Visszatért az Africa Twin

2015.05.12. 18:50

Két sejtelmes kedvcsináló fotóval és néhány érdekes adattal erősítette meg a Honda: visszatér az Africa Twin. A típus az 1980-as években lett igazán népszerű, a siker kulcsa pedig a Párizs-Dakar Ralin elért versenysikerekben keresendő. 1986-tól ugyanis zsinórban négyszer nyerték meg a viadalt, letaszítva a trónról a BMW-t. 1988-ban, a győztes gép afféle replikájaként jelent meg az XRV650, amelyet aztán az XRV750 váltott. Az Africa Twinek 2003-ban tűntek el a japán gyártó palettájáról.

A mostani modell kódnevében nem egyezik a nagy elődökkel: CRF1000L-ként sokkal inkább a mai terepmotor-kínálatba illeszkedik – már legalábbis névleg. A prototípust True Adventure néven a tavaly őszi, milánói EICMA szalonon mutatták meg először, azóta pedig egy-egy videóval igyekeztek csigázni a hangulatot, idén tavasszal pedig az Osaka Motorshow-n hakniztak újdonságukkal.

A kiindulási alap az volt, hogy olyan gépet készítsenek, amely elődeihez hasonlóan lényegében bárhol elmegy, nincs leküzdhetetlen akadály számára. Emellett persze az innovációt sem hanyagolták el, így az új CRF1000L – választható extraként - megkapta a Honda duplakuplungos DCT váltójának továbbfejlesztett változatát – a japánok szerint a kategóriában elsőként ők alkalmazzák ezt a megoldást.

További változást jelent a motorblokk, amely korábban 650, később 750 köbcentis V2-es volt. Ezúttal azonban ezres sorkettesre váltottak, amely – még az előzetes adatok alapján – 100-110 lovas lehet majd. Ehhez pedig az ígéretek szerint 200 kilogramm alatti súly párosul – menetkészen.

A forgalmazásról egyelőre annyit tudni, hogy még idén a kereskedésekbe kerül az Africa Twin, feltehetőleg már ősszel kapható lesz. Az ára egyelőre nem ismert, de akárhogy is legyen, egész biztosan meglesz majd a maga vevőköre. A nagyobb kérdés inkább az, hogy valóban felérhet-e a nagy elődökhöz.