Első kép a Ducati 1098-asról

2006.11.09. 08:59

A teljes egészében megújult Ducati superbike, a 1098-as a jövő heti Milánói EICMA-n mutatkozik be hivatalosan, de már nyilvánosságra került egy, a gyár által kiszivárogtatott, minden bizonnyal a végső változatot ábrázoló fotó. A kép nagyszerűen mutatja, miként próbálja a Ducati a legendás 916-os sziluettjét és a MotoGP-gép formáit egy új motorba ötvözni, amely jelentősége óriási a gyár történetében. A 916-oshoz hasonlóan dupla, ülés alatt elvezetett kipufogók lesznek ismét a gépen, és a hátsó lámpa szintén visszakerült a faridom végébe a rendszámtartó alól. A csúcsváltozat minden bizonnyal 160 lóerő körül fog teljesíteni, és a keletkező tetemes hulladék hő elvezetésére szolgálnak a nagyméretű idom kivágások.

Az 1099-es blokk száraz kuplungos lesz a legjobb változatban, a többi valószínűleg olajfürdős. A térhálós csőváz a 999-es módosított darabja, de a csődarabok vastagabbak lettek. A gép gyönyörű Marchesini felniket kap majd, és visszatérnek az egykaros lengővilla megoldáshoz, amelyet a versenypályákon esetleg egy kétkaros elem helyettesít majd a superbike csapatoknál. A Brembo radiális féknyergek óriási, 330 mm átmérőjű féktárcsákba harapnak elöl. Az első teleszkópok titán-nitrid bevonata kiemelkedő műszaki színvonalróol tanúskodik. A motort valószínűleg a Pirelli Supercorsa Pro gumikkal szerelik, hátul 190-es méretben. A 1098S változat ára 5,5 millió, a sima változaté 4,5 millió forint körül várható. Jön majd egy R változat, amely a superbike csapatok homológ gépe lehet, ha 2008-tól indulhatnak a nagyobb köbcentis V2-es gépek is a világbajnokságban.