Supermoto-vá alakítják a BMW R1150GS-t

2002.02.01. 11:10
 
   
   

Korlátozott példányszámban elkészíti a BMW az R1150 GS supermoto változatát. Az R1150 "SM" igen sok finomságot kap. A kerekeket 17 colos teli kerekekre cserélik, az endúró lengővilláját egy jóval könnyebb kezelhetőséget eredményező egységre cserélik, ami harmónikusan működik az első Telelever lengőkarral. A hátsó rugóstagot arany Öhlins csillapítóra cserélik.

Az átalakulás nem kímélte a motor elejét sem. Extra széles Renthal motocross kormányba kapaszkodhat a sofőr, hátul pedig egy közös dobba vezetve tör ki a kipufogógáz. A benzint injektoron keresztül kapja a blokk, míg a levegőt K&N légszűrők szűrik. Így a motor 93 lóerőt produkál a hátsó kerekén, ez jó 15%-kal több mint amivel a gyári R1150 GS bír.

A teljesen teletankolt feltöltött tömege 236 kg, ami azért nem kevés, de egy jól megtermett német roadside-oló biztosan megbirkózik vele.

A motort a BMW legnagyobb németországi kereskedője, a Pia Motors gyártatta le, és idén 20 ilyen motor összeszerelését tervezi, darabját úgy 5 millió forintért lehet megvásárolni.