A Suzuki is 4 ütemben gondolkozik

2001.06.26. 15:41
 
   
   

A Suzuki is bejelentette, hogy nekilát egy négy ütemű GP prototípus fejlesztésének az új GP szabályok alapján. Elképzeléseik szerint még az idei év végén megkezdődhetnek a tesztek az új géppel. A bejelentés a Spanyol Nagydíjon történt és ez egy fajta válasz volt a másik két japán gyártó bemutatóira (Honda V5 motor, Yamaha YZR-M1 prototípus).

A fejlesztendő gép motorja egy ultrakompakt, teljesen új, 990 köbcentis, 16 szelepes, V4-es erőforrás lesz, amelyet a Suzuki 2000-es, világbajnoki címet szerző gépébe építenek majd be. A prototípus kódneve XRE0. Ebből az XR a Suzuki versenygépeit jelöli, az E az angol Evolution(fejlődés) szóra utal, míg a nulla egy verzió szám. A Suzuki célja, hogy az új fejlesztése 2003-ra kerüljön teljesen versenykész állapotba.

A mérnökök több mint 210 lóerőt jósolnak a vadi új motorblokknak, amely természetesen benzinbefecskendezős lesz. A tervet 2000 februárjában végzett intenzív tanulmányok és számítógépes szimulációk alapozták meg. A V4-es konstrukció mérete hasonló a jelenlegi kétütemű erőforráséval, így viszonylag probléma mentesen belepasszol majd az RGV500 vázába is.
A Suzuki felhasználja azokat az adatokat, amelyeket a gyári GP csapat még tavaly gyűjtött, valamint figyelembe veszi a jelenlegi 500-as világbajnok Kenny Roberts Jr. útmutatásait is az új XRE0-val kapcsolatban. Amikor csak szükséges, a GP csapat és a versenyzők meg lesznek invitálva, hogy közreműködjenek a fejlesztési programban.

Az új szabályok szerinti első évben, azaz 2002-ben a gyári csapat a kétütemű RGV500 Gamma-val fog szerepelni a GP mezőnyében, a váltás náluk csak 2003-ban esedékes majd.