650-es Suzuki robogó?

2001.07.03. 10:30
 
   
   

Szeptemerben a Suzuki valószínűleg bemutatja legújabb nagy robogóját, a Skywave 650-et. A Suzuki nem akar lemaradni a Yamaha T-max és a Honda Silverwing mögött, sőt ha minden igaz, 50 köbcentivel be is előzi azokat.

Mint a versenytársai, ez is két hengeres, 4 ütemű, kb. 50 lóerős motort fog használni a haladáshoz. A hajtás a hagyományos robogó divat szerinti folyamatosan változó áttételű szíjhajtás, a hátsó lengővillával egybeépítve. A végsebessége 160 km/h feletti, de a kezelése olyan egyszerű lesz, mint a többi robogóé. A Skywave nevet inkább csak Japánban fogja viselni, az európai verzió várhatóan Burgman néven lesz majd bemutatva, mivel a 250-es és 400-as verziók is ezen a néven futnak már egy ideje nálunk.

A Suzukinak néhány komoly konkurense akad Olaszországból is. A Piaggio X9 500 köbcentis, egy hengeres robogója egyelőre még nem jelent igazi kihívást a két hengeres gépnek, de az olasz gyár már dolgozik egy új két hengeres erőforráson, amely hengerűrtartalma 675 és 700 köbcenti között lesz. Szintén automata váltós hajtóműve lesz, és jövő évben fog debütálni.

Az olasz gyárhoz közelálló források szerint az új motort felkívánják haszálni egy Gilera dNA szerű, nagy robogó-motor kombinációjú két kerekű hajtásához is. Ennek formája és kezelhetősége egy nagy motorhoz, automata váltóműve pedig egy robogóhoz fog hasonlítani. Hírek szerint egy hasonló ötleten dolgozik a Yamaha is Japánban. Ez a T-max 500 köbcentis motorját és váltóművét használná egy TDM stílusú gépezetben. Jól hangzik!