Gilera Superbike tervek

2001.09.18. 09:20
 
   
   

A Gilera másik, erősebb blokkja valószínűleg a Cagiva Raptor utódjában szolgálhat majd, a Suzuki SV650 erőforrása helyett 2003-tól. Az 1000 köbcentis változatról mégcsak egy számítógépes vázlatrajz létezik. Mivel a Piaggio az MV Agusta csoport egyik tulajdonosa (30%-os részesedés), így a Cagiva-t is birtokolja közvetve, de az üzleti terve szerint szándékában áll nagyobb részt megvásárolni, így Európa egyik legnagyobb motorkerékpár gyártóját létrehozva.

Ha összejön, akkor az MV Augusta, a Cagiva, a Husqvarna, a Gilera, a Vespa és a Derbi márkák tartozhatnak majd a Piaggio csoport alá. És bár az MV Agusta név kötelezi a céget a sportmotorok tovább gyártására, de a Piaggio szándékában áll egy V2-es, 1000 köbcentis Gilera sportmotort is bemutatni, ehhez készül majd a 850-es blokk egy teljesen már verziója. Mindössze a karter lesz ugyanaz, de itt már a hengereknek és a hengerfejeknek semmi köze nem lesz az X9 robogóban használt egy hengeres géphez.

A négyszelepes hengerfejben már dupla vezérműtengely osztja a parancsokat a szelepeknek. Az első becslések alapján az 1000 köbcentis, benzinbefecskendezéses gép teljesítménye 120 lóerő körüli lesz szériában, de további tuning lehetősége fennáll. Akinek ez sem lenne elég, azoknak a cég tervez egy 1200 köbcentis blokkot, hasonló felépítéssel, még több lóerővel. Az 1000-es erőforrás először a Gilera Superbike-ban kerül majd beépítésre és a 850-es tesójához hasonlóan egy több motorból álló modellcsalád alap erőforrása lesz majd.

Egy enyhén gyengébb verziója például akár az 1000 köbcentis következő Cagiva Raptor motorja is lehet, lecserélve a Suzuki TL1000 erőforrását. A Piaggio ezt a motort is a milánói kiállításon mutatja majd be, első utcai szereplése 2003-ban várható Gilera Superbike-ban lesz.