Hírek

Világbajnokokkal lép fel a Superbike-ba a Yamaha GRT

2018. november 14., 09:49 Módosítva: 2018.11.16 10:33
8

A GRT Yamaha a 2019-es Superbike VB-re igen erős csapattal készül (eddig a hatszázasok között mentek,  de ott átveszi a helyüket a GMT94 ), mondhatni két ultra-klasszis versenyzőt igazoltak le, akiknek előreköszönnek a paddockban. Az egyik pilótájuk jövőre Marco Melandri lesz, aki 2002-ben GP250-ben lett világbajnok, 2005-ben MotoGP-ben második lett Rossi mögött, aztán 2011-ben átment a Superbike-ba (2015-ben egy szezont aztán megint a GP-ben töltött), első évében a Yamahával kapásból a második lett, következő évben a BMW-vel a harmadik, aztán az Aprilia érintésével a Ducatinál kötött ki, és 2011 óta folyamatosan a top5-ben zárt.

Sandro Cortese
Sandro Cortese
Távolról sincs vége, olvasson még

Bárcsak gyártanák ezt a formát sorozatban

2018. november 14., 09:49 Módosítva: 2018.11.20 13:16
62

Nehéz megmondani, hogy mekkora piaca lehet egy 125-ös adventure motornak. A Honda Varadero 125 mondjuk jó volt, de nem véletlenül nem lett utódja. Erre a Honda európai fejlesztőközpontja előállt egy őrületesen kinéző tanulmánnyal, egy 125-ös túraenduróval, és nem tudok mást mondani, a CB125X Concept formailag hibátlan.

Távolról sincs vége, olvasson még

Elkészült a BMW F 850 GS benzincsempész változata

2018. november 13., 09:32 Módosítva: 2018.11.16 07:35
30

Még meg sem írtuk a BMW F 850 GS tesztjét, a máris leleplezték a bajorok a hosszú távú túrázásra optimalizált változatát, az F 850 GS Adventure-t. Szemmel láthatóan számoltak a tervezők kemény offroad szakaszokkal, ezért például nem tettek rá zajos turbulenciákat keltő magas szélvédőt, hanem kellemes, két pozícióban állítható, alacsony plexit látni csak az elején - és egyébként ez is magasabb az alapváltozaténál.

Távolról sincs vége, olvasson még

Panigale V4 RS19: ez maga A VERSENYGÉP

2018. november 13., 09:32 Módosítva: 2018.11.15 17:43
118

Ha ebbe a hírbe belekattintottál, akkor feltételezem olvastad már a Ducati Panigale V4 R-ről szóló hírt is - a 998 köbcentis, alapból 217 lóerős versenymotor-alapról, mely hirtelen a világ egyik legerősebb utcai motorja lett. Na, a Ducati most mellégurította Panigale V4 RS19-et, ami nem más, mint a gyári versenyváltozat, vagy nevezzük production racernek, tehát a versenycsapatoknak árult, pályakész változat. Ez az, amit jövőre a világbajnokságon látni fogunk Chaz Davies és Alvaro Bautista alatt.

Távolról sincs vége, olvasson még

Beköltözött a Google és a GoPro a Triumph műszerfalába

2018. november 12., 12:37 Módosítva: 2018.11.15 12:43
88

A motorgyártóknál már külön részleg fejleszti a műszerfalat, és most éppen a Triumph vezeti a fegyverkezési versenyt az új TFT kijelzőjükkel és a hozzá tartozó rendszerrel. És most itt a rendszerben gondolkodás a lényeg, nem az, hogy hány collos és mennyire színes, meg pixeles-e a grafika.

Távolról sincs vége, olvasson még

Mégsem kapott plusz teljesítményt a Honda CBR1000RR

2018. november 12., 12:37 Módosítva: 2018.11.29 06:36
39

A Honda CBR1000RR-nél ha nem is vártunk új motort, megettük a teljesítménynövelésről szóló pletykákat, és számítottunk a 200 lóra, de hiába. 2019-re frissítik ugyan a Fireblade-et, de inkább csak finomhangolnak rajta, felhergelésről szó sincs.

2019-Honda-CBR1000RR-04
Távolról sincs vége, olvasson még

Szériaérettnek néz ki a Benelli Leoncino 800

2018. november 12., 09:44 Módosítva: 2018.11.15 09:57
44

A Benelli ha még csak tanulmányként is, de bemutatta a Leoncino 500 nagytestvérét, a Leoncino 800-at. Egy új térhálós vázat terveztek hozzá, a motor viszont ismerős lehet, ezt a 750-es soros kéthengerest már láthattuk a Benelli 752S-ben.

Távolról sincs vége, olvasson még

Most tényleg megtörhet a Kawasaki nyomasztó egyeduralma

2018. november 12., 09:44 Módosítva: 2018.11.16 14:57
99

Az elmúlt években a Superbike világbajnokság kicsit elsivatagosodott, és a Kawasaki kőkemény uralma betonként megkötött - látszólag a Ducatin kívül nem is törte magát nagyon senki, hogy felvegye velük a versenyt. A Kawasaki az elmúlt években rengeteg pénzt költött, hogy övék legyen a legjobb versenymotor a mezőnyben, és kiélvezték, hogy a MotoGP-től távol maradva nem kellett megosztani a kapacitásokat. Na, jövőre ennek vége lehet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Legkanosabb póni, második felvonás

2018. november 11., 19:53 Módosítva: 2018.11.15 06:53
30

Kicsit sem meglepő, hogy a Ninja 300 és a Z300 mintájára a megnövelt köbcentivel mérgesített Ninja 400-ból is készült pucér változat. Bár új modellről van szó, műszaki résznél nem kell sokat időzni, hiszen az egy az egyben megegyezik az idomos változattal, vagyis a 399 köbcentis, soros kéthengeresből 45 lóerő jön, amely hattal több a háromszázas modellnél - ha érdekel, hogy ez mi mindenre elég, olvasd el a Ninja 400-ról szóló tesztet.

Távolról sincs vége, olvasson még

Váratlanul ütős lett a Kymco villanyos sportmotorja

2018. november 11., 10:02 Módosítva: 2018.11.14 06:16
83

A Kymco robogógyártóként van a fejekben, de mintha kilépnének ebből a szerepből, és nyitnának új szegmensek felé, legalábbis a Kymco SuperNEX alapján csak erre tudok gondolni. Ez ugyanis egy elektromos sportmotor, hatgangos váltóval, 250 km/h-s végsebességgel, melyet 10,9 másodperc alatt elér. Még egyszer: 11 másodperc sem kell, hogy nulláról 250-re gyorsuljon.

Távolról sincs vége, olvasson még

A Royal Enfieldet sem kell félteni, ha ilyet tudnak

2018. november 9., 14:40 Módosítva: 2018.11.18 08:06
119

A Royal Enfield KX bobber tanulmányt nem láttuk jönni: nem csak a bobber stílus és annak hipermodern részletei meglepőek, hanem már maga a blokk is. Az új kéthengereseik eddig párhuzamosak voltak, itt pedig egy V motort látunk.

Távolról sincs vége, olvasson még

Ledobták a stílus-atombobmát: Husqvarna 701 Svartpilen

2018. november 9., 14:40 Módosítva: 2018.11.14 09:50
110

Bistei kollégával régóta vitatkozunk arról, hogy a Husqvarna retrofuturista modelljei közül a Svartpilen vagy a Vitpilen az igazi: ő esküszik a csutkakormányra, én pedig a scrambleres üléspozíciót részesítem előnyben. Eddig csak a 401-ből volt választási lehetőség, de végre leleplezték a Svartpilen 701-et, mely a Duke 690 alapjait használja, és minden képzeletet felülmúlóan dögös.

Távolról sincs vége, olvasson még

Fél RSV4 blokk köré épített hatkilós sportmotort az Aprilia

2018. november 9., 08:19 Módosítva: 2018.11.14 09:50
63

Pár hónapja ütötte fel a fejét  a hatkilós Aprilia sportmotorról szóló pletyka , az EICMA-n pedig mindez valósággá vált, még ha egyelőre csak egy tanulmányról van szó. 

Távolról sincs vége, olvasson még

Újra vannak rendszámos mászókák a KTM-nél

2018. november 9., 08:18 Módosítva: 2018.11.15 17:26
53

Akinek az elmúlt években nagy, egyhengeres, pályán és utcán is betyáros supermotó vagy enduró kellett, annak egyetlen lehetősége volt, a Husqvarna 701 Supermoto és 701 Enduró. Most már újra van opció: ugyanaz narancssárgában.

Távolról sincs vége, olvasson még

Pornográfia a pályamotorozás és a dizájn határán

2018. november 8., 15:15 Módosítva: 2018.11.09 22:48
30

Így utólag már kicsit bánom, hogy ellőttem a szuperlatívuszokat a Husqvarna 701 Svartpilen kapcsán, mert ha valamitől igazán önkívületi állapotba kerültem, az a Husqvarna Vitpilen 701 Aero Concept, amit röviden összefoglalhatunk azzal, hogy csutkakormányos, idomos, egyhengeres pályamotor, de ez pont nem fedi a lényeget.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem lehet rossz, ha a Superbike legenda is elégedett vele

2018. november 8., 15:15 Módosítva: 2018.11.13 09:33
76

Ismét nagyot gurított a CCM. Az elmúlt másfél évben óriási lendületet kaptak, és egy újabb modellel rukkoltak elő. A roadster jellegű alap Spitfire, a Scrambler, a Flat Tracker és a Bobber után itt a Spitfire Foggy, melynek tervezésében a négyszeres Superbike világbajnok Carl Fogarty segédkezett.

CCM Spitfire Foggy
CCM Spitfire Foggy
Távolról sincs vége, olvasson még

A BMW R 1250 R és RS is megkapta az új bokszermotort

2018. november 8., 12:05 Módosítva: 2018.11.12 12:39
2

A mérsékelten meglepő újdonságok sorát erősíti a frissen bemutatott BMW R 1250 R és RS modellek, vagyis a bajorok bokszermotoros modern naked és sporttúra modellje. Meglepő újításra nem kell egyiknél sem számítani, a leginkább említésre méltó előrelépés már a névből is kitalálható: mind a kettő megkapta a ShiftCam változó szelepvezérléssel ellátott, nagyobb lökettérfogatú blokkot.

Távolról sincs vége, olvasson még

Már nők is használhatják a Dainese motoros légzsákját

2018. november 8., 12:05 Módosítva: 2018.11.12 09:46
17

Az EICMA-n nem csak új motorkerékpárokat mutatnak be, ide időzítik a kiegészítőgyártók is a legfrissebb fejlesztésük prezentációját. Biztonság terén jelenleg a légzsákos ruhák a leginkább előremutatók, és két gyártó kínál ilyet: a Dainese és az Alpinestars, akik perben is állnak egymással - jellemzően a Dainese a felperes és ők is kezdték korábban a fejlesztést.

Dainese-D-Air-third-generation-eicma-06
Távolról sincs vége, olvasson még

BMW C 400 GT: kis extra kényelem

2018. november 8., 09:03 Módosítva: 2018.11.13 06:18
23

A BMW egy éve mutatta be a C 400 X-et, a 650-eseknél két számmal kisebb és sokkal ésszerűbb robogóját, most pedig elkészítették a túraváltozatát, a C 400 GT. A műszaki alapok nem változtak, ugyanaz a 34 lóerős egyhengeres hajtja, és ugyanazon a CVT váltón keresztül megy hátra a hajtás.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nagyon csodálatos, nagyon digó: MV Agusta Superveloce 800

2018. november 8., 09:03 Módosítva: 2018.11.12 12:39
96

Az MV Agusta az új, négyhengeres Brutale mellett egy igazi csemegét is dobott a népeknek, igaz, a Superveloce 800 egyelőre csak tanulmány - de 2019 második felében már várható belőle a szériaváltozat.

Távolról sincs vége, olvasson még

Középtájon erősítette legnagyobbat a Honda

2018. november 7., 16:08 Módosítva: 2018.11.11 10:04
62

A Honda nem az előre nem látott meglepetések mestere, tehát az egyik idei újdonságuk a már többször megjósolt Honda CB650F, amely alapjait tekintve visszafogottan változott csak, stílusában viszont felzárkózott a CB125R, CB300R és a CB1000R-hez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem lett telitalálat az XT500-replika Yamaha

2018. november 7., 16:08 Módosítva: 2018.11.09 14:45
18

Az 1981-ben bemutatott Yamaha XT500 terepmotor mára elképesztő klasszikus lett, így szinte adta magát, hogy készítsenek egy retró változatot a tiszteletére. Bár az XSR700-nak nem sok köze van az öreg enduróhoz, a Yamaha mégis úgy döntött, hogy ideális alap lesz a limitált szériás megemlékezéshez.

Távolról sincs vége, olvasson még

Itt a KTM 790 Adventure, kapásból két változatban

2018. november 7., 12:59 Módosítva: 2018.11.14 09:50
50

Már egy éve várjuk, és közben ugyan már itt-ott megmutogatták a csókosoknak a kész változatot, de most végre túl vannak a hivatalos leleplezésen. A most divatos szokás szerint a 790 Adventure egyből két kivitelben készül, az alapmodellen kívül van egy megfent, R változat is.

Távolról sincs vége, olvasson még

Három keréken szállítja a Yamaha a sport-túrázást

2018. november 7., 12:56 Módosítva: 2018.11.11 21:17
46

A Yamaha Niken érdekes jármű, elég különleges vezetési élménnyel, de már a teszten is arról beszélgettem a többi újságíróval, hogy ez mégis, mire jó? Mármint ha éppen nem az Alpokban laksz? Túrázni ugyanis nem igazán alkalmas, mert nem kimondottan pakolásbarát.

Távolról sincs vége, olvasson még

Nem szerénykedik a Yamaha, ha tuningról van szó

2018. november 7., 10:40 Módosítva: 2018.11.09 08:22
38

Idén húsz éves a Yamaha YZF-R1 széria, amivel a Yamaha modernkori superbike-karrierje indult, ezt pedig egy nagyon ultra-limitált R1 kiadással ünneplik - ez a YZF-R1 GYTR, amiből mindössze 20 darab készül, és egy kizárólag pályán használható csoda lesz. A GYTR amúgy a Genuine Yamaha Technology Racing rövidítése.

Távolról sincs vége, olvasson még
Bezárás