Menő lehet a Moto Guzzi 1200-as

2006.11.09. 16:31

A Moto Guzzi új, sportos formatervű csupasz motort mutatott be 1200 Sport névvel. A gépet a Guzzi jellegzetes, keresztben elhelyezett 90 fokos 1151 köbcentis V2-es motorja hajtja, amely jelen esetben 95 lóerőt teljesít. Nem elhanyagolható azonban a 100 Nm-es nyomatéka, amely már 5800-as percenkénti fordulaton rendelkezésre áll. A jól ismert Guzzi blokkot teljesen átdolgozták, a beömlő és kipufogó nyílások alakját átdolgozták, és teljesen új kipufogó rendszert raktak a blokkra.

A blokkban dupla gyújtógyertya, könnyebb dugattyúk és hajtókarok dolgoznak, amelyek egy átdolgozott olajozású főtengelyhez kapcsolódnak. A Moto Guzzi egy pályakittet is ajánl legsportosabb naked motorjához, amely módosított hengerfejet, növelt kompressziót, kézzel polírozott beömlőket, verseny kipufogót és átprogramozott gyújtást tartalmaz. Mindez és a légszűrő eltávolítása 100 lóerő fölé dobja a Guzzi Sport teljesítményét.

Az átdolgozott blokk egy szintén módosított, hatfokozatú váltón keresztül adja a nyomatékot egy kardánhajtáson át az egykarú lengővillán szaladó hátsó kerékre. A hagyományos teleszkópvillákon elől 320 mm-es hullámos féktárcsákat fognak közre a Brembo négydugattyús féknyergek, melyekhez ABS-t is kérhetünk. Hátul egy 298 mm-es tárcsát lassít egy kétdugattyús féknyereg. A váz a Moto Guzzi egyedi acél csőváza, a lábtartókat sportos darabra cserélték, a kormány pedig egy krossz stílusú fogódzó lett. A Moto Guzzi 1200 Sport a csupasz motorok új generációját erősíti, amely sportmotoros fékekkel, jó futóművel és csábító kinézettel. Guzzi fekete, és Corsa vörös színekben lesz megvásárolható, sajnos ára kicsit borsos lesz, 3,2 millió forintot kérnek majd érte ABS nélkül.