Érkezik a Tornado

2002.04.15. 14:06
 
   
   

Alan Cathcart, a jól ismert angol motoros szakíró pár nyugati társával abban a szerencsében részesült, hogy kipróbálhatta a sorozatgyártás előtt álló Benelli Tornado Limited Edition (korlátozott példányszámú) változatát. A közel 10 millió forintba kerülő egyedi Tornado-ról kiderült, legalább olyan jól megy, mint ahogyan kinéz.

Cathcart a leglelkesebben dübörgő utcai motornak nevezte, amit valaha is vezetett. Az angol az utolsó évtized egyik legjobb utcai gépének nevezte a Benelli Tornado Limited Edition-t, és ez tőle azért már jelent valamit. Ő az egyetlen szakújságíró, aki évente tesztelheti szinte az összes GP és Superbike gyári menők gépeit.

Az MCN szakembereinek azonban megvolt a maguk véleménye. Szerintük még kissé durván jár a motor alacsony fordulatszámon, és a benzinbefecskendezés még kissé akadozik 4000-es percenkénti fordulaton. A háromhengeres gépnél elég nagy a szívászaj, és az Arrow által gyártott speciális kipufogó mély üvöltése semmivel sem téveszthető össze. A sebességváltó könnyen kezelhető, 5000-es fordulaton kezd megindulni úgy igazából a bicaj. 8000-es fordulaton van egy következő ugrás a teljesítmény és zajszinten, és innentől keményen húz a 11500-as leszabályozási fordulatszámig.

Állításuk szerint a 140 lóerőhöz közeli lehet a valós teljesítményérték. A váz elég merev, és könnyen meg lehet vele barátkozni. A futómű elemeit az Öhlins szállítja, nem igen lehet róla rosszat szólni. A Dunlop D208-as gumik a lehető legjobb visszajelzést adják, valamint megfelelően viszik át a teljesítményt az úttestre. Aki egy valódi verseny replikát szeretne magáénak tudni, az erre a gépre hajtson. Az eltérés mindössze a teljesítmény értékben, és a fékekben tér el nagyobb mértékben a gyári versenygéptől. Az egyszerűbb változat sorozatgyártása hamarosan megkezdődik.