Újévi Truimph-ok
A 2002-es modellévre a Triumph Sprint ST és
Sprint RS modellek is megkapják az új Daytona 955i 147 lóerős
motorjának kissé visszafojtott változatát. A blokk az új Speed
Triple erőforrásához hasonlít valójában, azaz kb. 116 lóerősre
fogták vissza a mérnökök. Mindez azt jelenti hogy az ST és RS
modellek kb. 10 lóerővel erősebbek lesznek, mint az idei verzióik.
Az új motor nyomatéka 100 Nm, ami 5 Nm növekedést jelent az elődhöz képest. A nagyobb erőkifejtést nagyobb légszűrőház és áttervezett befecskendezőrendszer révén érték el. A fúvókák mostantól kisebbek, de sokkal hatékonyabbak, mint a korábbi modelleken, és egy oxigén szenzor folyamatosan méri és állítja az üzemanyag-levegő keveréket, hogy minden fordulatszámnál optimális teljesítményt érjen el a motor.
Átprogramozták a gyújtás jelleggörbéjét a
középső fordulatszámtartomány magasabb nyomatékáért. Az új blokk
ezenkívül 1 mm-rel nagyobb szívó-, és 1 mm-rel kisebb
kipufogószelepeket kapott, valamint hegyesebb szögben állnak a
szelepek a jobb gázcsere miatt. A blokk 2.5 kg-ot fogyott,
köszönhetően az új öntött főtengelynek, amely a Daytona-tól
származik, erősebb és könnyebb, mint a régi modellé volt. Az ST
súlya jövőre 207 kg, az RS-é 199 kg körül várható.
A váz változatlanul került át mindkét modellbe, és az ST megtartotta egyedi, két helyzetben rögzíthető kipufogórendszerét. Az ST vörös, kék és Brit versenyzöldben kapható, az RS feketében és sárgában lesz megvásárolható. Az új modellek már ősszel a boltokba kerülnek, legalábbis Angliában. A Trophy 1200, a Daytona 955i, a Bonneville és a Thunderbird további új színekben jelennek meg a következő modellévre.