A krossz a nyár slágere

2014.06.07. 12:40

Felfrissített krosszgépekkel készült fel a nyárra a KTM és a Honda. A két gyártó egyaránt kisebb módosításokat végzett terepes motorkerékpárjain, igazán átütő változásokat egyiküknél sem éreztek szükségesnek.

A KTM továbbra is sokféle motorvariációval kínálja az SX-szériát, az 50-estől egészen a 450 köbcentisig. A váz átdolgozásával az előző évihez képest 58 grammot faragtak a súlyból. A felfüggesztés szintén módosult, itt újabb grammokat sikerült leadni. Hátul továbbra is a WP monoshock rugóstagja kap helyet, négy milliméterrel megnövelt rugóúttal. Előre – legalábbis az amerikai modelleken – új, WP 4CS villa került, amely nemcsak könnyebb, hanem kiszámíthatóbb is, mint az elődé.

A 125-ös és 150-es SX-nek a gyújtását is igyekeztek tökéletesíteni, míg a 250-estől felfelé az ígéretek szerint az eddigieknél is strapabíróbb kuplungot kapunk. A kezelőszervek kényelmesebbek lesznek, így többek közt a markolatokat is lecserélték. Az Excel kerekekre a KTM motokrossz és szuperkrossz csapataival közösen fejlesztett Dunlop gumik kerülnek, míg az 50, 65 és 85 köbcentis modellekre Maxxis abroncsokat szereltek.

A kisköbcentis krosszgépeken emellett más változást is tapasztalhatunk majd. Az 50 SX és 65 SX új szívószelepeket kapott, utóbbinak pedig a váza, hátsó felfüggesztése és gyújtása is megújult. A 85 köbcentis KTM-en hengert cseréltek, lengővilláján pedig ötszáz grammot spóroltak.

A Honda többek közt a dakaros versenygépének alapjául szolgáló CRF 450F-fet is újragondolta. Teljesen új hengerfejet és kipufogórendszert terveztek hozzá, és az első KYB PSF villa is változást jelent az előző modellévhez képest. A féktárcsákat nagyobbra, 260 milliméteresre cserélték. Szintén újdonság az a kapcsoló (Engine Mode Select), mellyel három fokozatban állíthatjuk a motor működését, befolyásolva a gyújtást és a befecskendezést is.

A 250-es kivitel új generációs, 49 milliméteres Showa első villát kapott. Az átdolgozott kipufogórendszer és az újraprogramozott befecskendezés miatt egy kicsit erősödött is a CRF 250F, amely a 450-eshez hasonlóan nagyobb féktárcsát és Engine Mode Select gombot is kapott.

A 125-ös, 150-es és 230-as CRF-ek kisebb frissítéseket kaptak. A festés és matricázás dizájnja mindegyiknél változott, egyes kiviteleknél pedig az ülésmagasságon is változtattak. Az új terepes Hondák augusztustól és szeptembertől lesznek majd elérhetőek a kereskedésekben, áraik egyelőre nem ismertek.