Mini Gilera supermoto és enduró

2006.05.25. 09:12

A Gilera két 50 köbcentis motort mutatott be, pontosabban jelenlegi 50-es kismotorjai kerültek felfrissítésre. A Gilera 50 RCR és az SMT nagyköbcentis endurók és supermotók vonalait idézik, azonban a látszat ellenére nem annyira harapósak.

Az RCR igazi enduró, amelybe ugyan csak egy 50 köbcentis blokk dolgozik, de már ezzel is el lehet közlekedni akár terepen, akár közúton. Az 50-es blokk kétütemű, vízhűtéses, résvezérlésű és nagyszerűen mozgatja a kis gépet a hatfokozatú váltón keresztül. A blokkot katalizátoros kipufogóval látták el, így teljesíti az Euro2-es normákat. Hídváz, 36 mm átmérőjű teleszkópok, hátsó központi rugóstag képezik az off-road felszerelés részét. A kis enduró 80/90-21 méretű első és 110/80-18 méretű hátsó bütykös abroncsokon fut. A terepre megfelelő 240 mm-es első tárcsafék és a 180 mm-es hátsó bármely útfelületen kellő fékerőt garantál. A műanyagok formája, matricázása hagyományos off-road külsőt tükröz.

A másik 50 köbcentis változat a Gilera SMT nevet kapta, ez már a supermoto kategóriába sorolható. Városban és enyhe terepen az SMT ideális motor lehet bárkinek. Blokkja szintén katalizátoros, Euro2-es, vízhűtéses, szívásvezérelt kétütemű. A sebességfokozatok száma itt is hat. Az SMT az RCR-rel szemben elöl 100/80-17, hátul pedig 130/70-17 méretű, tapadós utcai gumikat kapott. A teleszkópvillák, az acél hídváz, a rugóstag mind az enduró modellel egyezik meg, viszont elöl nagyobb, 260 mm-es féktárcsa gondoskodik a megállásról. Hátul maradt a 180-as. A könnyű, jó formatervű, érdekes matricázással díszített mini supermotót élvezetes lehet vezetni bármely kanyargós úton. A két apróság vörös-fekete/fehér, és fekete-vörös/fehér színekben kapható.