Háromszáz lóerős hibrid-turbós motoron dolgozik a Suzuki
Egyáltalán nem titok, hogy a Suzuki mérnökei könyékig benne vannak a turbós motorkerékpár motorok fejlesztésében. Ebből elsősorban a Recursion feltöltővel megfújt kéthengerese van előtérben, de a napokban kiderült, hogy a Formula-1-es turbós-hibrid megoldáshoz hasonló technológián dolgoznak, amivel 300 lóerőt tudnának kiszedni egy ezres négyhengeresből.

Ennek frissen levédetett specialitása, hogy két villanymotor támogatja a turbós blokkot, az egyik a váltókihajtásnál, míg a másik a turbófeltötőnek segít gyorsan elérni a megfelelő fordulatot (200 ezer/perc), vagyis nem kell megvárni, hogy kellő mennyiségű kipufogógáz távozzon, tehát alacsonyabb fordulatról, turbólyuk nélkül képes működni a feltöltés.
Állítólag már október végén, a Tokyo Motor Show-n bemutatják a tanulmányt.
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Rágyúrt a BMW a G-pontra
Bemutatkozott a BMW R 12 G/S, ami minden túraendurók atyját, az R 80 G/S-t idézi szellemiségében és sziluettjében.
- Hírek
Szerelembe esett a Call of Duty és a Triumph
Ezúttan nem limitált szériás különleges Triumph érkezik, hanem Call of Duty tematikába öltözik a gyártó versenycsapata.
- Tesztek
Egyik legdrágább kapudrog a motorozás világábaTeszt-szerűség: BMW CE 02 AM
Az egyik legdrágább robogóval (bocsánat, eParkourer) kezdtem a motorozást, de az esetemben talán az egyik legjobbal is.