A britek produkálták magukat a makaói GP-n
Az idén elmaradt az Isle of Man TT az Angliát
sújtó száj- és körömfájás járvány miatt. Sőt több híres egyéb
versenyt sem rendeztek meg a Man szigeten. Ezért nem csoda, hogy a
hagyományosan novemberben megrendezett Macau Grand Prix-n nagyon
sok angolszász induló volt. A korábbi portugál gyarmat, most már
ismét Kínához tartozó Macauban félelmetes versenyeket szoktak
vívni, legyen szó akár motorokról, akár autókról.
Régebben ez a verseny a Formula TT bajnokság (Superbike VB előde) egyik futama volt. Azóta sem csökken népszerűsége, mióta évente csak önállóan rendezik meg, mint nagydíjat. A pálya hihetetlen, nagyrészt utcai vonalvezetésű, és olyan visszafordító hajtűkanyar is található rajta, ahol robogóval sem egyszerű bekanyarodni. Az edzéseken a britek közt John McGuinness, Roger Bennett, David Jefferies és Brian Morrison voltak a leggyorsabbak, rajtuk kívül a német Markus Barth mutatott még jó formát.
A tavalyi győztes Michael Rutter az NEC Show-n prezentálta a Kawasakit, ezért nem tudott jelen lenni. McGuinness már az edzésen abszolút körrekordot motorozott. Aztán a verseny alatt senki sem tudott igazán McGuiness 180 lóerős Honda FireBlade-jének közelébe kerülni, 5 másodperccel nyert a skót Roger Bennett Ducati-ja előtt. A harmadik helyre az a David Jefferies jött be, aki egy kölcsönbe kapott blokkal versenyzett Yamaha R1-esében. Egyébként az első tízben 7 angol versenyző végzett.