Sziklákon ugrálnál? Ez a te motorod

2015.07.02. 09:43 Módosítva: 2015.07.02. 09:43

A triálversenyzés lenyűgöző sport, noha a gyorsasági- és krosszmotoros megmérettetéseknél jóval visszafogottabb nyilvánosságot kap. Természetes és épített akadályokon ugrálni egy ülés nélküli motorral azonban nem gyerekjáték, így kőkemény célszerszámot is igényel. Nem csoda, hogy nem is vág bele minden gyártó.

A Montesa azonban a Honda spanyolországi leányvállalataként komoly szereplője ennek a szegmensnek. 1967-ben kezdtek triálgépekkel foglalkozni, és akkori sikeres típusuk, a Cota nevét máig megtartották. Toni Bou éppen egy Cota 4RT260-nal uralja a nemzetközi megmérettetéseket, az utóbbi években zsinórban kilenc beltéri és nyolc szabadtéri vébécímet szerzett.

A következő modellévre már be is mutatták a 4RT260-nal rokon 300RR-t. Ebbe egy nagyobb furattal és hosszabb lökettel rendelkező, 288 köbcentis Honda-blokkot építettek, programozható elektronikával. Ennek egyébként két egyéni beállítása könnyen váltogatható a kormányról is. A súlycsökkentés szintén fontos szempont volt. Ahhoz, hogy valóban versenyképes legyen a gép, tényleg a lehető legkisebb tömeget kellett elérniük: a 300RR száraz tömege végül 72 kilogramm lett.

A motorhoz csak internetes előrendelés útján lehet hozzájutni, de még így is csak korlátozott darabszámban. Az első példányokat decemberben szállítják le azoknak, akik nem sajnálták a 9 999 eurós (3,1 millió forintos) árat. A felfrissített 4RT260 ennél olcsóbban, 7 999 euróért (2,5 millió forintért) kapható.