Meghalt a Dyna, éljen a Softail

2017.08.23. 15:40 Módosítva: 2017.08.23. 15:42

A Harley-Davidsonnak az utóbbi években keményen kellett küzdenie, ugyanis az Indiannal olyan konkurenst kapott, amilyennel évtizedek óta nem kellett megmérkőznie. Az idei, hagyományosan nyár végére időzített modellbemutatójuk jelzi, hogy felvették a kesztyűt.

A 115. évfordulójukra összevonják a Softail és Dyna termékcsaládot - ezentúl egy közös, de teljesen új vázra épülnek ezek a modellek, összesen nyolc darab. Az eddigieknél könnyebb és merevebb vázat a cég történelmének legnagyobb fejlesztési projektjének nevezték - ráadásul kimondottan az új Milwaukee-Eight 107 és 114 blokkokhoz tervezték.

A váz anyaga továbbra is acél, és megmarad a klasszikus kinézete, de teljesen új a geometriája, aminek köszönhetően nagyobb dőlésszöget tesz lehetővé, javítja a kezelhetőséget és lényegesen könnyebb és merevebb is - ezen felül egyszerűbb is, kevesebb elemből és hegesztésből áll. Két változatban, vagyis kétféle lengőkarral készül - az egyik a széles, a másik a keskeny hátsó kerékhez, az előbbi 4,8 kilóval (15%), az utóbbi 8,16 kilóval (20%) könnyebb a régi vázhoz képest.

Új a futómű is - elöl a 2017-es Touring modelleknél bevezetett Dual-Blending Valve első villákat használják ezentúl a Softail modelleknél is, hátra pedig egy új központi rugóstagot építettek be.

Szintén újdonságnak számítanak a Milwaukee-Eight 107 és 114 blokkok - mármint ezek korábban is léteztek, csak nem ezekben a modellekben. A 107-es 1745 köbcentis, 100 mm-es furattal és 111,1 milliméteres lökettel, 10:1-es sűrítési aránnyal - ez a gyár szerint 10%-kal jobban gyorsul, mint a kifutó 103-as Twin Cam.

A 114-es (1868 köbcentis) Milwaukee-Eight opciós tétel lesz a Fat Bob, Fat Boy, Breakout és a Haritage Classic modelleknél, ez 102 mm-es furattal és 114,3 milliméteres lökettel, valamint 10,5:1-es sűrítési aránnyal rendelkezik, és a 107-es Twin Cam kiváltására készült.

További újdonság, hogy ezek a modellek is megkapják a Daymaker nevű ledes fényszórót, átalakították a töltési rendszert, amely így alapjáraton kétszer annyi fogyasztót tud ellátni, illetve újak a tankok, a műszeregységek, a kormánynyakhoz USB töltő kerül, illetve mindegyiknél bevezetik alapfelszereltségnek a kulcsnélküli indítást és a riasztót.

És akkor a nyolc új modell: a Fat Bob új 2-1-2-be kipufogórendszerrel, dupla első tárcsafékkel, 13,2 literes tankkal, az előző modellhez képest 15 kilóval könnyebben, 43 mm-es fordított villával érkezik jövőre, a Fat Boy 160-as első és 240-es hátsó gumival jön, ez utóbbi egyébként a valaha volt legszélesebb gumi gyári Harley-n. Az előző Fat Boy-hoz képest 16 kilót faragtak le róla.

A Heritage Classic új leszerelhető szélvédővel és tempomattal készül, levehető, merev, vízálló oldaltáskákkal, 17 kilós fogyással. A Low Rider megmarad a 70-es évek stílusában, a tankra épített dupla műszerrel, 19-es első és 16-os hátsó kerékkel, kettő a kettőbe shotgun kipufogóval.

A 2018-as Softail Slim alacsony futóművel, hurkás üléssel és 17 kilós súlycsökkentéssel várható. A Deluxe különlegessége, hogy minden világítóberendezés ledes. A Breakout az új 13,2 literes tankot kapja és 17 kilóval könnyebb az elődnél - végül pedig ott van még a Street Bob, ami szintén 13,2 literes tankot, küllős kerekeket, rövidre vágott sárvédőket és hét kilós súlycsökkentést kap a 2018-as modellévre.