Végre megérkezett a Piaggio óriás robogója az üzletekbe
A Piaggio X9 460 köbcentis nagytestű robogója
végre valahára megérkezett a bemutatószalonokba, majdnem egy év
késéssel. Eredetileg 2001 tavaszán jelentette be legnagyobb
modelljét az olasz gyártó, de a gép azon nyomban visszakerült a
tervezőasztalra amint a tesztpilóták jelentették, hogy nagy
sebességnél bizonytalanság tapasztalható a futóműnél, és kis
sebességnél sem stabil a jármű kezelhetősége.
A Piaggio állítása szerint megoldották a problémákat egy új hátsó gumival (140/70-est kapott a 140/60-as helyett), és egy 40 mm-el meghosszabbított lengővilla segítségével. Minderre bizonyára szüksége volt a nagy robogónak, mert végsebessége eléri a 180 km/h-t. Ha végre megbízható lesz a kezelhetősége a gépnek, nem lesz rossz vétel, mivel ez lesz a jelenleg kapható legolcsóbb szuper-robogó, közel 600 ezer forinttal olcsóbb mint a Yamaha Tmax, és 800 ezerrel mint a Honda Silverwing.
A Piaggio-nál most az X9-es a legnagyobb robi, de a cégnél igencsak előre haladott állapotban van a világ első V2-es automata robogójának a tervezése. Mint már beszámoltunk róla, ez a motor az X9-es hengerfejét, és egy vadonatúj hengertömböt, főtengelyt használ, és két ilyen egyhengeresből áll össze az új V2-es blokk, amelynek kapacitása akár az 1000 köbcentit is elérheti. Ennek bemutatója 2003 végére várható.