Verseny GSX-R az utcákra

2001.08.29. 10:17
 
   
   

Az angol Crescent Suzuki versenycsapata korlátozott példányszámban GSX-R Suzukikat épít utcai használatra, verseny felszereltséggel. A 600-as ára 6 millió, a 750-esé 12 millió forintnak megfelelő angol font. Az utcai motorok az igen magas színvonalú brit Supersport és Superbike Bajnokságban résztvevő gépeken alapulnak, és a szó legszorosabb értelmében vett igazi versenyreplikák. A csapat főnöke megjegyezte, hogy akár most el lehetne velük indulni a bajnokságban, ha az utcai lámpák lekerülnének róluk, annyira versenyképes motorok. Bár az áraik eléggé rémisztőleg hatnak, mivel több széria motor is kitelne belőlük, azért meggondolandó ajánlat annak, aki esetleg utcán is használni szeretné a hétvégén győztes motorját.

Az erőforrást a Crescent mérnökei a verseny változatról másolták le, a hengerfejeket megmunkálták és kipolírozták szívó- és kipufogó-csatornákat a jobb gázcsere érdekében. A széria vezérműtengelyek helyére Yoshimura verseny darabok kerültek. A 750-esbe a Chili által a VB-n használt óriási hűtőradiátor is szerepet kapott. Amíg a 750-es megtartotta a széria váltóművét, addig a 600-as megkapta a versenyre való, szűk sebességfokozat elosztású egységet. Ebben gyorsan és könnyedén beállíthatóak az áttételek a pályának megfelelően. A kissé érzéketlenebb lábú vezetőknek a sebváltó kart megerősítették. A 750-est egy TransLogic gyorsváltóval is felszerelték, amely megszakítja a gyújtást a váltás pillanatában, tehermentesítve ezzel a hajtásrendszert, így a váltás sokkalta simább és a gázt sem kell elvenni.

 
   
   

A 600-as gépen hátulra Öhlins rugóstag került, míg elől a Yoshimura villaszettje cserélte le a széria teleszkóp belső alkatrészeit. Mindez olyan útfekvést eredményez, amely a közutak kívánalmait messzemenőleg túlteljesíti. Hasonló alkatrészek kerülnek a 750-es gyári Showa futómű elemei helyére. A villaösszekötő hidat egy speciális darab váltotta fel, amelynél távtartók segítségével állítható a villaszög. A hátsó rugóstag a gyári lengővillára támaszkodik.

A 750-es egy igen trükkös, AP márkájú, két dugattyús főfékhengert használ. Ennél minden féknyeregnek saját fékcsöve és fékfolyadék tartálya van. Az eredmény: kisebb fékhatás csökkenés erős igénybevételnél, valamint pontosabb visszajelzés a vezetőnek. A 600-as megtartotta a széria féknyergeket és főfékhengert, de speciális Braking Wave tárcsákat kapott.

Mindkét motor a Yoshimura teljes, titánium verseny kipufogórendszerét használja. Az idomzat szénszálas kompozit anyagból készült, egy üléses kivitelben, de meghagyva a csökkentett méretű lámpáknak a helyet. A GSX-R 600 tankolt súlya a FIM által minimálisan megkövetelt 167 kg-ra sikeredett, mindössze 4 kilogrammal nehezebb, mint a széria motor 163 kg szárazsúlya. A 750-est még nem mérték meg, de minden bizonnyal pár kilóval könnyebb, mint a 166 kg-os szériagép. A Crescent bármilyen más egyéb kívánságot teljesít a megrendelt motorokkal kapcsolatban, a határ csak a csillagos pénztárca lehet.