A KTM elkészítette a leginkább terepképes túraendurót

2020.10.07. 08:54

Nem nagy meglepetés, mondhatni látható volt, hogy jönni fog a KTM 890 Adventure R - a platform már kész volt a 790-es modellel, és az idén megjelent 890 Duke R után várható volt, hogy az Adventure is megkapja a nagyobb és erősebb blokkot. Amire nem számítottunk, az a 890 Rally Edition.

Ahogyan a 890-es név is jelzi, ez már a 90 köbcentivel nagyobb kéthengeres, mely 105 lóerőt és 100 Nm-t tud a 790-es 95 lovával és 87 Nm-ével szemben. A nagyobb nyomaték miatt megerősítették a kuplungszerkezetet is.

A finomítottak a kipörgésgátlón és az ABS-en, és a gyorsváltó továbbra is opciós tétel lesz, valamint új gombokat kapott a tempomat. Emellett igazítottak egy keveset a vázon, módosítottak váznyakon és egy könnyebb segédvázat terveztek a típushoz.

A futóművet a KTM szokásaihoz illően a WP szállítja, elöl-hátul minden paraméterében állítható elemeket építettek be, 240 mm rugóúttal. A himbarendszer nélküli hátsó gátlón ráadásul külön állítható a gyors- és lassú nyomófokozat.

A 21-es első és a 18-as hátsó felnikre tömlő nélkül lehet felhúzni a gumit, és az osztrákok azt mondják, hogy ezekre a küllős felnikre akár mousse-t (levegő nélküli belső) is lehet rakni.

A KTM 890 Adventure R Rally kiadás azoknak szól, akik nagyon komolyan veszik a terepezést, és ebből mindössze 700 darab készül, amelyből 200-at az amerikai piac kap, 500-at pedig Európa - és ebből 478-at két perc alatt elkapkodtak.

A Rally legfontosabb extrája a cone-valve-os futómű, melyet WP XPLOR Pro alkatrészekkel dobtak fel, és 30 mm-rel több rugúttal rendelkezik, elöl-hátul egyaránt 270 mm-rel.

Ezen felül egy Akrapovic kipufogót kapnak, mely 35%-kal könnyebb a gyárinál, illetve sportüléssel, rali lábtartókkal, karbon tankvédővel és KTM Factory Racing matricaszettel dobják fel. A fullos elektronika és a kétirányú gyorsváltó is a csomag része.

Az árakról még nincs hír.