A Suzuki is utcai GP replikát fontolgat
A Suzuki egy utcai változatot épít az idei
MotoGP szezonban nemsokára debütáló GSV-R versenymotorjából, amely
2004-re a boltokba kerül. A cég nem rajongott lerántani a motor
részleteiről a leplet, bár a Suzuki MotoGP részlegének főnöke,
Garry Taylor elmondta, hogy az utcai változat megjelenése
gyakorlatilag biztos. Hozzátette még: "Nyilvánvalóan érthető lépése
lesz ez a Suzukinak. A Suzuki a versenyzést a típusfejlesztés egy
módjának tekinti. Az egyik ok, amiért az embereket oly annyira
izgatja a 4 ütemű GP motorok megjelenése, az hogy ezeknek a
gépeknek fontos szerepe lesz az utcai motorok fejlődésében. Éppen
ezért nem tudom elképzelni, hogy ne jönne ki egy utcai változata a
Suzuki GP motorjának."
A Suzuki döntése a GP motor átnevezéséről
XRE0-ról GSV-R-re is ezt látszik igazolni. Az utcai változat
utánozni fogja a GP motort, de az idomzat alatt természetesen
nem sokban fog rá hasonlítani. A GP szabályok ugyanis
egyértelműen kijelentik, hogy a GP motoroknak prototípusoknak
kell lenniük, amelyek alkatrészei nem lehetnek
sorozatgyártásúak. Így a versenygépeken használt alkatrészek
óriási költsége megakadályozza azt is, hogy ezeket közvetlenül
a sorozatgyártású motorokon felhasználva viszontláthassuk. Amit
kapunk majd, az egy 1000 köbcenti körüli, 180 lóerős V4-es
motor, szorosan a GSV-R 210 lóerős, 990 köbcentis erőforrására
építve.
A 160 lóerős GSX-R 1000 egészen biztosan gyártásban marad, amíg az utcai Suzuki GP replika meg nem jelenik. Sőt, talán még utána is, mert az újdonság ára meglehetősen borsos lesz.