ha csovezel es keregetsz meg maradekot eszel
    akkor meg lesz 3honap alatt!!

    te leszel az egyetlen csovinyo akinek uj elektromos simsonja lesz :):)

    Szo... savingelsz 1 evig egy muanyag elektromos fostaligaert?

    mikor 9000ert mar auto is van..
    uj korreai fisi-fosi: i10

    de akar hasznaltan sokminden mint a kanaanban..

    summa...
    5799 ert ez meg kint is horribilis osszeg ezert...
    szoval nem az atlagberes melos vagyalma lesz az uj simo..
    de azert tobb miliomos el arrafele mint kishazankban
    ezert biztos eladnak parat...

  • 2011.11.24 12:28:06hétszűnyű kapanyányimonyók

    Másfél millióért inkább veszek egy használt autót, vagy egy kis Kymco-t, vagy más olcsó robogót és a maradék pénzt elkurvázom.
    Ez a luxus-öko-bio-zöld-elektronyos pöcsköszörű három év múlva már nem lesz gyártásban, a régi Simsonok meg még mindig futni fognak. Bagóért. Persze otthon bütykölve, mert az elengedhetetlen.

  • 2011.11.24 12:33:15Ámond Pista

    Én csak azt furcsállom, hogy a hátsó lámpa nem idézi az eredti formát, pedig a motor többi része nagyon idézi az eredetit. Az ár magyar szemmel persze vicc, de mint fentebb többen is írták, hazájában lehet sikeres, két havi fizumat én is kifizetném egy használható e-Pannira.

  • 2011.11.24 12:38:06Dixhorn

    nekem Star van. 37 éves, anyám vette újonnan. Én imádom.Mondjuk sokat nem járok vele, minden évben egy pár kanyart, jól indul mindig, 70-et hátszélben elmegy,tököm tudja mennyit eszik,most két év alatt 5 liter fogyott el:D 10X év alatt 3700 km-et tettem bele, azóta kuplunglamellákat cseréltem csak benne, ennyi.Kompresszió jó, más baja nincs.Közlekedni faluban jó,meg retrózni, de másra nem.Fék, "futómű", gyorsulás nulla.Aki szereti a régi kacatot otthon és nincs pénz egy jó régi veterán kocsira, akkor némi vigaszt ez is nyújt.ja meg imádom a büdös szagát. Az elektromos kellene, adnék érte max 50 ezer forintot egy fillérrel se többet.

  • 2011.11.24 13:24:35Helótageci

    Van már hasonló itthon is. Igaz ezt pár mérnök tolta össze:[link]

  • 2011.11.24 13:37:10Virago_1000

    Simson fikazok: A simsonok meg mindig futnak faluhelyen, es nem hinnem hogy az oreg bacsikak sokat butykolik oket.

    Ez a "simson" pedig ennyi penzert tenyleg rohely.

  • 2011.11.24 13:58:26SomeSeed

    @Virago_1000: Nagyon már faluhelyen sem futnak, mert az öreg bácsikák nem akarják bütykölni őket. Amint valami kis japán, vagy olasz használt automata elérhetővé válik a kis nyugdíjból kikuporgatva, már cserélik is le, vagy elektromos bringát szerválnak. Ez utóbbival permanens életveszélyben vannak amúgy...

  • 2011.11.24 14:01:56gumitamin

    Dixhorn
    Hány hónapot (évet) dolgoztatok érte annó?

  • 2011.11.24 14:04:00Laciii

    3264 EUR a 2011-es német átlagkereset. Nem lesz népmotor, de a jobban keresőknek nem vészes összeg.

    "Nem csodálkoznék, ha kiderülne több energia kell a töltéshez felhasznált áram megtermeléséhez, továbbításához és az aksik töltéséhez mint egy szimpla benzines vacaknál."
    Energia igen, de ha nem Paksról jön akkor is kevesebb olaj kell hozzá, mert az erőmű sokkal hatékonyabb munkaponton üzemel (nem áll meg a pirosnál aztán nyélgáz, végig üzemi hőmérsékleten van).

  • 2011.11.24 14:05:35Kivancsi

    az egyik nagyfaternak starja volt...
    ujjonan vette.. sokaig a szemefenye volt..
    azon tanultam 16 evesen motorozni...
    a kisoreg nekem akarta adni!!
    de 16 evesen? tata motorja?
    MZ-et akartam!! 250-est!! :):)
    meg is lett :):) volt vagy 10-15 ETZ-em.

    A kisoreg rakosgatta a starjat egyre kevesebbet hasznalta..
    biztos orult volna ha nekem adhatta volna! szartam ra...
    Vegul parezerert eladta vki nek...
    nagymuter meghalt, nagyfater hozzank kerult...
    majd o is elment...
    emlekein kivul? sok mindenem nincs tole par szerszam...
    Milyen jo lenne a jo kis star ott lapitana a garazsban mikor raneznek, mennek vele egy kort..
    Tudnam hogy a nagyfatere volt :):)
    Vigyorogna fentrol ram!!
    - A kisunoka hajtja a gepet!!
    :):)

    ahh fiatalsag... bolondsag :):)

  • 2011.11.24 14:20:29zöldi

    @Virago1000: "Simson fikazok: A simsonok meg mindig futnak faluhelyen, es nem hinnem hogy az oreg bacsikak sokat butykolik oket."

    3 évet Simsonoztam, napi szinten. Előnyeként tudnám felsorolni, hogy nagyon kellemesen hintázik, ez jó a kátyús utakon, továbbá könnyű szerelni. De ez azért előny, mert kell is :( Az enyém egy ingyen kapott roncsból támadt fel, a blokkba mindenből új költözött, de 1 év használat után eleinte két hente, majd hetente, majd hetente többször kellett turkálnom. Bármit megcsináltam rajta, de baromira untam. Életem egyik legjobb döntése volt lecserélni egy 11 éves Honda robogóra. Azon 1 év napi használat alatt egy hátsó féklámpa kapcsoló adta be a kulcsot, de szétszedtem, megjavítottam...2 óra alatt. Ennyit szereltem.

  • 2011.11.24 14:28:57SomeSeed

    @Kivancsi: Ilyenkor érti meg az ember, milyen kis suttyó tahó paréjlevéltetű volt, igaz? Amikor már késő... :)))

  • 2011.11.24 14:43:57nofatchx

    az eredeti sokkal pofásabb.
    nem értem, miért kapott egyenes kormányt a gép, ez így szétcseszi a csuklót.

  • 2011.11.24 14:46:39nofatchx

    és az irányjelzők is borzalmasan stílusidegenek. meg a hátsó lámpa is. meg az a kis burkolat a kormány fölött... okádék az egész.

  • 2011.11.24 14:57:19kovászosUbukla

    2011.11.24 14:20:29zöldi
    pontosan miket is kellett hetente majd heti többször túrkálni benne?
    ha te ennyiszer húztad szét-össze a blokkot elhiszem h már abból lett elege...

  • 2011.11.24 15:00:56Kivancsi

    SomeSeed: jajaja :(:(

    A masik nagyfaternak P11 se volt!
    13E km-el..
    ujonan vette O is!
    az utolso 20 evet garazsban allt...
    O is oda akarta adni!
    Mit nekem otvar fekete fostaliga!!
    Milyen ego man a cimbik elott!!
    TZ koll.. azzal lehet vagizni!! :):):)

    Aztan O is elment...
    a patent P11-s meg vmi kupec fillerekert elvitte..
    a hulyek nem szoltak nekem pedig meg most is oriznem.....

  • 2011.11.24 15:03:45joetaylor

    6000 eurót az átlagfizetésből fél év alatt lehet kigazdálkodni. Garasos spórolással talán négy hónap. Ha nem mondasz le mindenről akkor simán egy év. Lehet hangoztatni a német átlagkeresetet de a nagy részünk /a prolik/ nem kerenek átlagban 1700-nál többet. Ennek a motornak az ára igen nagy pénz még "nyugaton" is. A Fiat Panda olyan 7000 körül van a szalonban, meg fele ennyiért a hagyományos robogók.

  • 2011.11.24 15:15:32Kivancsi

    2011.11.24 15:03:45joetaylor

    PONTOSAN...
    errol beszelunk....

  • 2011.11.24 15:16:46Tézsé

    2011.11.24 14:57:19 kovászosUbukla

    Komolyan mondom, nem értem ezeket az embereket, mit összeszívnak a kis Simsonokkal.
    Mondjuk, ha helyből nekiállnak kidobálni a gyári teljesen jó alkatrészeket, hogy majdnem újraépítsék a kisipari maszak vackokkal, a hőkezeletlen, bolti csapszeghézagolóval, szoruló-szakadó indiai bowdenekkel, stb., akkor nem kell csodálkozni.
    Két Simsonom volt, mindkettő megjárta Tolnát-Baranyát, a jelenlegi Borsodot is, 100-200-600km-es túrákat, az első Simsonnál semmihez se értettem - főleg gyújtás -, ha valami beszarik, csak lestem volna rá, mint a lukinyúl, egy gyújtást nem tudtam volna beállítani, mégis elmentem 80-130km messzire is vele, és hazavitt lábon.
    Mondjuk az tény, hogy épp emiatt nem lett nekiállva basztatni, meg tuningolni-maszakra csereberélni az eredeti gyújtórendszer elemeit, talán épp ezért voltak megbízhatóak.
    Jellemző, hogy azok szívnak a Simsonnal, akiknek nem elég a gyári 60km/h tartós sebesség, nekiállnak otthon fatuskókkal, nagykalapáccsal, javítási szakkönyv nélkül nagygenerálozni (ráadásul feleslegesen), aztán kezdődik a polémia, hogy vibrál, szétesik, megragad, széthullik, beköpi, leesik, lehörög, lezabál.
    De hát ez az ígyjárás egyik fajtája.

    Nem csoda, hogy a még gyárinak megmaradt 51-esekért 200-400 ezreket akarnak elkérni a tulajdonosaik, nehogy ilyen maszakból építő, mindent szarrácsesző balfaszok martalékává váljon az a maradék kevés normális állapotú kismotor is.

  • 2011.11.24 15:53:08soproni1

    Megint önkéntes rendőr gyűlés van. Ki miért nem venné ?! Azoknak csinálják, aki venné. Mi a Samsung Tv-ből is az új formájú, de előző technikájú darabot vesszük, mer' az olcsóbb, de úgy néz ki, mint a drágább.

  • 2011.11.24 16:07:23szultan02

    Két Simsonom volt, mindkettő jól ment és nagyon megbízható volt. Elmentem vele két személlyel is Grazba (az ide 150 km). Nem volt jellemző, hogy szerelgetni kellett, inkább csak karbantartottam, simogattam. Igaz, új állapotban vettem mindkettőt és vigyáztam is rá, jóval túl voltam már a serdülőkoron. Viszont volt olyan serdületlen fiatal ismerősöm, aki aztán fúrt/reszelt rajta, a porlasztótól a kipufogóig szinte mindent, mert nem volt neki elég jó a gyári állapot. Persze jobb nem lett tőle. Ha valaki aztán használtan megvett egy ilyet (és sok ilyen volt, mert sok hülye kiskölyök mind azt hitte, hogy gépész zseni), akkor nem csodálom, hogy állandóan újra kellett élesztenie a gépet, de alapvetően jó gépek voltak és most is azok. A mai robogókkal összehasonlítani nem fair, mert nyilván azok kb 30 évvel fejlettebbek.

  • 2011.11.24 16:12:38amaro

    soeme seed te 1 nagyon értékes ember vagy

  • 2011.11.24 16:14:19driopios

    A tisza cipő vajon alaptartozék?

  • 2011.11.24 16:41:43pumpuj

    Egy fecske nem csinál nyarat! HA-HA

    (gyk: Schwalbe = fecske)

  • 2011.11.24 16:50:40hamika

    Riga 16,és az agyhalott Jawa Mustáng után nagy felüdülés volt simsonozni a 90 es évek elején.Néha büvölni azért kellett ,de töredékét mint a többi szocialista szarnak.

  • 2011.11.24 17:22:11master sergeant

    Szépnek szép, de akkor sem érne ennyit, ha aranyból készítenék! Na és mitől is megy? Szén és atomenergiából nyert "zöld" vellannyal! Szóval egyik sem divatos mostanság a germánoknál! Hülyék ezek? Vagy egyszerűen bolondok?! :-D

  • 2011.11.24 17:35:02Taurista robogós

    Régebben volt egy cikk,hogy 200km a hatótávja és a max sebessége 80km/h. Ha ez tényleg így van akkor talán még meg is éri az árát.

  • 2011.11.24 17:48:28In Motion

    A 4700 euros az 5,5 loeros, es a max sebessege 45km/h. Az Li-ion akksi kb. 60 km-re eleg, es 5 (gyorstoltessel 3 ora alatt toltheto fel)
    Az 5800 euros 8 loeros (11 sportmodban?), es a max sebessege 81km/h.
    Baromi jo otlet, ezzel a cipelheto akksival siman bevallalnam, mondjuk 2 ezer euroig.

  • 2011.11.24 18:07:49Alhazred

    érdekes, én három éve egykori ossie-területen több szimót láttam (igaz, nem svalbit), mint egyéb kismotort.

  • 2011.11.24 18:33:51Zsoli

    „Ugyan a japán cunami miatt késett a termelés beindulása”

    Akkor a régi Simson ennél németebb volt.

  • 2011.11.24 19:11:46apika2

    Az elektromos járművek környezetgyilkosok.

    Az áram amit használnak nem környezetbarát módon termelődik, ráadásul a töltés és felhasználás a közben igencsak veszít a "letöltött" mennyiségből, a hideget ne is nézzük, ami újabb veszteséget jelent...

    Az akku hihetetlenül mérgező anyagokból van összegyúrva, és az újrahasznosítás messze nincs megoldva. Pár évtized múlva a Józsi bácsi kínai villanyrobogójának aksija csendeben fog szivárogni a talajvízbe.


    Ennél nagyobb merénylet már csak a bioethanol. Az USA kukoricatermelésének fele erre megy rá. Közben a földek kimerülnek, műtrágya kell ezerrel, mellesleg a világ fele éhezik. Hülye újításokkal, kamu környezetvédelemmel nem megyünk semmire.

  • 2011.11.24 19:47:07Andrew460T

    Hmmm, ez majd talán akkor fog elterjedni nálunk, ha az állam végre kellőképpen támogatni fogja az elektromos járműveket! Addig maximum poszter marad majd a kisgyerekek szobájának falán...:)

    Aki meg attól lesz boldog, hogy a régi Simsonokat fikázza, hát tegye, de csak úgy szólok, hogy tök alaptalanul! Először talán meg kellene nézni, és ki kellene próbálni egy gyönyörű, patika állapotú gyári darabot, amelyen minden alkatrész gyári, vagy eredeti német! Na azok még ma is vígan mennek, és nem kell őket úton-útfélen szerelgetni! Az a baj , hogy sokan azokból a kókányolt, gányolt sz@r motorokból indulnak ki, amiket vagy annyira lelaktak már, hogy épp hogy csak elpöfögnek, vagy azokból, amelyeket fiatal suhancok bütykölnek meg "tuningolnak" mindenféle célszerszám meg szakmai ismeret nélkül... Megfelelő karbantartás és gondozás még ma is bőven használható és megbízható kismotor a Simson!

  • 2011.11.24 19:50:37pescador

    Ez a szimó ezzel a kissé szögletes, bumfordi, nem trendi formavilágával véleményem szerint nagyon sikeres lehetne.
    De nem elektromos hajtással és főleg nem ilyen áron. 4T motorral, befecskendezéssel, katalizátorral, azzal igen!
    Azokkal értek egyet, akik szintén zsákutcának tekintik jelenleg a tisztán elektromos hajtást. Amíg hagyományos széntüzelésű erőművek és részben atomerőművek termelik meg ezek villamos energiáját, addig az ilyen fostalicskák csupán az emberei pótcselekvés szánalmas bizonyítékai.
    S ez alól az sem ad felmentés, hogy az ilyen járművek nem a belvárosban ontják a füstöt, hanem 50-100 vagy akár 10000 km-el odébb, valahol a pusztában termeli meg energiáját egy ipari monstrum. Végül jelentős veszteségek árán jut csak el ezen szutykok aksijába.

  • 2011.11.24 20:06:39kovászosUbukla

    2011.11.24 15:16:46Tézsé
    pontosan arról van szó, hogy nem basszuk szét kisipari cuccokkal, én az enyémben meg tudnám számolni hány utángyári cucc van 2 kézen.
    De azok is kopó cuccok, tehát ilyen hogy: EBC fékbetét elöl hátul, elöl kerékdobot is cseréltem mert ütött az eredeti, aztán ambika dugó, gyűrűk első túlméretes, meg a csapágyak a blokkban, meg persze abroncsok, Barum elöl-hátul 150km/h-ig névlegesítve.
    Ja meg lábtartógumi, markolat, berúgókar és tengely, meg a kipufogóvég. ennyi cserélt elem van az enyémben 60e km futás felett jócskán. De még az izzók, karbiban minden, sőt még az egyik kerékben a gumibelső is eredeti..
    Bár azt nem mondom h nem volt vele macera, mert amíg minden flottul nem volt beállítva nem ment, nehezen indult, meg alapjárat néha nem elég stabil, de olyan kurva ritkán volt h tolni kellett, az is ilyenekért hogy, defekt, kifogyott a benya és nem volt 2T olajam, meg egysze reltört a kondin a saru, na az szívás volt mert épp tetanuszt kaptam aznap a seggembe, fater bejött a kocsival azt én azzal haza ő meg tolta :D
    Másnap átforrasztottam az összes sarut horganyzott újra az alaplapon.
    De másnak is hoztam helyre olyan 50-est ami el volt baszva mert gyulahibás volt, aztán maga a gép meg olyan 15e km-t futott épp emiatt hogy el volt téve sokáig, komplett új alaplapot mindennel szerelve betettem egy 12V-os B ből, mellé új izzók, hát azt a gépet még ha egy tetűlassú N-es akkor se adnám egy robogóért. Álomszépen megy, motor meg alig hallható menet közben, módosítatlan N-es...

  • 2011.11.24 20:11:54kovászosUbukla

    amúgy akinek az jut eszébe hogy 150 e-t kérjen érte annak is kibillent a realitásérzéke, mert annyiból már épeszű alak nem iylet vesz, van helyette párezret futott Jog, Scarabeo, vagy akármi, szóval ilyen kondíciókkal összehasonlítani is hülyeség melyiket érdemes, de 100 kilót megér bőven ha eredeti állapotában kap valaki ilyet mert előnyei vannak, mégpedig a szögegyszerű villamosság, jó terepjáró képesség, meg a brutálisan túlméretezett futómű.
    Az 51-es felépítménye lényegében 170 kg hasznos tömeggel terhelhető,(2x85 kg személy) és ennyivel is elrohangál 50-nel sőt meg is áll, azért ezt nem sok robogóval merném megtenni. és el is lehet férni rajta 2-en.

  • 2011.11.24 20:18:54Vidra #23

    Nem olvastam végig az összes kommentet, de kissé bassza a csőröm hogy páran lefikázzák a régi Schwalbe-t, meg úgy an bloc a Simsonokat. Vegyél japán (olasz) robogót, futásteljesítménye nem több, fogyasztása kétszer annyi, menetteljesítménye tuning nélkül kb mint egy jó Simsoné. Mutasson nekem valaki aprilia sr50-et 60ezer km-rel. Én mutatok olyan Simsont amiben ennyi van, bontatlan blokkal, nem leélt állapotban.

    Villany schwalbe - szerintem ronda, az ára kiábrándító, viszont a kivehető akku amit az irodában könnyedén tölthet az ember egy kiváló ötlet.

  • 2011.11.24 20:20:12kovászosUbukla

    pl azt a hülyét se értem aki 125 rongyért képes hirdetni egy ilyet:
    [link]
    az ok hogy újrafújta meg kipolírozta stb, de cserélve is biztos volt rajta nem kevés, mert a kipu az pl őszintén kokszos és viharvert arról elhinném h eredeti de a maradék részről nem, márpedig az utángyári króm cuccok szart se érnek 5 év alatt rohad mind. Szóval inkább egy kellően lepukkant eredeti mint ennyiért egy ilyen.

  • 2011.11.24 20:21:25kovászosUbukla

    2011.11.24 20:18:54Vidra #23
    én is mutatok ilyen futásút eredetiben :D

  • 2011.11.24 20:32:21Gott in Frankreich

    "A film végén kiveszi azt a zöld aktatáskaszerű akkut, majd megfordítja és a ülésre teszi. Amikor visszarakja, már nem forgatja. Ez csak nekem hiteltelen?"

    Miert lenne hiteltelen? Miert ne lehetne szimmetrikus erintkezokkel vagy koaxialis erintkezopalyas csatlakozoval gyartani, hogy veletlenul se lehessen forditva berakni es zarlatot okozni? Ha tomegtermeknek szanjak, nem art, ha idiotabiztos.

  • 2011.11.24 20:36:05Gott in Frankreich

    "3264 EUR a 2011-es német átlagkereset."

    Brutto, tegyuk hozza. Mindazonaltal reszletfizetes is letezik a vilagon, es akinek egy egyszeru, zajtalan, gyors, tankolasmentes ingazasi eszkoz kell a varosba, annak megeri a befektetest. Tobb ertelmet latom, mint az elektromos autoknak.

  • 2011.11.24 20:40:58butschq

    az én simsonom 80-at megy, 70-et szembe széllel is, és a gyorsulást leszámítva lépést tart a mai robogósokkal (tudom, mert több ismerősömnek robogója van). bár az enyém s51, de akkor is a védelmére állok. ezek a "rezsim szükséggépei" basszátok meg a mai napig működnek, és ti tettétek tönkre kedves öreg kommentelők, akik utáljátok, mert anno szar alkatrésszel, és kókányolással tartottátok életbe. b+ én 2009-ben generáloztattam, oszt azóta csak megy, kisebb hibákkal (ízzó csere, borulás utáni javítások stb), de a blokk nem volt széthúzva azóta. ja és 4-5000 km-t teszek bele évente. de ha vmi nem úgy áll rajta, mint ahogy nekem tetszene, gond nélkül atomjaira szedem, megcsinálom, összerakom. és élvezem
    na erre varjatok gombot vazze

    az elektromos izéről meg csak annyit, hogy az áram még mindig a falba, és a vonatokba való...és sokáig így lesz még...
    :)

  • 2011.11.24 22:22:38Jamesblond

    Méghogy a Simson szar??? Az 50-es robogók nagy részében 30! km/h-s sebességnél kigyullad egy kis lámpa hogy ne pörgesd jobban! Csak nekem volt robogóm Simson után? A robogó nagyon jól gyorsul a variátor miatt, de a Simsonnal 50 km/h-val kényelmesen ki lehet menni a világból. A robogó 50-nél úgy pörög, hogy megszakad érte a szívem. Meg a robogók 8-as 10-es kerekei meg a gagyi villájuk is mi egy Simsonéhoz képest? Egy simóval sokkal kényelmesebben lehet utazni. Kis motor az is, de ringat és stabil egy robogóhoz képest. Ha meg összehasonlítunk egy 60-as évekbeli pl Vespát meg egy "burkolt" Simsont, hát nem látom miért kellene szégyenkezni a szimónak. Meg ha a simsonba is vennék a 4000 ft-os olajat, lehet az is tovább tartana. Szépek az új Schwalbe-k, a drága villanyos mellé jó lett volna egy olcsó "füstölős" 50-es 2 ütemű a csóringereknek, mint amilyen én is vagyok.

  • 2011.11.24 22:59:12Tézsé

    2011.11.24 20:06:39 kovászosUbukla

    Hja, mielőtt bárki fanatizmussal, elfogultsággal vádolna, természetesen az enyéim is párszor beadták a kulcsot.
    Volt egy bolti benzincsőbe való szűrő bedugulása 2 év alatt, kis tolás, de már helyben voltam.
    Rossz lendkerékhelyzet mellett raktam be a megszakítót, eltörtem a beerőltetett lendkerékkel a kalapácsot. Menni ment, de nagyon füstölt, másnap külterületen mikor már tűzforró lett a lendkerék, mondom, itt valami mégse oké, irány vissza. Városközpontban adta fel. - Na mi lehet ezzel a szar Simsonnal, lendkerék leszed; ja hogy szar a gazdája, mert egy megszakítót se tud normálisan beépíteni. Hogy írja a javkönyv? Jaaa!
    No ezt a megszakítót elraktam emlékbe, hogy így jár, akinek nagy mellénye van.
    Egyszer igazítottam a trafó primer drótjain, este le is szakadt a test, mert nyomta a kormányburkolat (gumivédők sose voltak már a saruknál). Na ez volt a rekord, hazáig 5km tolás, mert a sötétben nem vettem észre a fityegő vezetéket. Saru visszafűz, szakszerűbb pozícióban rögzít a trafóra, milyen szánalmasan nevetséges ok miatti üzemképtelenség, igaz?
    S a legtréfásabb, hogy egyik se vezethető vissza a gyártmány, vagy gyári alkatrész hibájára.
    Csak hát ezt nagymellénnyel, önkritikamentesen igen nehéz beismerni.

  • 2011.11.25 01:20:00GERI87

    Ha százszor leírjuk hogy a Simson kiváló motor, attól még nem lesz igaz...max már magunk is elhisszük.
    Ha egy szar műszaki állapotú, szétbarmolt robogóval hasonlítjuk össze akkor mindenképp lehet jobb...meg jobb mint pl a Verhovina...mindig van valaminél jobb meg szarabb.

    Csakhogy ma, amikor már bármit vehetsz, egyszerűen nem jó.

    Én is láttam 130-ért eladó gyári Simsont...de a többség sem azért kókány, lerohadós mert "direkt szétbaszták a kurva kölkök" hanem mert olyan hogy szerelni kell. Ha nem nyúlsz hozzá, akkor is.

    A védőbeszédek is mindig oda jutnak ki hogy bár megbízható, de azért mégiscsak kellett cserélni főtengelyt, meg csapágyat, meg kuplungot...hetente baszkurálni...stb. Szóval mégsem az..

    A Simson az nem robogó, így terep képességét, futóművét nem is érdemes robogóval összevetni...
    A Simo is pörög már mint a rossebb 50-nél, gyárilag max 60...zabál is ugyanúgy stb.


    Bár volt vele kellemes élmény, szerettem is, de mindig beszart valami miatt, volt rá pénzem költeni, de ez egy végeláthatatlan pénztemető...
    Szép emlék (is) de már nem alternatíva.
    Ilyen is volt, Ennyi.

  • 2011.11.25 08:14:37Dixhorn

    Ahogy nézem, itt többség a simsont szidja nem a start meg a swalbet- Én úgy tudom hogy ez utóbbi régiek, kényszerhűtéses motorral sokkal jobbak voltak.Lásd a mienknek sem volt igazából semmi baja.Ebben a 3700 km-ben amit én mentem vele 10-en X év alatt, csak a kuplunglamellák,hátsó fékbowden többször is,(mondjuk ez nagy szar benne ez nem vitás), benzincsap,kilóméteróraspirál lettek kicserélve.Pedig fiatalabbon azért néha adtam is neki.Szóval akkor a miénk kivételesen jó? Ezen már leginkább az éves biztosítás kerül a legtöbbe. :D

    Amúgy meg itt nem tudom hányan dolgoztak németben, az a 3500-500 euros fizetés egyáltalán nem átlagos ott sem, maradjunk ennyiben. Ehhez már azért normális pozíciókban kell dolgozni.Egy kétkezi munkás ezt közel sem keresi meg és nem fogja megvenni ennyiért ezt az elektromos szutykot.

  • 2011.11.25 09:49:30newtehen

    Ez is csak akkor éri meg, ha LOPOD hozzá az üzemanyagot. (a munkahelyeden töltöd).
    Kérdés, hogy ha elterjedne, mennyi ideig néznék a munkáltatók jó szemmel, hogy a dolgozóik lopják az áramot?

    A másik: A simsonból csak az S51-es, már electronic kategória volt használható. Bár tényleg elég szervíz igényes volt, egy 30.000 -et futott példány már általában túl volt pár fődarabcserén.
    Nosztalgikus élmények azért kötödhetnek hozzá, mert általában első, tanuló motor volt, (lehetett vagizni, hogy nekem már van) illetve mert fiatalok voltunk, és felelőtlenek.

    Ám egy hasonló, váltós konstrukció, jó fékekkel, és egy világból kimenős motorral NORMÁLIS árért, ma is bejönne. Akár még egy kényszer olajozású kétüteművel is.

  • 2011.11.25 09:53:21newtehen

    butschq

    " b+ én 2009-ben generáloztattam, oszt azóta csak megy, kisebb hibákkal (ízzó csere, borulás utáni javítások stb), de a blokk nem volt széthúzva azóta. ja és 4-5000 km-t teszek bele évente. "

    Ugye, nagy szó, hogy 10.000 km alatt nem kellett széthúzni a blokkot? Na erről beszélünk nyuszó-muszó! A Suzukim 12 éves, 50.000 km-el, és csak a benzin meg olaj megy bele...

  • 2011.11.25 11:50:54j'en ai fair any stone

    az akkupakk nagyon pindurka ahhoz képest, hogy 55km-t mentek vele. esetleg vízszintesen, lassan gurulgatva belefér.

  • 2011.11.26 23:23:06Andrew460T

    GERI87

    Mert miért ne lehetne jó egy Simson? Attól, hogy a te környezetben nem volt olyan,, ami ne ment volna tönkre, vagy ne kellett volna 5e km-enként generálozni, az nem jelenti azt, hogy ne lenne megbízható! Jó tudom, nem egy mai korszerű robogóhoz kell hasonlítani (bár sok esetben nyugodtan lehetne), de attól még mai is egy megbízhatóan működő, A-ból B-be elvivő kismotor! Amúgy ha esetleg szeretnél olyan emberrel beszélni, akinek van több gyári Simsonja is, ami full bontatlan gyári és elment már több mint 50e(!!!) km-ert is, akkor szívesen adok elérhetőséget!;)
    Annyiban egyet értek, hogy néha szerelni kell, de leginkább az is csak a karbantartás része, mivel fogyó-kopó alkatrészeket cserélnek rajta, mint pl. a gumik,fékpofák,szimeringek,kuplung lamellák stb. Inkább az az igazi urban legend, hogy a robogókon nem kell semmit cserélni, még ezeket sem, amiket épp most írtam le!:) Ugyanis találkoztam már pár emberrel, akik hasonlóan gondolkoztak! Na ez épp akkora alaptalan hülyeség, mint azt mondani hogy a Simson csak sz@r lehet! De hát tudom, ha valakinek van egy fajta szemlélete, azon úgy sem lehet változtatni...