Elkészült a Triumph krosszmotorja

2023.12.01. 16:15

Megérkezett a Triumph krosszmotorja, a TF 250-X. A britek komolyan vették, hogy belevágnak a műfajba, méghozzá az egészbe – ahogy ők fogalmaznak – egy papírlappal, nulláról. Saját blokkal, saját vázzal, viszont olyan bajnokok útmutatásai alapján, mint Ricky Carmichael vagy Iván Cervantes. És, hogy megmutassák, mennyire valódit akarnak gurítani, a következő évtől már ott lesznek a motorjaik a Motokrossz Világbajnokságon és az AMA Supercross, meg a Pro Motocross szériákban.

TF-250-X MY24 01448 JP
Fotó: Triumph

A DLC bevonatos, kovácsolt alumínium dugattyús, titánszelepes blokk 249,5 köbcenti, DOHC-vezérlésű, a furat 78 mm, a löket pedig 52,3 mm. Teljesítményadatokról egy alapvetően kompetitív motor kontextusában nem igazán van értelme beszélni, ezt nem is adják meg, de a Triumph-nál biztosak benne, hogy ott van benne a kakaó. “Kategóriájában vezető teljesítmény-tömeg arány” - írják a sajtóanyagban. A tömegről viszont van közel kézzelfogható információnk: 104 kilogramm. Persze szárazon.

A saját váz és a saját blokk mellett bejáratott beszállítókkal dolgozik a Triumph. Előre 48-as tekercsrugós KYB villa kerül 310 milliméter rugóúttal, hátra szintén KYB és 305 milliméter jut, a fék Brembo, a felni DirtStar, a gumi középlágy Pirelli Scorpion MX32. Érthetetlen, de az a szomorú információnk van, hogy hiába lehet már leadni a motorra a rendeléseket, Magyarországra csak 2025-ben érkezik meg az első példány.