BMW: "Az R 1300 GSA formaterve nem provokáció"

2024.07.18. 11:09

Bár be kell vallanom, nekem fekszik ez a baltával faragott, tankos sziluett, igazán cifra reakciókat lehet találni bárhol, ahol megjelenik az új R 1300 GS Adventure. Nekem a guruló kenyérpirító a kedvencem, de a Duplo motor és a BMW Cybertruck is erős nevezők az asszociációs viccersenyben. Abban ugyan senki nem kételkedik, hogy így is sikermodell lesz, a brit Visordown megkeresésére végül a BMW is reagált a GSA sajátos küllemére.

P90554790 highRes bmw-r-1300-gs-advent (1)

A megkeresésre Reiner Fings, az R 1300 GS és az R 1300 GSA motorokért egyaránt felelős termékmenedzser reagált, aki először is leszögezte, hogy a dizájnt nem valamiféle provokációnak szánták. Bár Fings a maga módján elismeri, hogy a GSA, hát mondjuk úgy, nem klasszikus szépség, azt is hozzáteszi, hogy a korábbi Adventure modellek sem voltak kifejezetten azok.

P90554789 highRes bmw-r-1300-gs-advent

Fings szerint a mindenkinek tetsző dizájn helyett a funkcionalitásra helyezték a hangsúlyt. Példaképpen azt hozta fel, hogy a tank ülés felőli oldala azért függőleges, mert így a nyereg magasságának beállításakor sem a nyitó-, sem a záró oldalon nem keletkezik hézag. Szerinte a tank méretei segítik a praktikus szélvédelmet, a sík felületek az extra csomagok elhelyezésében játszanak szerepet, míg a gumírozott, sík felső felület arra szolgál, hogy amikor megállsz, úgy pakolhass rá ezt-azt, hogy nem kell tartanod attól, hogy azok legurulnak. Oké...