Elődjénél gyengébb lett a Kawasaki Ninja 1100SX

2024.10.03. 15:19

A néhány napja bemutatott 1100-as Kawasaki Versys után várható volt, hogy az azonos motorblokkot használó Ninja SX is átesik a köbcenti átalakító műtéten. Azaz az eddig 1043 köbcentis motort a löket 3 milliméteres megtoldásával 1099 köbcentire hizlalták. A Versys esetében adott és várható volt a lóerő, valamint nyomaték értékek felkerekítése, az 1100SX viszont már fifikásabb jószág. Az ugyanis a frissítés előtti blokkal 142 lóerős teljesítményt pakolt ki magából 10 ezres fordulatszámon; de az 1100SX már csak (azért ez egy idézőjeles csak) 136 lóerő, amit viszont 9000-nél lehoz a Kawa 2025-ös sport-túra interpretációja.

Tehát az a furcsa helyzet állt elő, hogy gyengébb lett az 1100SX az 1000SX-nél, ami a katalógusadat-függő világban (bizony, ez nem csak magyar jelenség) minimum bátor lépés a Kawasakitól, aztán tessék, hiába nézelődöm ki az ablakon, az idő kellemetlen, mégsem tűnik úgy, hogy az ég alulra, a föld pedig odafentre került.

Gondolhatnánk, hogy az 1100SX a nyomatékrétéken szépít, ez kilóra, tényszerűen igaz is, de a 111-ről 113 newtonméterre emelkedés (@7600) senki fejét nem fogja letépni, de a mindennapi boldogságot nem is a csúcson, hanem az erős középértéken kell keresni, amit viszont hamarabb ér el. Ráadásul az utolsó két fokozatot a nyomatékváltóban hosszabbra hagyták a mérnökök. Ez alapján azt mondanám, hogy a Kawasakinál ráfeküdtek a túrás vonal erősítésére, ami várhatóan jól fog állni az SX-nek, és kedvez azoknak, akik a mozdony sornégy karaktert szeretik.

Az 1100SX két változatban érkezik. A 2025-ös alapváltozatról körülbelül az eddigieket érdemes tudni (rendben, a hátsó féktárcsa átmérője is nagyobb lett 10 milliméterrel, de az úgyse érdekel senkit). Az SE kivitel alá viszont bekerül a Versys SE-n és a H2 SX-en megismert félaktív futómű, ami elég komoly fejlesztés. Ráadásul az első féket Brembo M4.32 nyergekre cserélik, amik mellé radiális főfékhenger dukál, ami önmagában is figyelemre méltó upgrade. Ezen túl már jár hozzá markolatfűtés, ami velem már el is feledteti azt a bizonyos 6 lóerőt.