Nem DR Big, hanem V-Strom 1050 lett a Suzuki új túraendurója

2019.11.05. 15:01

A Suzuki az EICMA-n leleplezte a a V-Strom 1050 és a V-Strom 1050 XT-t - amelyek maradnak V-Stromok, a DR nevet nem lövik el velük. Mindkét modell a finoman neofuturista dizájnt kapta, az alap és az XT változat között pedig ugyanúgy a felszereltségben van különbség, mint az eddig V-Stromok esetében is.

A formát valóban az 1988-ban bemutatott DR ihlette, ahogyan a fényezéseket is, de a nevet nem örökítették át. Mindkét változat ledes fényszórót kapott, az XT-n ezen felül szériában az indexek is ledesek. Az ülések is újak, az XT pedig további kényelmi extrákkal van felszerelve - 2 centit állítható az ülésmagasság, 50 mm-es tartományban állítható szerszám nélkül a szélvédő, illetve plusz egy 12 V-os aljzattal rendelkezik az alapváltozat USB kivezetésén kívül.

Az V-Strom 1050 háromállású üzemmódkapcsolót kapott, amelyben három karakterisztika közül lehet választani, illetve a ride by wire gázkarhoz az XT-n tempomat is tartozik. Szintén az XT sajátja a küllős felni, a visszagurulás gátló (hill hold controll) és a lejtmenet vezérlő. Ezen felül van kétállású ABS, illetve az XT-hez szériában jár a küllős felni, a középállvány, a kézvédő, az alu kartervédő és a bukócső is. Az XT különlegessége, hogy az elektronikát egy hattengelyű IMU látha el adatokkal.

A blokkot ismét csak továbbfejlesztették, a meglévő 1037 köbcentis V2-es alapjaiban nem változott - és a nevével ellenben nem nőtt a köbcentik száma, inkább csak belátták, hogy a 1037 közelebb van az 1050-hez, mint az 1000-hez. A csúcsteljesítménye 105 lóerő 8500-nál, a katalógusfogyasztása pedig 4,9 liter/100 km.

Ellátták alacsony fordulati segédlettel, mely indulásnál automatikusan megemeli a fordulatot, hogy ne fulladjon le a motor, illetve megkapta az Easy Start Systemet, vagyis elég rányomni egyet az indítógombra, és magától addig köszörül, míg be nem röffen.

Van ezenfelül csúszókuplung, duplagyújtás, Euro5 kompatibilis motorvezérlő, átdolgozott vezérlés és folyadékkal hűtött olajhűtő. Ezen felül állítható az első és a hátsó futómű is, valamint terveztek rá egy új műszerfalat.

A forgalmazás 2020-ban indul.