A Curtiss Motorcycles - a Confederate utódja - méregdrága, art deco elektromos motorokat gyárt, még ha az első modelljük, a Warhawk egy V2-es benzines volt, de a következő típusuk, a Zeus már villanyos - és most beharangozták a harmadikat, ami végre az a merész őrület, amit az első pillanatoktól vártunk. A Hera egy full elektromos motor, mely az 1907-ben gyártott Curtiss V8 előtti tisztelgés. Még egyszer: V8-at imitálnak villanymotorral.
Alfredo Juarez, a NASA egyik mérnöke nyerte a Indian által meghirdetett Scout Bobber átépítő versenyének fődíját, miután három fordulón is továbbjutott. Több mint száz, amatőr építő indult, a zsűriben pedig olyan nevek voltak, mint Roland Sands és Satya Kraus, a fődíj pedig 10 ezer dollár volt.
Kiszivárgott képek alapján várható, hogy a Yamaha 2019-re alaposan átdolgozza az YZF-R3-at. A Kawasaki Ninja 400 bemutatása előtt a Supersport300 kategóriát a Yamahák uralták a versenypályán, ám a Kawa nagyobb köbcentivel idén befogta őket. Emiatt logikus lenne, hogy a Yamaha utánuk menne az R3-mal (esetleg átneveznék R4-nek?), de egyelőre nincs információ arról, hogy érdemben módosítanák a 321 köbcentis kéthengerest.
A jövőre érkező új Ducati Hypermotard 939 főleg formai szempontból lesz új, vagy ha úgy tetszik, újra a régi: bizonyos részleteket illetően visszatérnek a Pierre Terblanche által tervezett Hypermotard 1100-hoz, például ismét térhálós lesz a segédváz és a újra az ülés alá húzott két kipufogódobon keresztül dörög ki.
Jövőre a BMW előáll az új GS-sel, amelynek a legfontosabb újítása az új blokk lesz. Az alapok az aktuális modellből jönnek, de növelnek a lökettérfogaton, 1170 köbcentiről 1254-re húzzák fel, és 11 lóerővel lesz erősebb, vagyis 134 lóerős lesz.
Miután a KTM és a BMW lapátolja a pénzt a kisköbcentis modellekkel, a pletykák szerint a Ducati is elkezdett potenciális indiai partnerekkel tárgyalni, mégpedig a Heroval. A Ducati kínálatában jelenleg a 400 köbcentis Scrambler Sixty a legkisebb, de úgy tűnik, nagyobb volumenben mennének rá a 300 köbcenti körüli modellekre.
A Triumph ráállt arra, hogy az ütős újdonságokat nem valamelyik szalonon mutatja be, hanem külön időpontban a saját főhadiszállásukon. Ennek megfelelően az 1200 Scramblert a kölni INTERMOT és a milánói EICMA közötti hetekben leplezik le, egészen pontosan október 24-én.
A Honda CBR1000RR már a bemutatón sem volt teljes újdonság, és ugyan jelentős fejlesztéseken ment át, bizonyos szempontból elmaradt a konkurensektől, teljesítményben például egészen biztosan, 190 lóerős volt, miközben a többiek már simán 200 körül jártak. A mérnökök ezért tovább dolgoztak rajta, az eredményt pedig ősszel be is mutatják.
A Kawasaki H2 a jelenleg az egyik legdurvább szériamotor, és 2019-re kicsit hergelnek is rajta, az aktuális 200 lóerős teljesítményt 228 lóra növelik, miközben továbbra is megfelel az Euro4 előírásainak. A plusz lóerőket egyébként a H2 SX fejlesztése közben találták, csak a sport-túra modell karakteréhez nem találták megfelelőnek a kihegyezett csúcsteljesítményt.
Emlékszel még a Honda RC211V-re, a versenygépre, ami a kétütemű korszak végén váltotta a MotoGP-ben az NSR500-at? 2002-ben volt az első versenye, és 2006-ig három világbajnoki címet gyűjtött. A különlegessége a V5-ös blokk volt, amelyhez hasonló azóta sem készült - most viszont a MotoMondial (nem összekeverendő az FB Mondiallal!) bejelentette, hogy hasonló hengerelrendezéssel készítenek sportmotort.
A World Ducati Week a Ducati legnagyobb rendezvénye, és a nagy újdonságokat sokszor itt mutogatják meg először - emlékezzünk vissza, hogy a WDW-n mutatták meg először a Scramblert, és ott harangozták be annak idején a Super Sportot is. Idén pedig a Project 1309 néven futó újdonságot turnéztatták meg, amely egy új Diavelt takar.
A Harley az elmúlt napokban nem csak a Pan America nevű túraenduró-tanulmánnyal okozott meglepetést a rajongóknak, hanem egy streetfighter és egy powercruiser koncepciót is bemutattak. Az újdonsághullámról a H-D vezérigazgatója, Matt Levatich azt mondta, hogy a következő tíz évben 100 új modellt készülnek bemutatni.
A Harley-Davidson eddig nem nagyon űzte a túraenduró műfajt, egyetlen hozzájuk köthető hasonló felépítésű modell a Buell Ulysses volt, most viszont egy igen bátor tanulmánnyal álltak elő.
Mintha a szupersport szegmens feltámadni készülne: jelenleg csak a Yamaha YZF-R6 és az MV Agusta F3 vásárolható meg újként, de a Kawasaki és a Suzuki is készül a visszatérésre, sőt, a legfrissebb hírek szerint az Aprilia egy kéthengeres szupersport-motoron dolgozik.
Az Endurance Világbajnokság japán futama pirosbetűs ünnep a versenynaptárban, és tegnap a Yamaha csodát tett: Michael van der Mark és Alex Lowes beírták magukat a hosszútávú versenyek történelemkönyvébe. Miután Katsuyuki Nakasuga a szombati edzésen megsérült, ők vitték be a csapatot a vállukon, 199 körrel nyertek. A második a Red Bull Honda lett, ők 30,97 másodperc hátrányt szedtek össze 8 óra alatt. A harmadik a Kawasaki Team Green lett.
A kis- és közepes teljesítményű motorkerékpárok regisztrációs adója 2019. január 1-jétől csökkenni fog. 80 köbcenti alattiaknál a mostani 20 ezer forint helyett 15 ezer forint lesz a regadó, míg 81 és 125 köbcenti között az aktuális 95 ezer helyett 50 ezer forintot kell befizetni. Az 80 köbcenti alatti kategória duplán érdekes: eddig ezeket a járműveket főleg segédmotoros kerékpárként használták, regisztráció és rendszám nélkül, de ha a járulékos költségeket sikerül minimalizálni, egyszerűbb lesz az ötveneseket rendszámmal ellátni.
A Levis motorok története 1911-ben kezdődött, akkor még kétütemű blokkokkal szerelve támadták az utcákat és a versenypályákat - 1920-ban nyertek is a Man TT-n, aztán a második világháború nekik is betett, a szétbombázott brit ipar nem bírta már felszínen tartani a márkát, így 1946-ban bezártak. Most viszont, hogy a retró minden letarol, elérkezettnek látták feléleszteni a nevet. A Levis a napokban bemutatta az első modelljét, a V6 Cafe Racert, amit további négy típus fog követni.
A World Ducati Week egyik legnagyobb látványossága volt a Race of Champions, amin a ducatis versenyzők mentek éles meccset egymás ellen, aktív és egykori versenyzők, világbajnokok, a Superbike-ból és a MotoGP-ből egyaránt, vagyis Jorge Lorenzo, Andrea Dovizioso, Danilo Petrucci, Xavier Simeon, Marco Melandri, Michael Ruben Rinaldi, Karel Abraham, Tito Rabat, Xavi Fores és Troy Bayliss indultak egymás ellen.
A szintén Google tulajdonban lévő Waze már tudja egy ideje, és most a Google Maps-en is elkezdték fejleszteni a motorosoknak szóló navigációs funkciót, a próbaüzemet pedig el is indították, első körben Indonézia, Malajzia, Fülöp-szigetek, Thaiföld, Vietnam és Tajvan kapta meg.
Steve McQueen csapnivaló színész volt, de legalább vállaltan megélhetési szándékkal állt a kamerák elé, hogy utána nyugodtan foglalkozhasson azzal, amit szeret: az autó és motorversenyzéssel. És amikor összeért a munka és a hobbi, akkor olyan remekmű született, mint az On Any Sunday.
A hatszázas sportmotorok nem most élik virágkorukat, a trendek és a szabályozások erősen ellenük játszanak. Viszont van egy gyártó, aki nem hogy nem hanyagolja a műfajt, hanem ezerrel fejleszti : az MV Agusta. Ezúttal bejelentették, hogy jövőre jön az IMU-val, vagyis többtengelyű elmozdulásérzékelővel szerelt F3, vagyis a hatkilós kategóriában ők lesznek az elsők, akik igazán komoly elektronikai csomagot tudnak adni.
A belga Saroléa öt éve éledt újjá, majd következő évben már ott voltak a Man TT-n az elektromos superbike-ok mezőnyében. Ha nem is mindig hozták az eredményeket, 2017-ben Dean harrison azért összerakott a motorjukkal egy 174 km/h-s átlagtempójú kört.
Amióta kiderült, hogy a Triumph lesz a Moto2 motorbeszállítója 2019-től, azóta zsizseg a pletyka, hogy lesz még Daytona 765 - elvégre a Moto2-es mezőny a Street Triple 765 átdolgozott blokkját használja majd, tehát akár a Triumph is építhetne köré sportmotort. Adni adná magát, de az a rossz hírem, hogy 2019-ben még biztosan nem lesz Daytona 765.
A Superbike világbajnokságon versenyző Leon Camier-nek nem adja az idei szezon, legutóbb a bordáit törte és a tüdeje sérült meg Aragónban, amik miatt két futamot ki is kellett hagynia. Most ismét összecsukta magát, amikor a suzukai nyolcórásra készült japánban, és egy esés során eltört az egyik nyaki csigolyája.
Már egy ideje tudjuk, hogy a Yamaha komplett háromkerekű modellcsaládod tervez, aminek amolyan első fecskéi a Tricity és a Niken. Egyre több energiát fektetnek a háromkerekű vázak és futóművek fejlesztésébe, aminek a következő eredménye egy 300-as változat lesz, melynek az alapjai az YZF-R3-ból jönnek.